Ik ga er stiekem maar vanuit dat ik vanaf volgende week opeens allemaal 'beroerdigheid' ga tegenkomen.. Dat neem ik dan natuurlijk helemaal voor lief, maar als het niet komt, geeft het ook niet! Maar als ik er van uit ga dat het wel in alle hevigheid komt, kan het alleen maar meevallen denk ik!
Emma, heb je daarna helemaal geen bloedingen meer gehad? Waneer heb jij ook alweer geslachtsecho?? Ga je het hier ook bekend maken??? En Tash, heerlijk in de wolkjes Liefs
@Hihi Tash . @Esther, bij mij heeft de bruine afscheiding vlak na die bloeding zo'n 4 dagen aangehouden en daarna was het voor 4 dagen weg waarna ik weer 3 dagen bruine afscheiding had. Tot nu toe (ff afkloppen) geen bloed en bruine afscheiding meer gezien. Maarrr, ik blijf wel broekloeren als ik iets voel lopen en heel eerlijk verwacht ik nog wel een keer wat bloedverlies of bruine afscheiding (vraag me niet waarom, het is een gevoel ). Jij vandaag nog veel bruine afscheiding gehad?
meiden, de tijd vliegt! En wat vullen jullie de pagina's snel! heb weer heel wat te lezen. @ Esther: wow, mooie foto! @ snoes: welkom. Wat een verhaal ook weer. Sterkte. @ Tash: gefeliciteerd! wat heerlijk om te lezen. @ vas; fijne vakantie! Inmiddels alweer ongesteld. Er zat nog geen 2,5 tussen sinds mijn laatste menstruatie. Dus erg snel. Maar goed, ik heb gebeld voor de eerste dag menstruatie. en vanmiddag word ik teruggebeld. Hopelijk krijg ik dan te horen of ik langs mag komen voor een echo zodat ik kan beginnen met de pil (lange cyclus). Dan is het niet erg dat ik alweer ongesteld ben geworden...
he girls, eventjes niks van me laten horen. Was me ook beetje ongerust aan het maken want ik heb sinds een week bijna dagelijks wat hartkloppingen en snel buiten adem en heel kortademig. Ik dacht dat ik gezien de drukte op mijn werk 'me' misschien te druk maakte nu met beeb in mn buik. Maar gisteravond moest ik op controle bij de VK en alles is helemaal prima. Die hartkloppingen schijnen heel normaal te zijn en te starten rond deze week. Je lichaam heeft zo'n 1 a 1,5 liter extra bloed rond te pompen nu voor de baby en je hart kan het daar eventjes moeilijk mee hebben, vandaar het overslaan. Dusssss, alle zorgjes weer weggenomen Wat een onrust he dat 'broekloeren' en die wc bezoekjes pfff, kan het me vorostellen hoor. Ik heb natuurlijk ook zo mega gebloed in het begin. Het zit vast helemaal goed hoor, dikke knufff voor jullie allemaal ! Dan weten jullie het alvast voor straks mochten jullie het ook krijgen. Ik wist dit ook niet maar ben er nu wel weer gerust op.
@Esther, wat voel je dan? Ik heb de laatste dagen ook met vlagen een zeurderig gevoel in mn onderbuik, een beetje een schrijnend gevoel ofzo. @Noa, fijn dat alles goed is met beebje, alweer 19 weken!!! Voel je noabeeb al? Wel vervelend van die hartkloppingen, ik had er wel al iets over gelezen op internet. Wanneer 20 weken echo? @pcj, spannend! Ik hoop dat je mag starten! @Nip, weet je al meer over planning kijkoperatie?
@ Pcj, jaaaa zou fijn zijn als je mag starten! Maar volgens mij nieuwe pogingen zijn ze niet zo moeilijk over. @ Noa, vervelend die hartkloppingen! Ik heb een veel hogere hartslag dan normaal. Was altijd 55, nu 75-80. Enne weet je het geslacht van jullie beeb al??? @ Emma, denk dat we beiden last hebben van een oprekkende buik is er bij jou al wat te zien?? Mijn buik groeit de laatste 2 weken flink! (zie mijn site in de link hieronder)
Hoi Esther, die hogere hartslag zal ook daarmee te maken hebben. En je bloeddruk? Mijne is al weken steeds keurig zoals het hoort. Nee wij weten niet of het een jongen of meisje wordt en willen het ook niet weten. 20 weken echo volgende week vrijdag. De pijnen die jullie beschrijven is inderdaad de groei van je baarmoeder, het oprekken. En dat blijft nog wel even doorgaan hoor. Ene dag minder en de andere dag wat meer. Ik ben er zelfs een keer extra voor langs de VK geweest omdat ik het niet vertrouwde, maar is ook niks om je zorgen over te maken En jaaaaa ik voel de beeb al ruim 1,5 week. Heeeeel apart en zoooo leuk. Wel jammer dat Noa-man er nog niks van voelt maar die wordt al blij als hij één blik op mijn buik werpt hihi Hoe zijn Esther-man en Emma-man eronder?
