Nieuwe hobby: luier uittrekken tijdens dat ze gaat slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanJordy, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He allemaal,

Onze dochter heeft een nieuwe leuke (volgens haarzelf dan wij zijn er minder blij mee) hobby namelijk vlak voordat ze gaat slapen haar luier uittrekken.

Afgelopen nacht was het raak daarmee, vond de luier uit langs haar bed en haar onderbroek had ze weer aangedaan haha. Half wakker haar luier weer aan gedaan en vanmorgen had ze hem weer uit en zat ze op haar potje te poepen en te plassen (hoewel ik meer denk dat de plas toevallig kwam omdat ze moest poepen). Heb natuurlijk gezegt dat ze dit niet meer mocht doen. Luier zat overigens wel wat plas in. Ze heeft een paar keer gehad dat er s'nachts geen plas in zat. Maar de laatste tijd weer wel.

Vanmiddag is ze gaan slapen voor haar middagdutje en toen wederom de luier uit bed en onderbroek weer aan. Normaal gesproken is hij overdag met slapen bijna altijd droog, de luier dan of toch wel regelmatig droog.

Straks nog even bij haar gekeken en het lijkt erop dat ze hem nu nog aan heeft.

Ze is overdag al een paar maanden zindelijk met poep en plas.

Wat is nu handig? Uit laten en even laten plassen voordat we naar bed gaan en hopen dat ze droog blijft of zelf wakker wordt om te plassen?

Of zeggen dat ze het niet mag doen en luier aan laten?

Ze is overigens ruim 2,5 jaar, eind oktober wordt ze 3 jaar.

Ook niet echt fijn voor de oppas als ze dit blijft doen.

Wat zouden jullie doen?

Onze boys waren pas rond de 3,5 jaar s'nachts zindelijk en daar hebben we het ook gedaan met eerst laten plassen nog s'avonds voordat we gingen slapen zelf. Ons meisje is wel eerder zindelijk overdag dan de boys dus misschien voor s'nachts dan ook?

Groetjes Bianca

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Uitlaten... zolang ze niet elke nacht nat in haar bed ligt...

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    het is toch juist geweldig dat je dochter hier zelf mee komt? Ze heeft ontdekt dat een luier voor kleine kinderen is en waarschijnlijk niet zo lekker zit als een onderbroek. Lekker stimuleren en prijzen hoor!

En als het keer-op-keer mis gaat dan de luier weer aantrekken als ze slaapt.

4. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Straks met het naar bed gaan was de luier ook weer uit. Onderbroek wederom weer aan.

Ik heb haar op het potje gezet maar ze hoefde niks. Toch maar weer de luier aan gedaan.

Ik zal vanavond eens kijken.

Overigens vind ik het alleen maar goed als ze het zo aan zou geven. Maar het is ook een heel eigenwijsje dus weet niet of ze het nu echt niet meer wil omdat ze het zelf kan ophouden in de nacht of omdat ze gewoon dwars wil zijn.

Nou ja, er zit niks anders op dan proberen.

We hebben zo'n speciale niks doorlatende molton erop liggen dus mocht ze in bed plassen dan zit het in ieder geval niet in haar matras. Alleen jammer dat het wel even duurt voordat die dingen droog zijn (mogen niet in de droger).

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien luierbroekje aandoen?wat is er mis als ze de luier uitdoet om op potje te gaan poepen? als je alleen luierbroekje omdoet kan ze makkelijker oefenen met uit bed komen om op po te plassen poepen. ze is volgens mij aan het oefenen.knap hoor!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Of in bed zonder luier om (als ze daar aan toe is), of een luier met een romper aan. Dan is het iets lastiger om de luier los te maken.

7. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt bij de hema van die oefenbroekjes, zit een soort plastic iets omheen zodat (tenzij ze een hele grote plas doet) niet meteen het bed nat is. Misschien is dat een idee om 's nachts aan te doen. Dan merkt ze het wel dat ze een plasje doet, en misschien dat ze er dan ook 's nachts uit gaat om even te gaan plassen.

8. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Thanks voor jullie tips.

Rompers draagt ze niet meer en ik vind het eigenlijk zonde om die aan te schaffen alleen voor dit.

Luierbroekje heeft ze aan, al tijden. Ging ook altijd goed. Ze heeft het ook een paar keer ooit gedaan met een gewone luier, die krijgt ze dus ook los.

Vanmorgen zat er een klein plasje in haar luier en de rest deed ze op de pot.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is hier ook bijna helemaal zindelijk snachts in de zin van droge luiers sochtends. maar ik doe mijn zoontje wel in n slaapzak zodat hij mij wel moet roepen om een plasje te kunnen doen. maar hij hft het laatste tijd wel over zonder luier slapen.pfff. op een gegeven moment gaan we ook daarmee beginnen. ik heb al 2 hema waterdichte moltons(die ik gebruikte ik vr middagslaap) ik zal wel nog n kopen omdat die moltons niet makkelijk droog worden.

10. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Net voor het slapen op de pot geplast, luier aangedaan en we kijken wel wat er gebeurd.

Vanmiddag had ze de luier wel aangelaten bij de oppas omdat die een snoepje na het slapen beloofd had. Maar ja, om nu steeds een snoepje te geven vind ik ook niks.

Heb wel met stickers gewerkt toen ze het nog moeilijk vond om op de pot te poepen. Eerst na iedere poep een sticker en na zoveel stickers mocht ze dan een snoepje. Of iets leuks doen.

11. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier kei trots op ons meisje!

Gisterenavond dus laten plassen, toch weer luier aan gedaan daarna.

Bij het kijken toen we naar bed gingen had ze hem weer uit gedaan en lag heerlijk te slapen. Even op het potje gezet maar er kwam niks.

Toen toch maar besloten om de luier uit te laten en gezegt als ze moest plassen dat ze dat dan op het potje mocht doen.

Vanmorgen was haar bed droog en zat er een plas in de pot!

Zo trots op onze meid! Zou ze het toch zelf aan hebben willen geven (vraagteken, mijn tekens zitten ineens weer anders haha)

Deel Deze Pagina