@Vasca...:x....wat een stom gedoe! Ik vind het vooral stom dat ze niet naar jou hebben geluisterd om eerder een 1e echo in te plannen. Dan had dit allemaal niet zo hoeven gaan. Dit is trouwens wel de reden waarom ik zelf weinig vertrouwen had in IUI. Bij mij was de inseminatie volgens mij ook altijd te laat... Meis, toch ga ik duimen hoor! @Nip, wat een verhaal! Wel lief dat Nipman helemaal naar huis is gegaan voor die medicijnen. Tot wanneer blijven jullie eigenlijk? Zelf denk ik dat het niet zoveel kwaad kan hoor voor jullie rijstkorrel. Denk dat 1x vergeten niet heel erg dramatisch zal zijn. Ga dus nog maar lekker genieten van jullie scootertochtje en strandwandeling . Emmaman in Barcelona, hij sms'te gister 'halve liters bier en 25 graden.' Die vermaakt zich wel . En ik ben samen met mijn ouders, zus en zwager naar een Vietnamees/Chinees restaurant geweest in Nieuwe Niedorp. Echt heeeeerlijk gegeten, heel apart en niet zo standaard als babi pangang (schrijf je dat zo ). Een 7 gangen menu waardoor we daar bijna 5 uur hebben gezeten. Was erg gezellig . Morgen werken en daarna Emmaman ophalen van Schiphol, mis hem wel hoor!
@Vas: Wat een geklooi!! Hoe is het verder gegaan vandaag?? Ben je er nog een keer over begonnen? @Nip: Lief van je mannetje! Hebben ze je evengoed nog gebeld rond 10u?? Nou, geniet nog even van het weekend en mooie weer!? @Emma: Oehhh, Red Chili!! Lekker hè?! Wij halen daar wel eens af! Super lekker!! En de smaken zijn idd net even anders dan 'gewoon chinees'.. Jam jam! Krijg er spontaan trek in...
hi lieve meelevende meiden! De iui is weer achter de rug en was dus ook niet echt fantastisch. Ze liepen uit, dus het werd zelfs nog later en mocht ook niet blijven liggen dus. Ook was het zaad erg slecht, 3 miljoen, slechtste tot nu toe ooit. Maar op zich vond ik dat al niet meer zo erg. Had al weinig hoop en had het ook wel een klein beetje verwacht. Vascaman heeft toch 3 weekjes in de 35 graden buitentemperatuur rondgelopen en verder hebben we behoorlijk ongezond geleefd, inclusief veel alcohol en feestjes. Moet zeggen dat ik bijna opgelucht ben dat t niet heel goed was. Anders had ik dat vast heel erg zonde gevonden. Nu denk ik: beter nu dan volgende keer als de omstandigheden optimaal zijn. We hebben wel besloten (hadden we ons al voorgenomen) om vanaf nu in elk geval 6 weken lang helemaal niet meer te drinken en gezond te eten en meer te bewegen. Even detoxen zeg maar. We zijn eerlijk gezegd ook wel een beetje uitgefeest @tash: heb er nog wel wat van gezegd, maar meer dat ik er dus niet echt vertrouwen in had. De arts die ik had, vond dat toch ook niet nodig, ze vind dat er echt nog wel kans is. Ik noemde dat gedoe met die timing van de pregnyl en zij begreep mijn gedachtengang wel, maar gaf aan dat je misschien eigenlijk beter twijfels kunt hebben of dat nou allemaal wel zo nodig is, dat op het half uur precies. Wat wel een beetje een geruststelling was, is dat zij zei dat ze nog heel mooi helder slijm zag. Dus wie weet is mijn ei dan toch later of langer houdbaar? Ik heb niet veel hoop, maar heb wel besloten om toch maar de utro te gaan nemen. Dat adviseerde zij ook. Ze vond dat ik het wel een kans moest geven. Maar ga dan gewoon lekker stiekem vroeg bloedprikken. Op dag 12 al. Dag 14 is nl een zondag en dag 15 vind ik echt te lang duren. Volgens mij moeten ze echt op dag 12 al wel iets in je bloed kunnen vinden als je op dag 14 een urinetest kunt doen, toch? @nip: fijn dat je je medicijnen weer hebt! En nu nog even lekker genieten op dat eiland Vascaman en ik willen ook iets leuks gaan doen vanmiddag/avond, maar weten niet goed wat... ik heb zin in een lange autorit, dus zit te denken om bv naar antwerpen te rijden en daar lekker uit eten te gaan. Of naar een of ander afgelegen heel bijzonder restaurant ofzo... iemand tips?
