vu-meisjes!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door vasca, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @snoes: wat een mooie score! Daar moet wel wat moois uit voortkomen:D En gezellig dat je zaterdag gewoon mee-swang bent :)

Nu lekker uitrusten en bijkomen van die punctie, zodat je in topvorm bent om je beeb op te halen vrijdag!

2. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hoi vas! Dat is heel lief van je!

Werd gisteren door de apotheek gebeld dat de pregnyl toch niet eind juli binnen is, en op zijn vroegst pas weer in september. Ze willen het ook niet op voorraad nemen.

Heb wel af kunnen dwingen dat ze ovitrelle vooruit hebben besteld. Dat lag dus gelukkig klaar vandaag.

Ik denk dat m'n IUI zaterdag of zondag zal zijn. Dan zou de pregnyl dus hoe dan ook te laat zijn.

Maar n reserve pakketje pregnyl kan zeker geen kwaad vas! Dus doe maar, je weer nooit. Wat wil je er voor hebben? Geen idee wat de zorgverzekering er voor vergoed...

Ik zal in ieder geval een nieuw receptje vragen, omdat ze nu ovitrelle ipv pregnyl hebben geleverd.

3. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Mogge allemaal,

12 mm, 1 van 10 en 2 kleintjes gespot. En dat zonder hornonen... Vrijdag terug voor de eindspurt, zondag of maandag IUI

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik kom weer binnenvallen :)

Vas:
    vervelend dat je last hebt van de ZW-klachten! Gelukkig weet je waar het goed voor is en hoop voor je dat je rond 12 wkn geen last meer hebt!:)

Snoes:
    Wat fijn dat de punctie zoveel beter is gegaan! Begrijp ik het goed dat vrijdag al de terugplaatsing is? Spannend!!!

Nipnip:
    Voor jou dus ook een spannende week! IUI komend weekend dus. Gelukkig dat Vas jou kan helpen met pregnyl. Wat aardig dat jullie elkaar zo goed helpen hier.

Bij mij nog geen spannende zaken. Gisteren waarschijnlijk ovulatie gehad. Wij blijven klussen op de juiste dagen totdat we geholpen gaan worden. Hopen op een wonder! :D

Ik ga in ieder geval hard duimen voor jullie...duimen..duimen..

5. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Snoes,zou jij mij willen vertellen hoe het is zijn week gaat als je eileider(s) verwijdert worden. Ik heb begrepen dat dit bij jou gedaan is. Ik zou graag willen weten of dit een heftige operatie is en of jij al eerder een operatie hebt gehad gehad wat betreft de endo. En is dit in het VU gedaan? Alvast bedankt voor je antwoord.

Groet Jackie.

6. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @jackie, klopt inderdaad dat mij eileider is verwijderd. Is toen tijdens de eerste operatie gedaan. Het was niet echt heftig ofzo, dehele operatie was heftig in verband met hele vaste endometriose. Mijn andere eileider ligt helemaal vast verkleefd en de rechter heb ik dus niet meer. Ik ben in het vu geopereerd en dat was mijn eerste operatie. Dus nog geen littekenweefsel.Was hiervoor onder behandeling in het UMC Utrecht. Daar hebben ze het vocht niet eens ontdekt, maar gewoon lukraak IVF gedaan zonder alle onderzoeken te hebben doorlopen en zonder een kijkoperatie. Echt heel slecht. Ik was heel blij met het feit dat er een oorzaak gevonden was en dat er iets aan gedaan kon worden.
    Las net in andere topic je verhaal. Wat een teleurstelling dat er weer vocht in je bm te zien is. Klinkt een beetje als een uitzichtloze situatie. Wellicht kun je anders een second opinion vragen. Maar niet in het UMC hoor ;) Aan de andere kant merk ik wel echt dat er veel deskundigheid in het VU is en dat is ook de reden dat wij bij het VU zijn gebleven ondanks een stomme fout (had na mijn operatie Lucrin moeten krijgen, maar dat waren ze vergeten waardoor er in mijn rechteierstok in notime twee cysten zaten).
    Veel sterkte meis!

@ de rest hier toch wel erg veel last van mijn buik. Drink me helemaal het leplazerus, maar heb echt veel steken en kramp. Kan ik me van de vorige keer niet zo herinneren. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Fijne dag allemaal...ik lig op de bank en verveel me eigenlijk best wel een beetje boel...zucht....
    x

7. Jackie75

Jackie75 Actief lid

22 apr 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Bedankt snoes voor je snelle reaktie,jij ook sterkte met je pijn. Ik heb na de punctie ook veel pijn gehad,ook koliekpijn. Ging na een aantal dagen vanzelf over,mocht paracetamol hiervoor. Hielp een klein beetje. Doe rustig aan!

