Miniplasjes....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochtertje van bijna 2 doet al enige maanden regelmatig een plasje op het potje of de wc.
    Ze moet niks, we laten het helemaal van haar zelf komen. Soms wil ze de hele dag niet, maar met verschonen meestal wel en heel af en toe komt ze overdag uit zichZelf dat ze naar de 'cee' wil. 9 van de 10 keer dat ze op het potje of de wc zit, komt er ook een plas.
    Echter is dit heel vaak wat wij noemen een 'miniplas'. Ze is dan heel blij, huppelt een rondje maar wil dan nog een keer. En dan komt er dus nog een 'miniplas'.
    Of ze doet de helft op het potje en wil dan nog op de wc waar de rest er nog uit komt.
    Vanmiddag gaf ze zelf aan dat ze naar de wc wilde, toen kwamen er echt drie druppels, misschien had ze het eerste stuk al in haar luier gedaan?

Ze voelt zeker wel aan wanneer ze moet plassen en ze kan het ook al aardig goed ophouden (vanaf moment van het melden, tot aan daadwerkelijk zitten en soms ook een aantal uren een droge luier waarna ze wil plassen).
    Maar goed, die miniplasjes lijken me niet echt gezond voor haar blaas...
    We zeggen wel steeds dat ze de hele plas in 1 x moet doen en moet wachten tot de hele plas klaar is, maar mevrouwtje eigenwijs lijkt zo haar eigen methodes te willen hanteren.

Wie heeft tips om dit bij te sturen? Over een paar weekjes heb ik vakantie en dan wil ik eens gaan kijken of we het zindelijk worden echt door kunnen zetten.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter plaste in het begin ook erg vaak miniplasjes (ze zegt het ook zelf haha) maar nu inmiddels plast ze wel goed. Kdv zei zelfs dat ze heel veel plast.

en soms plast ze wat vaker miniplasjes.

Denk dat ze het enigsinds nog niet helemaal begrijpen dat ze misschien de ergste druk weg plassen.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is net 2 en thuis plast ze alle plasjes op het potje. In het begin waren dit ook miniplasjes. Vaak kwam er na 1 of 2 miniplasjes een grote (al dan niet op de grond:))
    Nu na een paar weken is dit steeds minder en plast ze meestal volledige plassen.

Deel Deze Pagina