vu-meisjes!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door vasca, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Nipnip, nu eindlijk ook zekerheid voor jou!
    Gefeliciteerd en nu van genieten he :)

2. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Meiden, thanx voor alle lieve reakties!

Vraagje aan de (ex-)zwangere meisjes... Ik merk dat ik even zwemmende ben... Als ik zoek op google wat te doen als je zwanger ben, dan staat er uiteraard bij dat je je aan moet melden bij de vk enzo... Maar hoe kies ik zo iemand?? Ik neem aan dat ik toch gewoon een vk moet uitzoeken?

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Die banner staat je goed Nip! ;) Wij hebben eerst de 1e echo afgewacht. Daar vertelde ze al dat we op zoek mochten gaan naar een verloskundige in de buurt. Na de volgende echo worden we in principe ontslagen uit het Vu en loop je de verdere zwangerschap bij een vlos! Behalve als er een gyn bij betrokken moet worden/blijven.. Hier heb ik in mijn directe omgeving (meiden die het van ons al weten) een beetje gepolst bij wie ze lopen en of ze daar tevreden zijn/waren. Heb nu voor 14 mei en 2e echo staan en 15 mei hebben we intake bij de vlos... Succes!

4. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @nip, inderdaad gewoon beetje om je heen kijken en ervaringen vragen/lezen! Wij mochten ook na de 2de echo in het vu naar de vk!

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @Nip inderdaad even verloskundige en je woonplaats invoeren op internet en dan krijg je wel één en ander naar voren. Na 10 weken zwangerschap was ik 'ontslagen' bij de VU

Wat een onwijs lieve Banner, leuke zachte kleurtjes.
    Wie heb je het verder verteld of weten alleen Nip-man en jij er vanaf (en wij dan natuurlijk hihi)

6. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Thanx! Er is er wel een in de buurt, maar die staat mij niet aan... De foto van die vent alleen al.... Brrrr! Dan maar eentje die iets verder weg zit.

Bekend: de tOekomstige oma's en opa weten het en mijn zus en de broer van nipman. De rest vertellen we over een week of 6 wel.

7. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    sorry, even ego:

vanochtend echo gehad om te zien of de follikels waren gegroeid. Maar het resultaat was slecht! Het bms was nog erg dun, de 2 follikels rechts waren nagenoeg niet gegroeid en links was er 1 wel gegroeid en de ander was achtergebleven.
    Flinke teleurstelling.
    En er werd gekeken door iemand die werd ingewerkt, alhoewel ze het heel rustig en voorzichtig deed, duurde het toch wat langer daardoor.
    Maar goed, voor de zekerheid is er bloed afgenomen om te zien hoe het hormoongehalte in het bloed is. Het resultaat gaan ze vanmiddag bespreken en ik kan vanaf half twee gebeld worden voor de uitslag. Wellicht is het gelijk einde oefening...

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Pcj, wat rot dat de echo zo tegenviel! Hoeveel dagen heb je nu al gestimuleerd? Was dit je eerste follikelmeting na het beginnen met stimuleren? Kan de hoeveelheid nog een beetje omhoog zodat er wat meer groeit?

9. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ben nu een week bezig met gonal-f, 300 E. Was inderdaad de eerste echo.
    Ben net gebeld en ik mag wel gewoon door, gewoon met de deca en de gonal-f zoals nu en dan zondag weer een echo om te zien hoe het dan is.

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    PCJ het kan nog gewoon goed gaan groeien hoor. Gelukkig mag je gewoon door en zullen ze zondag vast wel wat gegroeid zijn.

11. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

ook ik had vanmorgen iemand die werd ingewerkt ouder iemand
    alleen ze mocht bij mij al roeren
    kon eerst mn eicel niet viinden terwijl die toch al aardig aan de maat was 19 mm
    en ik mag dus door
    dinsdag terug plaatsing onder voorbehoud
    aklina hoop voor je zaterdag gelijk door kan

groetjes diana

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wat fijn diaantje. Wat gaat jouw cyclus toch altijd snel! Heerlijk gewoon! Zaterdag is dag 11 voor mij, dan is er nog niets gegroeid hoor. Dan hopelijk woensdag voor de 2e echo en dan is er hopelijk wel al iets gegroeid. Maar ik verwacht pas de pregnyl te kunnen zetten vrijdag of zaterdag volgende week. Ik ben dus nog wel even onder de pannen!

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Pcj, balen zeg dat je fm zo tegenviel! Maar je bloedwaardes geven kennelijk aan dat er wel wat groeit dus zondag zal er vast meer te zien zijn!

@ Diaantje, wat fijn dat het zo snel gaat bij jou zeg!

@ Aklina, hopelijk schiet het voor jou ook een beetje op!

14. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Pcj, jammer dat de follikelmeting zo tegenviel, je bent nog niet zo heel lang aan het spuiten dus hopelijk is er zondag wat meer groei te zien.
    Knuffel...

@Diaantje, dinsdag tp onder voorbehoud, ik duim dat tp gewoon doorgaat ;). Spannend weer!

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Waarom eigenlijk onder voorbehoud diaantje?
    Onder voorbehoud dat ze goed ontdooien of onder voorbehoud dat het niet te druk is?