X

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Sorry meiden, breek ff in!

@Vas!
    We hebben het hartje zien kloppen!! 7-2 weken vandaag!:D Zo blij!!
    17-8 voor een 2e echo!:D

Hoe gaat het met jou?

Liefs Fem

9. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    @fbdb; gefeliciteerd!!!

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @fvdb: leuk dat je even inbreekt en vooral met zulk goed nieuws!! Helemaal netjes op termijn. Als ik even reken, lopen we dus echt precies op de dag af gelijk!!
    Ik was vorige week vrijdag 6 weken, 3 dagen. Is die 17 augustus dan jouw 10 weken echo? Want dat is toch meer 9 en een beetje dan? Of krijg je ook nog een extra echo?
    Ik mag volgende week donderdag weer kijken naar onze baby. Heb daar wel heel veel zin in, want het voelt al weer heel ver weg die laatste echo.

Ik ben echt super blij voor je!! Echt gezellig om een uitgerekende datum maatje te hebben :) Hebben ze tegen jou nog gezegd wat je uitgerekende datum is? Ik ben het nl vergeten te vragen...suf ;)

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @fvdb: het wordt nu wel officieel tijd om je banner aan te gaan passen hoor! Een beetje vertrouwen in jullie prachtige beeb. Die gaat het gewoon redden. Hij/ zij heeft zich goed genesteld en blijft lekker nog zeven en een halve maand zitten!
    dus...: *genieten aan*

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vas, datum kan je zelf uitrekenen hè! De dag van IUI was je eisprong dus exact 2 wkn ervoor was jouw eerste dag van laatste ongi. Overal op internet kan je dan laten berekenen wat jouw uitgerekende datum wordt.

13. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Ei was maar 14mm.. Dus nu twijfel of we ei gemist hebben! Dus bloed geprikt, en vanmiddag weten we meer :(

Als we inderdaad pech hebben, dan is t dubbel pech. Volgend ei valt midden in de vakantie, dus dan duurt t weer een maand!

14. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    nip ik duim voor je paar spannende uren voor je

15. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ingeping breekt in......

Ben 26-7-12 bevallen van onze zoon. Het gaat goed na een heftige bevalling. Ben nu aan het opknappen, wat een inpackt heeft de zwangerschap en bevalling op je lijf....dat merk je nu pas!!

16. NinaD

NinaD Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!! :)
    Hoop je snel opgeknapt zodat je lekker kunt genieten van jullie zoon.

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Dat zou balen zijn!
    Ik duim voor je dat het eitje nog niet weg is! :)

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @nip: balen weer die onzekerheid! Hopelijk krijg je straks goed bericht. Maar ik denk het eigenlijk wel hoor. Want je schreef woensdag dat je een ei van 12 mm had. Dan is 14 mm wel iets traag gegroeid, maar ook niet zo heel extreem. 1 mm ipv de standaard 2 per dag. En ik dacht eigenlijk dat als je meerdere eitjes hebt (wat jij woensdag had) het ook wat langer kan duren, voor 1 goed en wel dominant is. Dus dan zou het allemaal best kloppen hoor. Klinkt of je ei deze maand gewoon wat trager is.
    Laat je het weten als je iets weet?
    En ik neem morgen de pregnyl voor je mee. Misschien ff koeltasje meenemen voor terug naar huis en evt kunnen we het daar ook wel in de koelkast leggen?

@Inge: gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het nu goed met jullie gaat! Hoe heet je kindje, of wil je dat niet vertellen hier? Ik hoop dat je je nu heel snel weer sterk gaat voelen, zodat je heerlijk kunt genieten van je kleine man :)

@snoes: weet je inmiddels al hoeveel bevruchtingen er zijn? En is je buikpijn al wat minder geworden? Hoop dat je je een beetje goed voelt... Jij komt morgen toch ook gewoon? Met beeb in buik! :D

@suus: ik heb mijn datum al wel via internet uitgerekend inderdaad hoor. Maar omdat de echo dan zei 6,3 weken toen ik 6,4 was vraag ik me af of ik er dan weer een dag bij op moet tellen. Bovendien zeggen al die dingen dus weer wat anders. Althans, die berekeningen waarbij je je ovulatiedatum kunt gebruiken geven aan 17-3. Maar als ik dat in bv zo'n zwangerschapapp invoer, dan geeft die weer aan dat ik al 2 dagen verder ben dan ik ben en een andere app weer 3 dagen verder... Dus snap het niet meer helemaal. Maar ga het donderdag bij de echo wel vragen.

