Sorry voor de rare tikfouten, das m'n iPhone @snoes, kijkoperatie is of komende week, of begin mei, en anders uiterlijk begin juni. Ik denk maar niet te veel na over die wachttijd. Na de kijkoperatie gaan we er gewoon weer volop tegenaan. @sparen, hebben jullie allemaal geld gespaard om een of meerdere pogingen zelf te betalen? Hoe groot is de kans dat er volgend jaar nog maar 1 poging vergoed wordt? En geldt dat dan voor iedereen die al in de mmm zit?
O meiden, wat een interessante discussies! En ik zo druk dar ik bijna niet kan reageren! Toch ff doen, want Vasca is bemoeial Maar eerst ff meedelen dat deze ronde helaas ook geen spontaan wonder heeft opgeleverd . Verdriet viel mee hoor, howel ik wel moest huilen vandaag nav iets op werk. Heb daar stress, naar misschien speelt er stiekem ook wel een klein verdrietje mee van wéér een blanco test. Weet t oprecht niet. Weet alleen dat ik onwijs moest janken en de tranen hoog blijven. Nou ja, dat is maar zo t hokrt er bij ... @nip: k hoop dat je operatie snel is. Gewoon wat druk zetten hoor! @kosten pogingen: kleine nuance bij wanneer poging een poging is: het is bij een punctie, waarbij eicellen zijn verkregen. Maakt voor Aklina dus niet uit, want die had wel eitjes, maar geen bevruchtingen. En voor de meeste van ons niet, maar als je lage AMH hebt, en dus daardoor geen succes,,maakt t uit. Maar je moet daar wel voor vechten hoor, is niet vanzelf sprekend. @aantal vergoedde pogingen: ik vrees dat dat va 2013 voor iedereen geldt, maar weet t niet zeker. Denk wel dat als poging 2 of 3 al is geweest, die nog gratis is, maar dat alles daarna geld kost. @spaarpotje: wij sparen niet specifiek voor de mmm officieel, maar hebben naast t reguliere spaarpotje, een potje "voor later". Daar is eerder de bruiloft uit betaald en t plan was dus al een tijd geleden de babykamer. Maar ja, die laat op zich wachten en inmiddels is t potje dat wel voorbij gegroeid. Nu zouden we er idd eigen pogi.gen van kunnen betalen. Ik heb altijd gezegd dat geld voor ons geen reden zal zijn om te stoppen. Als er wel een kind komt, kost dat ook een berg. Die paar duizendeuro ben je over 10 jaar echt weer vergeten. Maar het feit dat er geen kindje is niet. Ik weet ook dat ik van mijn moeder altijd wel zou mogen lenen. Niet sjiek, maar hiervoor zou ik dat graag doen. Criterium voor stoppen zou bij ons dus zijn of we er nog heil in zien. @snoes: bij tash lijkt t inderdaad wel vlot gegaan. Maar ook zij heeft een nare miskraam gehad. Wbt vu heeft ze denk ik mazzel gehad met tp. Is ook een kwestie van geluk en niet met veel anderen tegelijk ongi worden. Emma en aklina hen minder mazzel gehad. Die moesten steeds weer één of twéé maanden overslaan. Diaantje volgens mij ook. Maar als je verse poging raak is, hoef je je daar geen zorgen over te maken! Meiden, xxxx!
Snoes, even snel en dan hopelijk echt slapen.. Wij hebben idd maar 1x een maand over moeten slaan... Achteraf wel goed geweest voor de rust! Misschien van Vas zegt, precies op het goede moment ongi.. Hebben trouwens ook een keer gehad dat we zws geen tp zouden hebben ivm de drukte, maar we toch door waren.. Zou in principe niet doorgaan, dus schrok me rot! Dan zouden we maand wel, maand niet, maand wel, maand niet hebben gehad.. Hebben dus enorm veel mazzel gehad daarmee!! Hopelijk wordt het met de cryo's iets rustiger zodat iedereen gewoon meteen door kan gaan!
Goedemorgen dames! Per 2013 gaat de teller waarschijnlijk gewoon voor iedereen op 0 dus je hebt dan 1 poging ook al heb je er al 2 gehad. Als je er al 3 gehad hebt niet natuurlijk. Ik denk dat ze bij freya hard bezig zijn om er nog iets aan te veranderen. Gezien er nu volledige vergoeding plaatsvind vanui de basisverzekering kunnen ze wellicht de vergoeding verplaatsen naar de aanvullende verzekeringen! Eigenlijk is het heel raar want ziekenhuizen zullen dan juist weer meer iui pogingen gaan doen die per saldo duurder zijn dan de ivf, dit omdat je bij de iui iedere ronde hormonen nodig hebt en bij de ivf alleen voor de punctie!