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Aklina, ik kreeg bij mijn laatste tp ook te horen 'onder voorbehoud' en heeft inderdaad te maken met of het te druk is of niet.

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @diaantje: fijn dat het bijna gaat gebeuren! Wel vervelend dat het dan dus nog weer onder voorbehoud is. Het is allemaal al zo onzeker en dan bouwen ze zo nog meer onzekere momenten in. Das niet fijn. Hopelijk kan het gewoon doorgaan en loop je dinsdag gewoon met je eskimootje in je buik!

@aklina: ik begrijp je frustratie. Moet zeggen dat ik er ook wel tegen op zie om door te moeten voor ivf in het vu en dat dat dan niet direct lukt. Al dat wachten lijkt me zooooo moeilijk! Merk dat ik stiekem al meelees met topics over DD en Gent. Maar heb besloten dat ik dat nu nog maar even moet laten rusten. De eerste poging wil ik wel gewoon in NL doen. Vind ook dat het een beetje stapsgewijs moet. Dan heb je altijd nog iets om op terug te vallen als het niet wil lukken.
    Ik denk dat het ook scheelt dat, in elk geval voor ons gevoel, dr Janneke onze dokter is. Ook al hebben we haar al een tijdje niet meer zelf gezien, maar ik heb wel het gevoel dat zij de rode draad van onze behandeling is. En als er iets is, denk ik dat ik een afspraak met haar zou inplannen. Dat geeft wel rust. Ik overweeg het trouwens nu ook (telefonisch) te doen om het even over de timing te hebben.
    Had jij je klacht trouwens ook aan freya geschreven? Heb je daar ooit nog wat van gehoord? Misschien kan het het vu wel wat schelen als ze weten dat ze bv geen pluim meer krijgen of dat het algemeen bekend wordt hoe het daar gaat met cryo's. Dan loopt het aantal patiënten vast erg terug en daar zitten ze nu echt niet op te wachten, als er straks nog maar 1 poging wordt vergoed...

@pjc: wat jammer dat je meting tegen viel :( Maar er is nog hoop begrijp ik? Je moet maar zo denken: mooie dingen duren nou eenmaal even voor ze gemaakt zijn. Dus jij krijgt straks een berg pracht eieren die in alle rust en aandacht gerijpt zijn!

@snoes: hoe is het nu met je? Ben je al weer wat bijgekomen van de schrik?

18. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    @diaaantje, wat fijn dat t weer zo snel is gegaan
    @aklina, nog even geduld, dan heb jij ook weer je tp!
    @pcj, jammer dat t niet zo snel is gegaan als je hoopte... Maar met een beetje tijd en geduld gaat dat vast wel goedkomen.
    @snoes, hoe is het meis?
    @suus, t is stil bij je! hoe was de fysio vandaag?
    @vas, al nieuws op jouw front?

@hier, mvm komt as woensdag!

19. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    oh nip, wat cool, MVM! Ik weet dat het in de praktijk heel lastig kan zijn, maar het lijkt me zo gaaf om daar eindelijk aan mee te kunnen doen!! Heb toch ook het gevoel dat je zo wat kunt terug geven. Heerlijk om aan die andere kant te staan :)

op mijn zwanger worden front nog geen nieuws hoor, duurt nog een week. Ga volgende week vrijdag bloed laten prikken. Ging gister wel ineens twijfelen of dat niet toch echt al te vroeg is... Maar vind wachten tot dag 15 dan weer echt te lang.

op werkfront niets meer gehoord van nieuwe werk of de vacature er nou al uit is... wordt ik beetje zenuwachtig van. Hoopte gister of vandaag te horen dat ie uit was. Hoop dat het geen slecht teken is dat dat nog niet zo is :).

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    O ja, even een praktisch vraagje:
    Ik ben sinds de vakantie echt flink aangekomen ineens en was ook daarvoor al weer een paar kilo te zwaar vond ik. Ik stond laatst op de weegschaal en schrok me rot: 8 kg zwaarder dan op de bruiloft 2 jaar geleden! Laatste 4 kilo zijn dus van laatste vakantiemaand ofzo :$! Ok, dat kan dus echt niet. Dus ben nu gezond aan het leven (doe niet echt aan strikte diëten). Maar dus: hebben jullie nog goede afvaltips?

En ik wil nu dus weer gaan hard lopen. Ik heb gehoord van zo'n app die je op je telefoon kunt downloaden, dat iemand je door de training heen praat. Zegt wanneer je moet lopen en wanneer niet enzo. Heb er een gevonden van start to run, maar nu blijkt dat ik alleen de 1e 2 sessies kan gebruiken. Voor de rest moet je ingeschreven zijn in een programma. Dat gaat pas weer in september van start, dus dat kan nu niet.
    Ik kan op internet ook nergens een andere (gratis of voor weinig geld) vinden. Er was wel iets belgisch (evy ofzo?) maar al die links zijn dus verwijderd...
    Nou dacht ik dat ik hier had gehoord dat sommige van jullie ook zo iets gebruiken? Weten jullie waar ik het kan vinden of kunnen jullie het bv mailen ofzo? Suus, dacht dat jij ook hardloop hulp had gehad?

O ja, ik heb een android telefoon, geen iphone

Deel Deze Pagina