Aantrekkingskracht van laptops, ipads en telefoons

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esvre, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

Dec 28, 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat is dat nu toch, met die aantrekkingskracht van alle 'gadgets'. Mijn dochter is vaak lekker aan het spelen, maar zodra er een tablet, telefoon of laptop tevoorschijn komt wordt ze wild van enthousiasme, komt er als een driftige stier op afgekropen en wordt enorm boos als ze er niet aan mag komen. Waarom is het nu toch leuker dan speelgoed?! :(

Is mijn dochter (11 maanden) de enige of is het een normaal verschijnsel :D?

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Hier ook zo een (14.5 mnd).
    Niet omdat ze er ooit mee mag spelen (we proberen haar juist afgeschermd te houden van alles met schermpjes - geen tv kijken, geen ipad, etc), op een enkele keer een dierengeluiden-app bekijken na dan.
    Maar zodra ze ergens een telefoon of ipad ziet wil ze die hebben. En wordt ze fanatiek ook!
    Ik denk dat het komt omdat ze ons ermee bezig ziet, en het dan ook wil hebben...

3. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelfs met mijn dochter van 6 maanden. Zodra ik mijn telefoon in mijn handen neem en ze zit vlak bij me dan probeert ze er echt naar te grijpen. Als ik een ander dingetje in mijn handen heb dan boeit het haar niet.

4. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Whahahahaha alsof ik het geschreven heb. DL van 17 maanden is er ook helemaal wild van. Ze mag van ons af en toe 10 minuutjes op de IPad en dan is het 1 groot feest! Ze weet zelfs nog beter hoe dat ding werkt dan ikzelf.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De meeste volwassenen zijn al vergroeit met die gadgets... en sowieso is datgeen waar papa of mama mee speelt leuker dan je eigen speelgoed (sleutels, afstandsbediening etc).

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook hoor,en sleutels,mama's tas, afstandsbediening,schoenen....

7. Esvre

Esvre Actief lid

Dec 28, 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hihi herkenbaar dus :) en dat van die schoenen, sleutels enz. herken ik ook inderdaad. Ach, ik snap het ook wel, maar soms is het wel een beetje irritant! :D Ik werk veel thuis dusja af en toe een belletje of een mailtje terwijl ze wakker is, daar ontkom ik gewoon niet aan, maar die driftbuien :$ Nu dus soms even 'stiekem' met de ipad verstopt achter een kussen op schoot ;)

8. Esvre

Esvre Actief lid

Dec 28, 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al een paar handigheidjes ontdekt ja;)

9. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Hier een mannetje van 15,5 maand die helemaal gek wordt als de telefoon gaat. Hij wil dat ding dan in zijn handen hebben....en anders...een mega driftbui.

En hij belt echt met alles..telefoon, afstandsbedieningen, duploblokjes. Loopt hij rond met een "telefoon" aan zijn oor en zit te brabbelen.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook zo een mannetje dat helemaal gek wordt van mijn telefoon. Ook als ik gewoon al "hallo" (op een hoge toon) zeg alsof ik aan de telefoon ben dan draait hij zich verrukt naar me toe en begint te schaterlachen. En als de camera of telefoon in zijn visier komt, o wee, dan gaat ie erachteraan....

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,853
    19,221
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij zou het al veel minder interessant zijn als die iPad 'gewoon' in de mand met het andere speelgoed zou liggen en ze hem zouden kunnen pakken wanneer ze maar willen. Want laten we eerlijk wezen: juist al die dingen waar ze NIET aan mogen komen, zijn razend populair. Ik bedoel: onze zoon heeft ongeveer 10.000 dingen met knopjes ,waar hij voor een deel nauwelijks naar omkijkt. Maar zodra hij onze autosleutels ziet, wil hij natuurlijk juist met DIE knopjes spelen.

Ik denk dat dit voor tablets en telefoons ook geldt. Juist omdat ze de boodschap krijgen dat zij er niet mee mogen spelen (en ons er wel veel mee bezig zien) willen ze het hebben.

