Babyzwemmen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xbabyxdx, Nov 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wie gaat er met hun baby ook naar babyzwemmen?
    Hoeveel graden is het bij jullie in bad?
    Wat doen jullie allemaal tijdens zo n les?

Op welke leeftijd begonnen jullie hiermee?

nieuwsgierig :D

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ja, wij gaan met Eva babyzwemmen 1 x per week 3 kwartiertjes. Hardstikke leuk.

We zijn begonnen toen Eva iets meer dan 3 maanden was. Vroeg, dat wel, en de eerste maanden heeft ze echt een beetje in het water gelegen. Vond het wel grappig, maar deed niet echt mee.

En nu ... een echte waterrat. Helemaal watervrij, begint al te kirren en te schateren als ze het zwembad ziet, en spettert er vrolijk op los en is ze heel erg vocaal :D:)

We zingen liedjes, drijven op de buik, op de rug, van de kant af "springen" - lees, de ouders tillen de kindjes van de kant, door een tunnel zwemmen, onder water, met ballen spelen (dus bal weggooien en dan met je kindje er naartoe zwemmen om 'm te pakken) spetteren met handjes en met de beentjes en vooral veel lol. het laatste kwartier is echt spelen met speelgoed.

Bad is trouwens best warm, echt voor baby's en kleine kindjes. Ik ben altijd blij als we weer buiten staan ... weer een beetje zuurstof krijg ;)

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Bijna hetzelfde, alleen dan vanaf 7 maanden en bij ons zijn de lessen 20 minuten. Daarna gaan we zelf een half uurtje spelen in het peuterbad.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij zijn begonnen met 4 maanden. Nu pas een paar weken. Het bad is 31/32 graden. Vindt dat soms best frisjes. Of is dit een normale temperatuur?

Verder doen ze op de rug drijven, op de buik drijven,
    liedjes zingen, spelen met speelgoed, met een gietertje over het hoofdje heen, en gietertje voor het gezichtje zodat ze het water gaan pakken. op een zwemplank en bootje varen.

En de peuters doen hetzelfde als wat de andere moeders hier net vertelde.

5. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Ik zou zo graag willen, maar hier is het zo vroeg. Mijn kleintje slaapt met gemak tot 8.00 en het zwemmen is om 9.00 en je mag niet vooraf voeden ivm opgeven voeding. Nou dan zou ik r rond 6.00 wakker moeten maken want de hond moet dan ook nog uit. Jammer hoor, ik kijk wel over een paar maanden.

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik ben afgelopen weekend voor t eerst geweest, dochter was toen 9,5 week oud. Het is vrij zwemmen dus geen les en je kunt tussen 8.30u en 10.30u gaan. Ik heb dus thuis gevoed en na een half uurtje aangereden. Ze is ong. 20min in t water geweest. Ze is nog erg jong dus ze ligt een beetje in mn armen. De zweminstructrise gaf tips hoe je je baby kunt vasthouden. Dat heb ik ff uitgeprobeerd. Verder een beetje op en neer bewegen in t water. Er is met name veel te horen en zien, ze heeft dr ogen uitgekeken.

Het bad was ong. 31graden, idd niet heel warm. De temperatuur buiten t bad volgens mij nog wel wat warmer dan 31 graden, dus boven water vond ze helemaal niet erg.

Ik heb er erg van genoten. Ik hoop mn dochtertje ook, ik zag andere babytjes van 10 weken die het echt heerlijk vonden. Mijn dochtertje vind douchen ook helemaal heerlijk.

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja wij ook :) Hier begint het om 10.00 en wij doen min of meer dezelfde dingen als hierboven :) Echt super leuk! Mijn dochtertje vindt het water geweldig, dus ik kan het zeker aanraden :)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Grrr... Heel verhaal getypt slaat mijn iPad op hol.

Even de korte versie geen zin om weer te typen haha.

Vandaag voor het eerst weze baby zwemmen , het was echt super !! Ons kleintje vond het prachtig. Was wel de jongste maar de juf vertelden dat op donderdag er meerdere kleintjes zitten. Alleen dan kan ik niet.
    Meneer vond het prachtig maar vond alles om zich heen net even iets interessanter haha.

Eigenlijk moesten we de zelfde oefeningen doen als hier boven staan. Hier hadden ze ook een soort stroomversnelling een rechte lijn. De kindjes zaten in een soort slang en hingen daar dus in. Alle kindjes behalve mijn zoontje natuurlijk , werden een stukje van de juf naar moeder/vader los gelaten. En je verbaast je hoe goed die kleintjes al kunnen "zwemmen".

Na de les aangekleed , fles gegeven en meneer heeft heerlijk 4 uur geslapen tot zijn volgende fles.

Zo grappig hij is zo klein vergeleken bij de rest van zijn groepje , maar zo groot als de juf hem vast had en mij de dingen voordeed (hoe je vast moet houden etc).

Was in iedergeval heerlijk!!

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik ben beginnen met 12 weken
    Bad is 32 graden.
    In het begin was het gewenning voor mij hoe hou je je kindje vast etc.
    Maar was heerlijk! Heerlijk relaxt

Nu met 1,5 jaar zwemt S al 4 maanden met bandjes, gaat zelf de kleine glijbaan op en af, "duikt" staafjes van de grond in het ondiepe...heerlijk

Share This Page