@ vas: heb je het idee dat zij wel naar je luisterde en je serieus nam? Lastig is dat toch, zo'n situatie. Ik heb dit soort dingen nog nooit meegemaakt en heb dan ook geen idee hoe je je voelt of hoe het normaal gesproken gaat. Ik kan me voorstellen dat je je klote voelt, want als je het idee krijgt dat protocollen belangrijker zijn dan jouw persoonlijke verhaal is gewoon niet fijn. Hopelijk wordt het nog wat deze ronde en anders heb je de volgende ronde meer kans, omdat jullie even wat gezonder gaan leven. @ nip: goed geregeld van je hubbie! ik heb een leuk nieuwtje: sinds gisteren hebben we een puppie
@pjc: wat leuk, een puppie! Hoe heet hij/ zij? en wat is het voor soort hondje? Volgens mij ben ik nu officieel de enige die geen hondje heeft Maar onze kat bob staat ook zeker zijn mannetje Ik had niet echt het idee dat zij mij heel serieus nam, wel een beetje hoor. Maar feit is gewoon dat het voor hun routine is. En zij (en ik dus ook) moeten het doen met wat ze krijgen. De fouten zijn al gemaakt. Deze arts kon natuurlijk ook de tijd niet meer terug draaien en dan kan ze het beste nog een beetje hoop proberen te geven denk ik. Maar ze deed in elk geval niet alsof het heel raar van mij was dat ik dacht dat de timing toch wel enigszins belangrijk is en dat vond ik wel fijn. Heb besloten me er nu maar bij neer te leggen, al ben ik er nog wel chagrijnig van. En ik vind dat vascaman en ik onszelf nu dus extra mogen verwennen en iets leuks mogen gaan doen. Wel alcoholvrij natuurlijk . Maar lekker eten, dat mag nog steeds wel... (oeps daar gaat het goede voornemen van mager eten!)
inderdaad em, dat is precies wat het zo frustrerend maakt! En ik twijfel ook heel erg aan de timing, ook al van de eerdere iui's. Bij de 2e had ik nl precies ditzelfde eisprong gevoel ook al een dag eerder... En dan ga ik helemaal twijfelen of we onze kansen niet juist verkleinen door het hele mmm-gedoe. Ik bedoel maar, nip is uiteindelijk ook zelf zwanger geworden doordat ze gewoon precies op het juiste moment zin had in middagsex! En met die natuurlijke cyclussen denk ik dan dat het weinig kwaad kan. Maar nu slaan we door dit gedoe dus bijna een cyclus over. Fijn dat emmaman weer bijna thuis komt (al vind hij dat zws anders, want het klonk of hij het wel naar zijn zin heeft! ). Kan me voorstellen dat je hem mist. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik een nachtje zonder vascaman ben geweest. En meestal is dat dan omdat ik de hort op ben. Dus zou het ook wel lastig vinden hoor. Sliep vroeger wel heel vaak alleen in, omdat vascaman pas laat uit zijn werk kwam. Maar zou echt niet meer terug willen naar die tijd!
Hihi! mijn middagsex heeft indruk gemaakt en dan te bedenken dat. We echt helemaal niet zo actief meer zijn in bed, en dat dit dus echt een uitspatting was Maar vas, je bent niet de enige hoor! Ik ben ook doggie-loos. Hebben wel 2 katten (lummel en Breezer) , en 2 konijnen (Harry en Thea) en een flinke school vissen in de vijver. En over een week of zes dus nog 2 poezen, jip en Janneke dus geen ruimte meer voor n hond. Ben ook meer een katten mens dan een honden mens hoor. Maar puppy's zijn wel heel erg leuk... We zitten trouwens nu even heerlijk in t zonnetje op n terrasje... Ik heb vakantie!!!
ok: jaloers! en..dubbel jaloers! vasca wil ook zwanger in de zon op een terraszitten nagenieten van middagsex!
Sorry... Wilde je niet jaloers maken hoor... Zwanger kan ik je niet beloven maar doe in ieder geval mijn best door heel hard te duimen. Middagsex kun je zelf regelen en als je snel bent ga je daarna nog Ff een terrasje pakken hihi
hi hi! helemaal waar in plaats van middagsex is het hier een middagdut geworden en straks een hele berg sushi. Das ook leuk. En mag jij lekker niet meer!
Die sushi kan ik laten staan... Dat gaat lukken. Die middagsex kan ik niet beloven.... Weet er trouwens iemand of ik bv nog wel rauwe ham mag hebben? En of geitenkaas standaard gemaakt is van gepasteuriseerde melk? Goh... Ik bedenk mij zo nu en dan vragen, dat ik denk: waar maak ik me druk om????
