Gebruiken jullie een winterdekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Confidence, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ons zoontje slaapt nu sinds enkele maanden in een peuterbed met dekbed. Dit gaat prima.
    Maar nu vroeg ik me af, welk dekbed schaf ik nu aan voor de winter?
    Hebben jullie een speciaal winterdekbed?
    Zo ja, welke warmteklasse? vulgewicht? merk? materiaal?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee

Ik werk met een extra deken

Maar tot nu toe nog nooit hoeven gebruiken

Kinderen zijn erg warmbloedig hier. Sowieso dochterlief die winter of zomer gewoon in de ondergoed wil slapen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook geen speciaal dekbed, inderdaad als het écht te koud is een extra deken of extra dikke pyama (+ sokken).

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hier een 4 seizoenen dekbed. Hebben dan al wel een 1 persoons gekocht, weet niet of je die ook in peuterformaat hebt.

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb meteen een groot bed gekocht met een vierseizoenendekbed. Misschien hebben ze die ook voor een peuterbed.

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb voor onze zoon een 4 seizoenendekbed gekocht hij slaap ook gewoon in een 1persoons bed...

ik weet niet of ze die ook in peuterbed formaat hebben anders zou je het voeteinde onder het bed kunnen doen of ene stukje oprollen... misschien..

7. Loe

Loe Niet meer actief

bij wehkamp en hema peuterdekbedjes.

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik heb een dik dekbedje en een dun dekbedje nu ligt hij nog onder de dunne straks als het koud is onder de dikke,,

demy ligt altijd onder de zelfde dekbed,, die heeft het altijd lekker warm swinters..

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben zelf wel een winterdekbed, voor de kids niet. Zij slapen in de winter met een pyjama aan met lange mouwen en pijpen en dat is warm genoeg onder het gewone dekbed.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik heb meteen gebruik gemaakt van een groter dekbed op het peuterbed. dus maten dekbed gekocht van grote bedden ;) ik heb een zomerdekbed en een winterdekbed. mijn zoon heeft het vrij snel te warm 's nacts en slaap daardoor lang onder zijn zomerdekbed maar afgelopen winter heb ik het winterdekbed wel gebruikt! ideaal dan :)

11. Loe

Loe Niet meer actief

onze zoon ligt al in dunne pyama in gevoerde slaapzak en dekbedje erover. Maar dat is dan ook een echt kouwkleum 's nachts.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb een 4 seizoenendekbed (1 persoons-dekbed op een peuterbed), maar ik geloof dat ik alleen het herfstdeel gebruikt heb afgelopen winter.. Ze heeft m vanaf februari. Nu ligt het zomer/lente deel er nog op.
    Ze is redelijk warmbloedig.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon heeft een (best wel dun) dekbedje van Ikea en het enige waar we in variëren is hoeveel hij aan heeft 's nachts... Als het echt koud wordt, dan krijgt hij gewoon een extra shirtje aan ofzo en als het heel warm is, slaapt hij in zijn onderbroek ;)
    Hij heeft het eigenlijk nooit echt koud, maar hij heeft het bij 15 graden buiten dan ook al te warm in een t-shirt ;) (dat heeft hij echt niet van mij)

14. Ik heb twee dekbedjes, die 2e kan ik er eventueel nog bij doen en anders leggen we er een plaid op. Nu heeft hij gewoon een pyjama met lange mouwen aan en hij heeft het niet koud.

Deel Deze Pagina