Vtech toettoet auto

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door dolley, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik was vandaag toch wel een beetje verbaasd over de toettoet auto. Ons zoontje van 1 jaar kan natuurlijk lekker gooien met zijn speelgoed. Dus ook met de toettoet auto. Maar vandaag brak dat klepje af waar je de batterij in stopt. Dus klepje en batterij lag ook op de vloer. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar ik wou het wel zeker even melden om verdere ongelukjes te voorkomen. Aangezien de toettoet auto's toch bij vele wel een favoriet is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier een duidelijkere foto van waar het afgebroken is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste dolley,

    Bedankt voor het melden! Goed voor andere ouders om te weten dat dit kan gebeuren en dus extra oplettend te zijn.

    Mocht dit vaker of ook bij anderen gebeuren, dan is het handig om de fabrikant in te schakelen, zodat zij wellicht de stevigheid van de auto/het batterijklepje kunnen verbeteren.

    Groet, Annet
    VeiligheidNL
     
  4. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ondertussen contact met v-tech. Over een aantal dagen hoor ik meer. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  5. DIYMommy

    DIYMommy Actief lid

    3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Jep, dit gebeurde hier ook met regelmaat.
    Nou was mijn zoontje al groter en stak hij niks meer in z'n mondje, veilig is het idd niet.
     
  6. Danie1991

    Danie1991 Actief lid

    18 aug 2014
    449
    0
    0
    wou die gaan kopen voor mn zoontjes verjaardag. misschien toch maar niet dan :p. want 't is nu al een echte jongen; hardhandig en met veel geweld. XD
     
  7. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Dan ben ik dus niet de enige. Jeetje best bizar... Ik hoop echt dat er wat aan de stevigheid kan gebeuren. Ik had dit ook totaal niet verwacht. Je zou toch denken dat de toet toet auto's wel veilig zijn.
     
  8. Lovelymum87

    Lovelymum87 Actief lid

    1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet meegemaakt maar ga er op letten...
    Voor 5 december krijgen ze de hele serie van toet toet...al besteld.....
    Maar ja ga nu wel extra opletten idd
     
  9. Tal1987

    Tal1987 Actief lid

    18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog niet meegemaakt, al dat die dingen dagelijks meermaals hard de vloer ontmoeten (ook een echte jongen hier in huis, zachtjes spelen staat niet in zijn woordenboek :D). Dus tot hier toe nog niet te klagen over de stevigheid (we hebben een 10-tal autootjes).
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Tsja... Ze zijn ook niet om mee te gooien... Alles waar je mee gooit kan stuk..
    Vind het dus geen wereldschok oid...
     
  11. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Tja dat gooien hoort nou eenmaal bij kleine kinderen... Tuurlijk probeer je dat wel minimaal te houden maar je kan het niet altijd voorkomen en zeker met ons zoontje niet. En dan nog hoort dat niet zo uit elkaar te vallen waarbij er onderdelen losraken wat ze eventueel zo in hun mondje kunnen stoppen. Mijn zoontje snapt nu eenmaal nog niet precies wat wel en niet kan. Ik probeer alleen maar mensen te waarschuwen voor de eventuele gevolgen.
     

  12. Nou ik vind dus wel dat de fabrikant hierop moet testen.
    Het zijn geen autootjes voor 3+, dan is het een ander verhaal.
    Ben blij met de waarschuwing, dank je wel!
    Heb je er niks meer over gehoord, ts?
     
  13. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie... Ik heb een lange tijd niks meer vernomen van vtech. Ze hadden beloofd binnen een aantal werkdagen contact met me op te nemen. Maar nee tot aan gister nog steeds niks vernomen. Dus ik heb zelf weer contact opgenomen en ze zeiden dat het nu bij een één of andere afdeling ligt. ( weet de naam even niet meer) ze zijn er dus toch mee bezig maar echt een antwoord heb ik nog niet. Ik ben benieuwd.
     

Deel Deze Pagina