@nip: is best logisch dat je je daar zorgen om maakt! dit is t kostbaar om voor iets stoms als een stuk kaas te verliezen. volgens mij mag rauwe ham wel als het gerookt is. Serrano ham en zo schijnt dus wel te mogen. Maar veel mensen eten het toch niet. Wat betreft kaas is het simpel: je moet altijd vragen/lezen of het wel of niet gepasteuriseerd is, want er is geen standaard voor. Wel gaat dit alleen op voor zachte kazen. Harde kazen (zoals de gewone nl kaas) mag gewoon, zelfs als het niet gepasteuriseerd is (dus van rauwmelkse kaas). De bacterie waar het omgaat overleefd namelijk niet in die harde kaas. eh... verder weet ik het ff niet, maar vraag maar wat je wil weten. Heb me er in het begin nogal in verdiept omdat ik toen ook in de ww heel braaf wilde leven. Heb dat nu opgegeven, want hou dat niet meer vol geniet van je maaltijd straks!
lees nu pas je vraag goed: nee, geitenkaas wordt ook vaak van rauwmelkse kaas gemaakt. Bij die zachte kaas dus ff opletten.
Thanx! Nooit bij nagedacht. Zelf koken is natuurlijk makkelijk. Je weet wat je klaarmaakt. In een restaurant vind ik t nog best onduidelijk. Ik ga daarom dan maar voor de veilige keuzes.. Maar juist hier op Texel word je echt overladen met schapenkaas, geitenkaas, lamsham, lamsbout, en wist ie hoeveel argentijnse restaurants hier zitten??? Waarom krijg ik dan juist nu trek in biefstuk?? Ik probeer maar niet naar al die lekkere dingen te kijken en goed te denken aan de rijstkorrel waar we t voor doen! Enne vas: gewoon genieten nu hoor! Ik heb ik ook een paar jaar gehouden aan de Juiste leefwijze, maar op n gegeven moment had ik echt zoiets van: kan mij t schelen. Als ik zwanger ben, zie ik wel verder!
Hele niets geschreven of gelezen...was zo vol goede moed om mee te lezen en te schrijven. Leek me zo gezellig. Kijkoperatie gehad, rustig aan en dan weer IVF. Maar het loopt allemaal anders. Tijdje na de Kijkoperatie kreeg ik veel buikpijn en koorts. Ik naar het VU en ik bleek een vergrootte eierstok te hebben. Niets engs, maar gewoon afwachten. Buikpijn ging vanzelf weer over.Twee weken geleden controle afspraak om te praten over de operatie. Omdat manlief de week ervoor (met de eierstok) mee was en alles goed leek te zijn ging ik in mijn eentje. Daar kwam een fout aan het licht... Endometriose alweer terug en nu voor het eerst ook in mijn eierstok. Arts vond het maar raar, ook van de grote eierstok want ik was toch aan de medicijnen? Blijkt dat ze me die hadden moeten geven bij ontslag uit het zh maar dat vergeten zijn! En daadoor is de endo alweer terug. Mijn andere eierstok is niet meer te bereiken omdat die achter mijn baarmoeder zit. Nu meteen aan de Lucrin, als die niet aanslaat is IVF ook geen optie meer. Eigenlijk ben ik erg boos en verdrietig. waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar hierdoor is wellicht mijn enige kans op een kindje verkeken. In juni wordt er verder gekeken. Dan moet de endo in de rechtereierstok geslonken zijn en de linkereierstok te bereiken zijn. Als dat zo is is er nog een kansje. Maar wat ik eigenlijk met dit verhaal wil zeggen is dat ik ( en manlief ook) het vertrouwen in het VU totaal verloren zijn. Denk wel dat ik een VU meisje blijf, maar van harte is het niet. Misschien kunnen jullie me weer wat moed in praten, want ik zie het echt even niet meer zitten
Ach lieve snoes! Wat een vreselijke ervaring! Hoe kunnen ze dat nou vergeten zijn? Wat erg! Hebben ze in t vu nog iets gezegd dat de pijn nog iets kan verzachten? Pfff wat is dit moeilijk zeg. Welke opties zijn er nog na de lucrin? Sterkte meis!
tjee snoes, wat erg! Ik hoop zo voor je dat je toch een kans heb op ivf! Heel veel sterkte in ieder geval, want je hebt er denk ik alles voor over om een kind te krijgen, maar dat het op zo'n knullige manier dan niet door lijkt te gaan. Wat zul je je boos en machteloos voelen?
Snoes, loop je bij die Joegoslaaf? DE endometriose arts van de VU? Neem niet aan dat die het is vergeten? Of was je juist bij hem, en zei hij dit? Ik zou er in elk geval voor zorgen dat je regelmatig door hem gezien wordt zodat hij je goed in de gaten kan houden. Wel echt super k*t dit zeg! Ik ben altijd 1 en al positiviteit over de VU maar daar draagt jouw verhaal helaas totaal niet aan bij Sowieso krijg je van mij een enorm dikke knuffel!
Lieve snoes, wat een vreselijke K situatie!! Hoe kunnen ze dat nou vergeten? Bij welke arts loop je nu? Wel eentje met endo ervaring hoop ik?? Hier net als Suus alleen maar goede ervaringen.. Tenminste.. Mijn gyn en wat andere artsen! Over sommige aio's of arts assistenten niet.. Hoop echt dat jullie kans niet verkeken is nu en dat de hormonen snel doen wat ze moeten doen.. Heel veel sterkte