@high tea: ik denk dat het ook lastig gaat worden dat iedereen erbij kan zijn. Misschien is het een idee om daarom gewoon alle weekenden van juni, juli, augustus en misschien zelfs september er in te zetten en dan te kijken welke dag de meesten kunnen? We kunnen evt ook nog de vrijdagmiddagen erbij pakken, omdat dat denk ik een dag is die veel mensen vrij hebben als ze geen 5 dagen werken? ik ken deze afspraak planner niet, maar datumprikker.nl geeft altijd mooie statistiekjes zodat je kunt zien op welke dagen de meeste mensen kunnen (in percentages). Mijn ervaring is dat een afspraak plannen met veel mensen anders heel lastig gaat worden. En dan moeten we daarna gewoon nog maar een keer plannen voor de mensen die er niet bij kunnen zijn?
De statistieken staan onder de datums. Heb in augustus meer datums toegevoegd. Hopelijk lukt het dan. Nip, jij hebt je beschikbaarheid nog niet ingevuld... heb je de uitnodiging wel ontvangen (of in je ongewenste box)?
Zo, heb m'n goede daad gedaan hoor! Als ik t zo zie wordt t augustus... Ach, dan is t vast mooi weer en zitten we lekker in t zonnetje! Heb er nu al zin in!!!
hmmm misschien ben ik een beetje simpel hoor, maar ik zie ze niet. Maar misschien staan die alleen bij jou als planner? Maakt ook verder niet uit, want kan wel zien welke data iedereen wel/niet kan Goed bezig allemaal, met invullen! @afvallen: heeft iemand ervaring met "grip op koolhydraten" van yvonne lemmers? Klinkt wel goed en zou ook zorgen voor een betere hormoonbalans en dus goed zijn voor vruchtbaarheid.Maar dan vooral bij overgewicht en pcos volgens mij. Maar ik vind het dus toch eng om een echt "dieet" te beginnen. Heb dat ook nog nooit gedaan en meestal gaat het wel ok met beetje meer groenten en minder vet en meer bewegen. Maar herken mezelf ook wel erg in de koolhydraat-verslaving en zou wel lekker zijn als ik echt van die vreselijke ongezonde eetbuien (chips, chocola etc) af kwam. Ik heb de mazzel dat ik van mijzelf niet snel dik wordt, maar als ik dus een halve zak chips en een reep chocolade per dag eet (ja, echt!) kom zelfs ik dus best wel aan...). Dit klinkt dus wel veelbelovend, maar het is zo lastig in combi met al die dingen die je juist wel/ niet mag bij het zwanger worden Of te wel: wat vinden jullie?!?
Vasca, een koolhydraatarm dieet werkt fantastisch! Let er wel op, je komt zeker 2 kilo aan, als je weer start met normaal koolhydraat rijk voedsel, zoals rijst, aardappels, brood, pasta...kom je weer wat aan.
@suus: thanks, daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar bij "grip op koolhydraten" eet je dus niet helemaal koolhydraat arm, maar beperkt. Dwz dat je elke dag een uurtje juist wel koolhydraten eet. Om je lijf dus "scherp" te houden. Dat maakt t denk ik ook beter om te doen. Ze noemen t officieel ook geen dieet, maar vooral een verandering van eetpatroon. Maar zij zegt dus ook dat je juist geen lightproducten moet eten en juist wel veel vetten en eiwitten en dat vind ik wel een beetje eng. Je schijnt dus wel flink af te kunnen vallen en juist ook veel af afvalstoffen kwijt raakt. Maar ben ook bang dat dat slecht kan zijn, als die afvalstoffen vrijkomen als ze worden afgescheiden... Maar schijnt ook maar paar dagen te zijn. Dus vandaar mijn vraag.
Vasca, het klinkt veelbelovend hoor! Waarom probeer je t niet gewoon een week of 2? Kijken hoe t je bevalt. Je kan altijd stoppen!!
ja, moet ik misschien ook wel gewoon doen, maar ben dus een beetje bang voor "officiele" diëten. Ben bang dat ik dan juist ga jojo-en, terwijl nu mijn gewicht nog niet zo'n groot probleem is... Dus hik er nog wat tegen aan. Maar ja, nu doe ik gewoon maar wat, das ook niet ideaal. Maar ben dus al wel wat afgevallen en zou t zo zonde vinden dat weer kwijt te raken! Ik ga er nog ff op broeden en misschien waag ik me er dan wel gewoon aan
Hoi meiden, goeiemorgen! Kreeg vanochtend in mijn mail een nieuwsbrief waar o.a. dit stukje in stond. Ondanks dat onze beeb nog even 3 maandjes lekker mag blijven groeien in mijn buik vond ik dit toch wel een fijn (en veilig) berichtje We hebben een mijlpaal bereikt, deze week! Ik ben namelijk zo ver ontwikkeld, dat ik buiten jouw buik zou kunnen overleven. Maar natuurlijk wil ik dat nog helemaal niet. Ik zou dan in een couveuse moeten omdat ik eigenlijk nog lang niet ben uitgegroeid. Ik blijf dus nog lekker even zitten!
