vu-meisjes!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door vasca, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nip, wanneer krijg je weer een echo? Anders even bellen met de VU over het verliezen van grote stolsels en of je vandaag al mogen komen? Is misschien een geruststelling en hopelijk weet je dan eindelijk waar jullie aan toe zijn.

Vas, al aangemeld? Nu vanmiddag wachten op het verlossende telefoontje, dat er plek is, en jullie mogen starten!

Noa, bijna 26 wkn, de levensvatbaarheid-mijlpaal!!! En zo hobbel je door naar de volgende mijlpaal ;) Tenminste, zo voelde ik dat altijd............

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Jeetje Nip, wat een onzekerheid brengt dit hele gedoe met zich mee. Want is het nou over of was dit de bloeduitstorting die eruit kwam......ik hoop natuurlijk dat laatste ;).
    Kan me wel voorstellen dat je nu eindelijk eens wilt weten welke kant dit opgaat.

@Vasca, goed bezig! Hoeveel kilo's wil je eraf hebben?
    Hopelijk krijg je te horen dat je weer mag starten *duim, duim, duim*

@Noa, wat een fijn berichtje! Laat hem/haar nog maar even lekker goed groeien in jouw buikje, maar het is wel een fijne gedachte dat ze vanaf nu moeite zullen doen voor je kleintje.

Maar wordt er nou moeite gedaan vanaf 25 of 26 weken zwangerschap???

@Aklina, spannend zondag hopelijk tp! Ik duim voor jullie cryootjes.

@Esther, hoes't met jou? Ben je lekker aan het genieten van je zwangerschap?
    Ik las op je blog dat de 20 weken echo goed was, klopt het dat ik dat hier gemist heb?

Hier gaat het allemaal wel z'n gangetje, ik geniet van mijn groeiende buik en het getrappel van de kleine maar kan af en toe ook heel onzeker zijn....hoe is dat bij jullie Noa en Esther????

Mijn vader is de kinderkamer aan het schilderen zodat daar alles klaar is zodra we alle spulletjes van mijn zus en zwager krijgen.
    Verder gaan we ook nog de woonkamer aanpakken, nieuw behangetje erop, enz. Wel leuk om alles weer lekker te zien opfrissen :).

3. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Nee, ik hoef t Vu niet te bellen. De verwachting was al dat dat bloed er nog uit zou komen. Alleen als ik heel erg zou gaan bloeden moest ik meteen bellen. Maar dat is dus niet gebeurd. Aanstaande donderdag hebben we weer een echo. We zullen daar dus even moeten wachten.

@Em, wat leuk! Het inrichten van de kinderkamer... *droom* En dan meteen de rest ook even opfrissen. Daar kun je ineens heel erg zin in hebben. Nipman kijkt mij steeds heel raar aan als ik ineens weer roep dat we bv de slaapkamer weer eens aan moeten pakken. Maar als t dan klaar is, is ie ook wel blij met het resultaat.

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Emma, officieel is het 26 weken, hoewel ze vlak ervoor denk ik, toch echt ook wel hun best zullen doen hoor! Maar iedereen haalt gewoon minstens de 37 wkn.

En die onzekerheid herken ik maar al te goed. Ook bij een 2e zwangerschap blijf je onzeker want er kan 'ik-weet-niet-wat' allemaal gebeuren natuurlijk... Ook tijdens een bevalling :( Eigenlijk moet je proberen daar niet over na te denken maar dat is soms wel makkelijker gezegd dan gedaan.

En leuk hoor een hele renovatie in huis!! :D

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi meiden,

vanochtend aangemeld, altijd weer spannend. Zo stom, verheug me er altijd op te mogen bellen, terwijl je bij dat telefoontje natuurlijk nog niets te horen krijgt... Nu dus wachten. Wel weer irritant, want ze bellen tussen 14.00 en 15.30 , maar heb vanaf 1430 weer presentatie van werk en zonder pauze. Maar dan spreken ze de voicemail in gaf de vpk aan. Maar wil ze toch eigenlijk altijd graag zelf spreken.

Ander vraagje: hoewel we natuurlijk gewoon met iui zwanger gaan worden, ben ik me geestelijk al steeds meer op ivf aan het voorbereiden. En nu had ik een vraagje: moet je voor je met ivf mag beginnen altijd eerst de voorlichtingsavond gedaan hebben? Ik dacht dat wel namelijk. Heb net ff gekeken en er is er nog een op 7 juni en dan is de volgende pas weer 25 augustus. Mocht het niet lukken bij ons dan hebben we dus nog deze 2e cyclus en officieel gaan we na de volgende (3e) al weer over op ivf. Dat betekent dat we ons in het snelste geval al over een week of 7/8 voor ivf zouden moeten/ mogen aanmelden. Ik weet dat we dan nog eerst de ivf intake enzo moeten en dan pas mogen starten, maar dat zou dus nog steeds ergens rond juli/augustus kunnen zijn. Zouden we dan dus moeten wachten tot we de voorlichtingsavond gehad hebben voor we mogen gaan aanmelden voor ivf?
    En zou het dan slim zijn om nu alvast naar die info avond te gaan, zodat we het maar gehad hebben?

