12 jaar, eigen voordeursleutel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door timafem, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

12 jaar, eigen sleutel?

1. Ja, al eerder

2. Ja, dit jaar gekregen

3. Nee, pas in de brugklas

4. Nee, kind kan gewoon aanbellen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. timafem

timafem Actief lid

14 mrt 2013
    164
    0
    16
    #1 timafem, 1 jul 2014
    Laatst bewerkt: 1 jul 2014
    Naar aanleiding van een discussie op het werk ben ik nieuwsgierig, heeft jouw (bijna) 12-jarige, groep 8, een eigen voordeursleutel?

Edit, polletje erbij gemaakt :D

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb nog geen 12jarige kinderen maar mijn kind zou de sleutel wel krijgen. Ik had 'm zelf vanaf mijn tiende.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hm. Die had ik ook al toen ik nog op de basisschool zat, 20 jaar geleden :D.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ik had zelf toen een sleutel, maar dat had er mee te maken dat ik 1 min lopen van school woonde en mijn oma altijd kwam oppassen. Dus mocht er iets met haar gebeuren dan konden wij in ieder geval naar huis (mijn ouders werken fulltime).

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ja, ik heb een zoon van 12 en die heeft al zeker een jaar een sleutel...waarom niet eigenlijk?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, ik had 'm ook al in groep 8.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Waarom niet idd. Als mijn dochter 12 is zal ze ook een sleutel hebben.
    Ik had er zelf een toen ik in 10 was.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon van 12 heeft ook eigen sleutel hij is vaak als eerst thuis, kan hem moeilijk voor de deur laten staan :D.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja joh, op mijn 12e had ik allang een sleutel van de voordeur.

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ja, en al eerder ook.

Wij hadden vroeger een touwtje door de brievenbus, maar dat zie ik vandaag de dag niet meer gebeuren:)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben ze die leeftijd nog niet, maar ze krijgen op die leeftijd de sleutel niet. Dat is namelijk nergens voor nodig, ze zijn niet alleen thuis/komen niet thuis in een leeg huis dus waar zouden ze een sleutel voor nodig hebben? En als we thuis zijn is de achterdeur gewoon open en daar kunnen ze door naar binnen.

Als ze naar de middelbare school gaan, en je dus niet zeker bent van de tijd waarop ze thuis komen dan krijgen ze een huissleutel, zodat ze nooit wanneer ze bijvoorbeeld eerder dan in het rooster de bedoeling was thuis komen en voor een gesloten deur staan.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hadden wij ook :D. Nog steeds trouwens bij mijn vader en stiefmoeder als ze weten dat we langskomen. Kunnen we gewoon zo doorlopen. Wel alleen als ze thuis zijn natuurlijk. Ik ga later ook een touwtje door de deur doen. Leuk man!

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik denk dat ik ook 10 was, zeker niet ouder, toen ik een "sleutelkind" was zoals dat toen heette - ik was eerder thuis dan mijn ouders en zette het eten op dat mijn moeder had voorbereid. Als het zo uitkwam deed ik ook wat strijkwerk of ander licht huishoudelijk werk.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit en toch gebeurt het hier soms wel eens dan belt zusje lief mij op van je zoon zit bij mij. Heb het geluk dat mijn zusje een straat verder woont.

Hij vergeet vaak zijn sleutel. meestal ben ik wel op tijd terug maar soms ben ik nog een boodschap doen zijn zusje uit school halen tja dan heeft hij pech.

Hier was hij een jaar of 11. Toen hij zijn sleutel kreeg. Eerst voor af en toe nu voor dagelijks. Als die hem niet vergeet tja dan heeft die even pech.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tuurlijk krijgen ze de sleutel wel met 12 veel kinderen zitten dan al op het vervolg onderwijs dan zijn ze om tien uur s morgens thuis dan om vier uur dan om een uur geen pijl op te trekken dat rooster van die kinderen elke maand zo wat rooster veranderingen.

16. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb nog geen 12-jarige in huis, maar ja, wat mij betreft krijgt hij de sleutel al eerder.
    Ik had op m'n 10e een eigen sleutel. M'n moeder ging toen weer werken en was daardoor 2 dagen in de week pas om 5 uur thuis. Bso was er toen nog niet, dus op dagen dat ik niet met een vriendinnetje mee ging kon ik gewoon naar huis.
    In de praktijk gingen we echter meestal naar m'n moeder d'r werk en daar huiswerk maken of helpen met catalogi archiveren enzo.

Maar het ligt er misschien ook aan hoe het kind is qua verantwoordelijkheid.

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Volgens mij had ik al veel eerder een huissleutel, zeker op mijn tiende.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het zou voor mij afhangen van een aantal factoren: de belangrijkste: is het nodig? En daaropvolgend: kan het kind die verantwoordelijkheid aan?
    Mijn stiefkids hebben geen sleutel van ons huis: is niet nodig en bovendien raken ze nogal eens dingen kwijt. Ik heb geen zin in kwijtgeraakte sleutels, dus ze doen het hier nog maar een tijdje zonder.
    Hoe we dat doen als Thirza zo oud is, zal dus afhangen :)

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn dochter is net elf en heeft er nu een, gewoon handig. Al zal ze hem niet vaak nodig hebben, vind het wel een fijn idee. We wonen in een flat en dan kan ze ook zelf naar boven komen en de deuren openen.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar de vraag ging over een kind dat nog in groep 8 zat toch? En niet al op het vervolg onderwijs.

Deel Deze Pagina