kado voor grote broer bij de geboorte baby

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by DastyQueen, Mar 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Iemand tips voor een leuk kado voor mijn zoon van 7 jaar om straks aan hem te geven omdat hij grote broer geworden is. De baby krijgt straks kadotjes genoeg van de kraamvisite en wil niet dat hij zich achtergesteld voelt. Dus wil iets van en mand maken zodat hij elke dag in de kraamweek iets leuks uit kan pakken. Hoeft niet alleen maar klein te zijn maar ook niet over de top! Zusje moet het grootste kado blijven al hoewel hij dat zelf nog niet zo ziet ben ik bang...

2. Bloem178

Bloem178 Lid

Jul 9, 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Tja achter gesteld. Heb hier ook over nagedacht met een tweede op komst maar ga toch echt niet compenseren met cadeaus. Tuurlijk krijgt hij iets extra's maar zou je focussen op een exclusief momentje samen per dag. Denk dat hij daar veel meer aan heeft. En idd het mooiste cadeau dat hij krijgt, een zusje voor het leven!

3. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Grote kans dat hij ook gewoon iets krijgt van het kraambezoek. Wij waren afgelopen zaterdag op kraambezoek en hadden ook iets voor het oudere zusje meegenomen. Ze kreeg van bijna iedereen die voor de baby kwam zelf ook een cadeautje.

Onze dochter krijgt waarschijnlijk 1 cadeau als het broertje of zusje goboren is. Ze wil graag zelf een echte fotocamera (digitaal, geen kindercamera maar ook niet overdreven duur), grote kans dat het zo iets wordt dus.
    Daarnaast wil ze al een tijdje een zitzak voor op haar kamer. Waarschijnlijk krijgt ze dat wanneer we de babykamer kopen.

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Leuk idee! Mijn zoon heeft van ons ook een kraammand met wat cadeautjes gekregen, zodat hij dagelijks even een 1 op 1 momentje zou hebben met een van ons. Mijn zoon is nog geen 2, de cadeautjes die ik heb gekocht sluiten waarschijnlijk niet echt aan bij jouw zoon gezien de leeftijd :) Wat ik heb gekocht: een leuke beker en bijpassend bordje van Nijntje (want gek op Nijntje), Nijntje koekjes, een badspeeltje, een boekje (jij zou een tijdschrift/leesboek kunnen doen?), iets van Vtech, een puzzel... Misschien zou je er een kaartje voor Monkey Town oid in kunnen doen?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is inderdaad een leuk idee! Ik hoor vaak dat gewone veel beter zijn dan de kinder varianten - kinderen hebben snel genoeg door hoe het werkt!
    En hier kan hij alleen mee 'spelen' - maar je kan ook samen met je zoon er mee aan de gang gaan. Lekker gekke foto's - of samen foto's van iets gaan maken.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Onze oudste was 4,5 toen de jongste geboren was. Ik had wat kleine dingen liggen in de kast, maar vooral om hem bezig te houden, dus ook voor mezelf ;)
    Er zat oa een doosje lego, houten knikkerbaan, knutselspullen bij. Hij heeft niet eens alles gehad, want de kraam hield hem leuk bezig met het gewone speelgoed en is zelfs met hem gaan wii-en.
    Het bezoek nam ook wel dingen voor hem mee, dus hij kreeg toch al extra dingetjes..

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bedankt voor denk tips!
    Mijn zoon is nu op een leeftijd dat hij vlogger wil worden (groot enzo knol fan haha) dus misschien kijk ik wel voor een leuke betaalbare video camera. Kan hij ook leuke filmpjes van zijn zusje maken als hij daar zin in heeft ;)
    Heeft hij misschien wat meer aan dan een mand met kleine kadotjes en uiteindelijk zal het niet veel duurder zijn dan die mand met vulling als ik een beetje een goedkope variant bij de mediamarkt uitzoek!

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind een cadeau ook een goed idee hoor. Heb geen tips, zit nog niet in de leeftijd van jullie zoon met mijn kids.

Hier was dochter net twee en kreeg een grote kleiset. Die is in de kraamweek veel gebruikt, prachtig vond ze het cadeau van euhm haar broertje.

9. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,513
    8,438
    113
    Vaak vinden kinderen het ook wel leuk om zelf een cadeautje uit te zoeken voor de baby, knuffeltje wat de oudste voor de jongste had uitgezocht is nog steeds favoriet. En daar is de oudste best trots op ;)

10. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,513
    8,438
    113
    OT: zo'n camera is vast leuk, denk inderdaad lekker dan allemaal kleine cadeautjes!

11. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Onze dochter heeft van ons een horloge gekregen toen haar broertje is geboren. Verder heeft ze van ons niks gekregen.

Share This Page