Mijn bloeddruk is ook prima! Wat leuk dat je Noa beeb al voelt! Mijn mannetje is heel zorgzaam hoor maar denk dat het pas echt reel wordt als ons kindje er is! 20 weken alweer! Super he! Wel spannend dat jullie het niet willen weten ik ben echt te nieuwsgierig!!!
lief he dat zorgzame hihi, soms moet ik tegen Noa-man ook zeggen van "ik ben niet invalide hoor, "alleen maar" zwanger" hihi. Maar het is goed bedoeld natuurlijk! Ik ben natuurlijk ook vreselijk nieuwsgierig maar we vinden het toch leuker om het niet te weten, hebben we al die 4 jaar al gezegd dat we het niet willen weten en nu dus nog steeds niet. Ook zijn we nog steeds bij dezelfde meisjes en jongensnaam gebleven als wat we 4 jaar geleden wilden voor onze kinderen toen we stopte met de pil. En jullie?
Grappig, ik gebruik echt exact dezelfde tekst over ben niet invalide hoor, alleen maar zwanger hihi. Wij hebben nog wel eens wat wissels kwa namen haha bedenken het pas echt als we weten wat het wordt! Lijkt me wel echt super spannend dat je gewoon niet weet wat het wordt en het pas bij de geboorte ziet!
mocht jij ook al heel vroeg niks meer tillen van je man? Ik doe nu inderdaad ook echt niet meer de hele zware dingen tillen hoor maar verder kan en doe ik nog alles. Ze (onze mannen) willen ons in alles ontzien en ondersteunen, onwijs schattig Al is Noa-man altijd al zo geweest, ook voor ik zwanger was. Hou jij ook een zwangerschapsdagboek bij van week tot week? Ik wel en vond dat al zo gaaf omdat wij MMM meisjes natuurlijk al heel vroeg erin kunnen schrijven. Ook print ik regelmatig foto's erbij die ermee te maken hebben enzo, leuk hoor. Ik heb dat dagboek van Pauline Oud. Als er vragen instaan die ik stom vind of nutteloos dan typ-ex ik ze weg en beschrijf ik gewoon zelf hoe mijn week eruit zag. Wat leuk he die verschillen zoals jij of ik met babynamen enzo en of je wel of niet het geslacht wil weten. In de afgelopen 4 jaar als er in onze omgeving een baby werd geboren en we hoorden zijn of haar naam dan waren we een soort van opgelucht omdat het steeds niet de namen waren die wij graag aan onze kinderen geven
Ja das wel lastig inderdaad, de zwangeren om ons heen moeten niet toevallig een naam hebben die wij graag willen Het was altijd Noa bij ons haha alleen die staat in de top 20 en wil niet dat ons kindje 1 van de 3 Noa's uit de klas is. Dus we moeten denken over nieuwe naam. Voor jongetje zijn we er aardig uit. Mijn man is ook altijd extra zorgzaam geweest, nu noooooog veeel meer haha. Krijg bakjes fruit voorgeschoteld enzo niets tillen Ik heb ook een 9 maanden boek, weet alleen niet van wie deze is... Hou het wel bij maar de vragen zijn inderdaad wat vaag af en toe! Ben erg benieuwd naar hoe onze kindjes er allemaal gaan uitzien straks!!! Liefs
aaaah wat onwijs cute die bakjes fruit!! Superlief (L) (jammer dat ZP niet wat meer emoticons heeft dan die smileys) Ga jij wel hier op ZP vertellen straks of jullie een jongen of meisje krijgen? Ben ook nu al benieuwd naar al onze beebs hihi Onze keuze van babynamen hebben nooit in de top10/20 gestaan
heerlijk hoor, die zwangerschapsverhalen! kan me voorstellen dat je wel een beetje schrikt als je opeens hartkloppingen hebt of opeens wat bloedverlies hebt. Ik heb morgenochtend een echo en dan denk ik dat ik met de pil mag beginnen. vertellen jullie tegen iedereen dat je met ivf/icsi bezig bent? Ik eigenlijk wel.
Hoi PCJ, volgens mij heb ik jou nog geen welkom geheten? Bij deze hihi. Wij hebben het eerste halfjaar in de MMM het nog niemand verteld maar op een gegeven moment moet je wel ivm 3x p week naar de VU en pijnlijke onderzoeken, operaties en dergelijke. Dus ja eigenlijk wist iedereen het bij ons al vrij snel en daar heb ik ook nooit spijt van gehad hoor. Was alleen maar makkelijker. En uiteindelijk maar goed ook want we hebben in totaal 4 jaar in het ziekenhuis gelopen.
Bij ons wist ook iedereen het! Vond het makkelijk en iedereen hield er altijd rekening mee! Enne Noa natuurlijk vertel ik het hier Je zult het waarschijnlijk al meteen op facebook zien hihi