@hier: ik heb de laatste dagen ineens nogal stress. Lang verhaal, maar het heeft te maken met b12 tekort dat ik in het verleden had. Nou wordt je nu door alle boeken etc flink met je neus erin gedrukt dat oa b12 heel belangrijk is en dat een tekort serieus hogere risico's geeft op spina bifida (open ruggetje) etc. Nou ben ik daar dus nog maar weer eens in gedoken en dan blijkt dat eigenlijk als je een tekort hebt, je dat je hele leven houdt en je altijd injecties moet hebben. Maar mijn waardes (die heb ik wel regelmatig nog laten checken) leken allemaal wel goed te zijn, zei het in de laag-normaal range, dus ik heb er niets meer mee gedaan. Maar nu las ik dus dat die waarde alleen niet zo veel zegt en er onderliggend nog een tekort kan zijn. Ik HA gebeld, maar was alleen vervanger en die is moeilijk te bereiken. Toen ik die had, bleek zij er dus ook eigenlijk niets van te weten en zij ging dus alleen op die ene waarde af. Later vond ik dat dat dus niet betrouwbaar is en heb ik opnieuw gebeld.
    Heb echt wat stennis moeten schoppen bij de assistente die mij een hormonale, overbezorgde relschopper vond, omdat ik vond dat er wel spoed bij zit (nu worden nl al die essentiele onderdelen van de embryo gevormd en ik hoop dat mocht er een tekort zijn, nu aanvullen nog wat kan rechttrekken). Heel gedoe gehad en nu heb ik toch nog voor elkaar dat ik geprikt ben op andere waarden op het te diagnostiseren en heb ik vandaag toch een b12 injectie gekregen. Maar ik vind dat toch allemaal wel eng. Weet dus (nog) niet zeker of ik echt een tekort heb, maar die injectie zou niet schadelijk zijn. Maar ondanks dat ik het wel gewend ben, voelt het wel eng om zo eigenwijs te doen en de arts te vertellen wat ie moet doen... Heb toch liever dat de arts mij gerust stelt.

Al met al in mijn hoofd denk ik wel goede keuze gemaakt, maar ik vind het gewoon zo'n enge periode nu :$:(. Het idee dat mijn baby nu allerlei essentiele organen en systemen aanlegt en dat als ik mij niet goed gedraag of de verkeerde keuze maak, hij/ zij daar misschien wel de rest van zijn leven last van krijgt, voelt gewoon echt als een grote verantwoordelijkheid :(. Ben er weer erg onzeker door geworden en kan niet wachten tot de echo. Ben ook bang dat die stress dan weer slecht is...

Had vannacht ook ineens heel erg buikpijn. Echt baarmoederkrampen volgens mij, wat uitstraalde naar mijn lage rug. Werd er wakker van (denk ik) en volgens mij was mijn baarmoeder heel hard. Na 15 minuten heb ik mijn handen erop gelegd en toen trok het langzaam aan weg. Maar ben er wel van geschrokken toch. Deed echt best wel pijn (sterke, zeurende pijn). Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Is het normaal? Heb verder geen bloedverlies ofzo hoor.

19. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hi!

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zoon! Had t via andere wegen al gehoord, maar ben blij van jou zelf te horen! Hoe is t gegaan?

@vas, wat n stress meis. Hou je nu wel ondertussen rustig hè? Vertrouw ook een heel klein beetje... Stress is ook niet hoed voor die kruimel van je hè? *kijkt heel streng naar vas* maar wel goed dat je door gedouwd hebt hoor!
    Nu niet meer te veel lezen, want dan lees je van alles wat er allemaal mis kan gaan. T is en blijft een wonder in je buik. Vertrouw er op!

@pregnyl, lief dat je t meeneemt! Ik neem een koeltas mee. Zal
    Ik er een element in doen?

Wat wil je er nou voor hebben? Of zal ik zelf wat bedenken? :D

@ei, hoera, ik heb de pregnyl nodig van vas! Ei zit er nog!! Cyclus is blijkbaar nog erg in de warrie.... Ik moet zondag ochtend heel vroeg al in de vu zijn voor nog n echo. Ze denken dat m'n cyclus deze maand flink wat langer zal zijn. Nooit geweten: cyclus lengte wordt bepaald door tijd vanaf ongi tot ei. Dus al ei laat, dan cyclus lang. Ei vroeg, cyclus kort. De tijd tussen ei en ongi blijft altijd gelijk (+/- een beetje) grappig hè?

Goed, ik ga weer aan t werk!

Joehoe! Ik heb een ei!

:D

20. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    O!

@buikpijn, kan hoor! Rekken en strekken van je BM! Doet best zeer. Zolang geen bloed, geen punt. Maar wel rustig doen! Geen stresskonijn zijn! ZENNNNNNNN! Je lijf is swang!

Anders bel je voor de zekerheid toch Ff de vu?
    Of een willekeurige vlos? Kan jou t schelen...

Deel Deze Pagina