Esther, neem aan dat je het nu alleen hebt over de Pregnyl? Voor Ivf heb je, zoals je zelf ook wel weet, voldoende hormonen nodig, meer dan bij IUI... @vergoede pogingen, totaal niet in verdiept. Gelukkig waren wij net op tijd met veel mazzel @vas, dikke knuff voor omo. Traantjes mogen best, ook al had je niet echt hoop.
Sorry meiden.. even paniek.. Ik ben afgelopen dinsdag na een uitgangsecho begonnen met GonalF. Mijn bms was tijdens de echo 4.2 en de gyn vond dat netjes genoeg om te beginnen. Dus dinsdag de eerste spuit Gonal erin. Maar ik bloed nog steeds.. ik bloedde bij de echo ook. En vanmorgen schrok ik een beetje van de hoeveelheid bloed dat ik verlies. Ik spuit gewoon elke avond eerst de deca en dan de gonal.. en nu dit.. Ik snap het niet.. Iemand een idee of ervaring hiermee? Ik heb geen last van de hormonen, voel nagenoeg niets. Ik heb 3/4 eerste FM. Er waren aan beide kanten al tijdens de echo 10 eitjes zichtbaar.. (20 in totaal..) Pff.. even grote paniek hier. Zo is mijn bms natuurlijk nooit dik genoeg voor een TP.
@ suus, ik heb met de iui meer hormonen gebruikt! Alle 6 de iui rondes! Ander ziekenhuis. Heb gonalf ook 150 gespoten 2 rondes, 2 rondes menopur 112,5 en nog 2 rondes met gonal en menopur! Ook utrogestan alle rondes en pregnyll. Bij de ivf voor de punctie minder hormonen gebruikt! En daar heb ik dan meteen 4 rondes uit. In mijn geval is ivf dus minder kostbaar.
@Suus, ik heb tijdens mijn 5 IUI pogingen ook pregnyl én puregon gebruikt, dus iedere maand hormonen. Het enige wat verschilde met de IVF is dat je bij IUI geen decapeptyl spuit . @Mirakel, heb je al contact gehad met het VU hierover? Anders vandaag even bellen .
Haaiiii Diaantje, ik zie je onderin hangen, hoe gaat ie meis? Gister naar de verloskundige geweest en we zijn weer goedgekeurd . Mijn ouders waren even mee naar binnen geweest aangezien ze mij er naartoe hadden gebracht. Konden ze even het hartje van hun kleinkind horen, en leuk dat ze het vonden .
Meiden, ik bedoelde ook dat je, over het algemeen, in totaal meer hormonen nodig hebt bij ivf dan bij IUI. Veelal ben je bij 2 mnd toch 2 cycli/maanden aan de hormonen (pil, deca, pruregon/gonal/menopur, pregnyl, utro) en dat is bij IUI, afh van de follikelgroei, toch vaak echt een paar weekjes korter. Een IUI poging is dus wel echt goedkoper qua hormonen dan IVF. Ik vond het alleen een beetje een vreemde aanname van Esther want wellicht is zij een uitzondering maar over t algemeen geldt toch echt het bovenstaande... Mirakel, ik zou zeker even bellen want jullie emmy moet strax wel in een lekker opgemaakt bedje komen...
Emma, wanneer ga je voor de geslachtsbepaling?? Ben benieuwd!! Fijn dat alles weer goed was bij de vk Blijft toch altijd wel spannend he...
@Suus, 16 april is geslachtsbepaling bij drs Papa En het is inderdaad altijd wel even spannend, zeker als ze op zoek gaan naar het hartje. Ze kon hem niet direct vinden dus zat een beetje te zoeken, dan word ik wel wat zenuwachtig . Ben het wel met je eens hoor dat IVF vele malen duurder is dan IUI, ook wat hormonen betreft
16 april is ook al snel!! Ik ga voor een meisje Pfff, daar lig je dan ja, en ze kan m niet zo snel vinden... Gelukkig deed jullie meisje het nog prima maar lag ze 'gewoon' even verstopt...
Ik ben volgens mij altijd een uitzondering haha. Heb altijd wat bijzonders. En bij IUI had ik mijn eisprong meestal laat en moest ik zolang doorspuiten! Bij IVF niet gelukkig! Bij mij is er voor de IUI pogingen vorig jaar ruim 7500 euro gedeclareerd ze zullen blij met me zijn bij de zorgverzekering!