Meiden. Ik denk dat t over en uit is. Sinds eind deze middag rommelt t. Ik ben zelf ook wat onrustig in mijn lijf. Anderhalf uur geleden kreeg ik buikpijn. Niet extreem, maar wel paracetamol waardig om maar te noemen. Ik had ook niet zon trek in eten als ik eerlijk ben. Toen ik opstond voelde ik al wat. Op de wc verloor ik 2 stolsels. Na t douchen nog steeds pittige buikpijn. En nu net heel veel stolsels verloren. Geen idee of t vruchtje erbij zat, t is te veel. De buikpijn is ook nu veel minder. T kan natuurlijk zijn dat ik alleen die bloeduitstorting kwijt ben. We zullen donderdag zien. Ben eigenlijk niet verdrietig of zenuwachtig. Zelfs nipman is koel gebleven en kwam zelfs een kopje thee brengen. Zou t achter dr rug zijn? Ik hoop t. Dan weten we definitief waar we aan toe zijn. Positief of negatief. X
jeetje nip, het blijft maar doorgaan he, die achtbaan van jou... Het klinkt inderdaad zorgelijk, maar ja, dat bloed moest er ook uit, dus er blijft niets van te zeggen. Mocht het mis zijn, is je lijf in elk geval wel goed bezig zichzelf te reinigen. En als het wel goed is ook natuurlijk. Dus in die zin is het iets wat helaas sowieso moet gebeuren. Ik vind dat jij en nipman het heel knap opnemen allemaal nu. Wat lijkt donderdag dan ineens allemaal ver weg he? Veel sterkte lieverd!
Lieve Nip, wat naar om te horen. Gisteren nog vertelde je dat je stiekum weer wat positiever werd en nu dit. Heel knap zoals je er mee omgaat! Ik ben vanmorgen voor fm geweest en mijn ei rechts was nu 17x20 mm dus mag ik vanavond om 22.00 de pregnyl zetten en dan zondag bellen voor de TP. Ik hooooooop zo dat de emmies het nu wel overleven! Btw... vandaag voor het eerst hardgelopen nadat ik vanmiddag blinkend nieuwe hardloop schoenen heb gekocht. Heerlijk! Maar de balans tussen rennen en wandelen was er nog niet echt dus ga ik ook met Evy rennen... ben haar nu aan het downloaden. Ben benieuwd of ik die 5 km ga halen!!!
@aklina: goed bezig! Gezellig, gaan we bijna gelijk op met evy! Ik ben nu bij les 4. Wedstrijdje doen? kunnen we bij de date in augustus zien of we t allebei vol hebben gehouden @noa: wat een heerlijk gerust stellend berichtje. Tuurlijk moet beeb nog ff blijven zitten, maar toch fijn dat t grootste gevaar nu is geweken!
@hier: zo, ongi is eindelijk goed doorgezet. Helaas dus wel te laat om vandaag nog aan te melden, maar ja. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! vind het aanmelden altijd weer spannend...
Hoi meiden, @Vas, ik duim voor t aanmelden! Je hebt t verdiend!! Go! @Aklina: wat is iedereen ineens druk bezig met Evy! Ik heb t uiteindelijk weer opgegeven. Te veel redenen steeds om niet te kunnen. Maar wil wel weer beginnen zodra t kan. Evy is goed hoor! Heel goed vol te houden, en omdat je weet hoe lang te steeds duurt, trek je je zelf toch steeds weer naar de grens toe, steeds een stapje verder. @Noa, wat een goede nieuwsbrief! Is dat die van mvm? Dat berichtje uit je buik? En zeker dit is een heel fijn berichtje. Maar noa beeb blijft nog echt wel even 3 maandjes zitten hoor! @hier, goed geslapen vannacht. Ik vind het zo bizar dat ik mij na het gebeuren gisteren ineens heel opgelucht voel! Ik moest het duidelijk even kwijt. Maar het was echt horror. Echt gatver de gatver damme. Wat is dat een vies gevoel! (dit zijn details genoeg ) Ergens in mijn hart heb ik het gevoel dat ons rijstkorreltje een volhoudertje is, en gewoon is blijven hangen en nu de ruimte heeft gekregen. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik voel mij wel duidelijk anders nu. Veel beter. Minder hangerig, meer zin in dingen. Boobs doen nog steeds zeer. Ik weet dat die hormonen nog wel even in je lijf blijven, maar t is ergens een bevestiging. Ik kijk dus ergens wel een beetje uit naar donderdag. Ik hou mij in ieder geval nog even heel erg rustig voor de zekerheid. Hoop dat t achter de rug is, en vooruit kunnen.