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Hier hetzelfde! Even rustig op de bank op de laptop zit er niet meer in...;) Werd laatst zelfs wakker gebeld door mijn zoontje... Hij drukte op de intern bellen toets. Kon ik eindelijk een keertje uitslapen, grrrrrrr....

13. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Hier ook zo,n eentje ik, ik wil ook niet dat ze er mee in aanraking komt maar ik heb het idee dat ik soms tegen een muur aan sta te praten bij mijn schoonmoeder (ze past 1 keer per week een ochtend op), want daar mag ze dus met de i pad spelen want ze heeft er speciaal voor de kleinkinderen dierengeluidjes op gezet ik heb het al zo vaak gezegd maar ik weet zeker dat het toch gebeurd :x:x:x:x

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,275
    10,991
    113
    ja het is echt magisch! "Allo! Allo!"

En als mijn mobiel dan echt afgaat, en het is oma, nou dat is wel echt helemaal het einde! Ik zet m op de speaker (en op slot, want anders hangt ze zelf op, is me ook al regelmatig gebeurd terwijl ik zat te bellen, net zo'n handje erlangs) en die ogen gaan helemaal stralen, ze moet en zal m hebben, soms gaat ze kusjes geven aan de telefoon!

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ja dat is normaal haha.
    Zodra ik hier de tablet op de bank heb liggen dan ruikt ze het volgens mij al want ze rent er zowat op af om het maar in haar handjes te krijgen. Zodra ik het afpak en zeg dat het niet mag, Gaat ze heel hard gillen van boosheid!

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    hier zou ze het liefst 3 dubbele salto's over de bank maken om de afstandsbediening te pakken te krijgen... wilt net als papa zappen... (wat ze dus ook echt doet! :-\ )

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook! Ipad, gsm, afstandsbediening, dat is helemaal geweldig voor hem.

We doen elke ochtend rond 9uur facetimen met oma en opa op de ipad en dat vind hij helemaal geweldig. Hij begrijpt het ook want als ik dan bel wacht hij heel geduldig met een smile op oma en opa en als ze dan op het scherm komen is het feest.

Als ik op facebook of zp wil met hem bij me lukt het niet goed meer, hij moet en zal met zijn handjes over het scherm komen, heb daardoor wel al enkele dingen op de ipad ontdekt die ik niet eens wist.

Gsm is ook helemaal in. Hij zegt de laatste dagen soms "mama" en als hij het zegt wil ik mn gsm nemen en het natuurlijk filmen.
    Dit lukt dus niet! Zodra hij de gsm ziet stopt hij met "mama" zeggen en wil hij mijn gsm hebben. :x

18. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb een oude afstandsbediening gevonden en hem gegeven. Maar je moet menen dat hij die leuk vind. Hij wil altijd datgene hebben watwij beet hebben, of wat naast ons op de bank ligt.

19. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Eigenlijk geen last van...zoals al eerder gezegd hier mag hij er gewoon aan zitten...al is het alleen maar van donker scherm af halen (staat nog op lock)....dat is genoeg hahahah. Dus geen gillend of boos kind omdat hij het niet krijgt, want hij mag meestal altijd wel ff ermee spelen....zo vaak zelfs dat zijn interesse erin is afgenomen :p

20. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#20 ashleyp, Oct 22, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 22, 2013
    Haha hier ook! :D Hij vind het magisch interessant. De tv niet zo heel erg, daar kijkt hij wel even na als het aan gaat maar dan speelt ie verder. Maar de telefoons....! Die wil hij de hele tijd pakken (om vervolgens op te bijten en kwijlen :() en hij is er ook helemaal gefocust op.

Net zoals kabels..... maakt niet uit welke kabel, maar ALLE kabels wil hij vastpakken en in zijn mond stoppen. Hij tijgert nu sinds 2 weken. Niet zo heel super snel maar als hij ergens een kabel ziet dan word er een versnelling verder geschakelt hoor:cool:

Share This Page