Peuter spuugt soms eten uit bij het avondeten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boordevol, Jul 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Hoe kan ik hem dit afleren?

Hij eet gewoon mee en dan ineens kauwt hij een hapje en spuugt het zo uit. Dan eet ie weer even gewoon en doet hetzelfde. Wat kan ik hier tegen doen? Ik ehb al 1000x gezegd dat het niet mag. Hij doet het soms en het vaakst bij het avondeten. Soms ook bij het eten van een banaan bijvoorbeeld maar dan ligt het eraan dat hij een te grote hap heeft genomen. De andere keren kan ik geen reden ontdekken. Ik vind het erg vervelend en het staat ook zo niet netjes als er bezoek mee eet bijvoorbeeld.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Onze oudste dochter had hier ook een handje van, we zijn hier streng tegen in gegaan. 1x waarschuwen, volgende keer time out op de mat. Dit werkte voor ons goed. Natuurlijk vind ze nog steeds wel eens iets niet lekker, maar uitspugen doet ze echt niet meer.....wel onderhandelen over hoeveel hapjes ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

1 keer waarschuwen en als hij het nog eens doet bord weghalen...dan wordt er maar niet gegeten.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dit dus. Onze dochter heeft er soms ook een handje van. Echt gruwelijk irritant, maar ik ga niet 10x waarschuwen. Als je het uitspuugt heb je zeker geen honger...

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Ik wil niet zo snel zijn bordje wegdoen omdat hij daarna wel weer gewoon goed door eet. Dan vind ik het zonde dat hij dan niet meer kan eten. Maar misschien hebben jullie gelijk. Vind het echt vervelend en hij moet er gewoon mee stoppen. Bedankt.

6. moeps84

moeps84 Lid

Mar 14, 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Dochter van 2 deed dit ook regelmatig en leek vooral de aandacht die ze ermee kreeg erg interessant! Dus toen maar gaan negeren en is het snel overgegaan.. Succes ermee!

7. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Wij doen altijd 1x waarschuwen, dan bord wegzetten voor 5 minuten, bord weer terug. Dan haal je het eten wel even weg maar krijgt ze daarna de kans om alsnog te eten. Als het dan nog een keer gebeurt gaat het bord helemaal weg. Als het nu iets nieuws is wat ze proeft dan vind ik het ook iets heel anders als ze het uitspuugt dan wanneer ze het vaker op heeft.

Share This Page