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vas, gewoon gaan 7 juni. Snap je ook meteen meer van hormonen en het waarom enzo. En kan je bevestigend antwoorden op de vraag of je al bent geweest :D

7. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    En vas? Mag je weer aan de slag? Ik hoop t zo...

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    thanks suus, dat gaan we dan maar gewoon doen denk ik. Mag je wel gewoon naar binnen als je nog niet met ivf bezig bent?
    Ik vind het ook wel een beetje eng, voelt wel ook als het lot tarten om nu al te gaan...
    Maar ja, denk wel dat het praktisch het handigste is.

Verder mag ik gelukkig weer starten: donderdagochtend eerste echo en ik denk dan dus ook maar direct 's avonds beginnen met spuiten?

Weten jullie trouwens wanneer ze uitgaan van dag 1 als je eind van de middag/begin avond ongi wordt? Ik werd dus gister middag beetje ongesteld (bruin en daarna heel licht waterig rood). Het zette pas goed door (lees sluizen open) rond een uur of 22.00 's avonds.
    Ik vraag het me af omdat ik dus donderdag pas hoef te komen ipv morgen. Dat zou dan dag 3 of dag 4 zijn, afhankelijk van hoe je telt. En je moet toch op dag 3 beginnen met spuiten?

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Vas fijn dat je mag beginnen! Het is een inloopavond voor ivf en ze controleren niets. Je kan gewoon gaan! Je mag niet starten voordat je er bent geweest zeiden ze tegen mij en ben ook al tijdens de iui geweest! @ aklina op naar een mooie cryo tp! @ nip meis wat een achtbaan! Hopelijk snel duidelijkheid! @ emma, hier alles goed hoor! Erg druk heb nog 2,5 werkweek en dan ga ik 12 dagen naar turkije en ben sinds gister vervanger aan het inwerken op kantoor dus enorm druk! Ook cursus dagen tussendoor die verplicht dit jaar nog moeten! Onzekerheid hou ik ook! Mijn bloeddruk is vervelend laag ondanks ik veel zout eet! Vandaag ook weer 104- 56! Dus nog slap en vermoeid maar ja beter dan te hoog! Liefs

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vasc: fijn dat je mag starten!
    Inderdaad is vandaag dag 1 als je gisteravond ongi werd. Het vu telt van 12.00 tot 12.00... dus alles voor 12.00 is dag 1... alles erna is de volgende dag dag 1.

Ik mag morgen weer beginnen met de utro... helemaal niet meer aan gedacht... het is dat mijn mams er vanmiddag naar vroeg. Dus om 16.00 het spoednummer nog even gebeld dat ik een recept utro moet krijgen wat gefaxt moet worden naar mijn apotheek... Ik vind het zo slordig dat dit nu al de 3e keer is dat het vergeten word... en mijn eigen hoofd loopt nogal over op het moment dus ik heb er zelf ook niet echt bij stil gestaan... gelukkig op tijd nog aan gedacht.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Aklina, wrs niet aan gedacht omdat het niet standaard is bij een cryo-tp. Desondanks, wel slordig natuurlijk!! Waarom zetten ze het er niet standaard bij, als je de pregnyl mee krijgt? Veel makkelijker toch?

Vas, idd zoals Aklina. Voor 12.00 uur is dag 1, alles erna is de dag eropvolgend dag 1. En je hoeft je niet in te schrijven of aanwezigheid te tekenen bij de Ivf avond. Het is echt puur informatie en het is echt prettig om dat eerst bij te wonen alvorens te starten. Vond ik tenminste!!

Esther, zeker druk als ik t zo lees!! En dan nog die lage bloeddruk erbij... Herken t. Erg lastig maar het is bijzonder goed voor de kleine beeb. Ik at ook steeds zoute drop, hielp alleen niet zo. ;)

Hier net gebbqt met de Fam. :) Sophie erbij op een tuinstoel en Daan in de kinderstoel (liggend) erbij. Echt gezellig met z'n viertjes. Daan is alleen uiteindelijk in slaap gevallen :D
    We gaan zo maar ns de kids in bed stoppen... Moet ook gebeuren! Morgen weer werken en dan 5 dgn vrij!! Jippie!! Helaas Suusman do en vrij in Duitsland voor werk :(

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Bij mij helpt zoute drop ook niet echt, deze meting was na flink wat zoute dropjes... Enne heerlijk zo met gezinnetje bbqen! Gewoon genieten nu het zulk mooi weer is saampjes met ke gezinnetje! @ aklina, ze zouden inderdaad beter moeten attenderen op de utro bij cryo tp! Vriendin van mij loopt ook in vu en was het laatste ronde ook vergeten! Liefs

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Aklina, ik snap je frustratie hoor, en misschien is het een beetje slordig van het VU, maar je kunt ze niet alles kwalijk nemen. Normaal wordt er geen utro gebruikt bij een cryo-tp en zij kunnen natuurlijk niet zien of jij nog voldoende utro in huis hebt ;). Oké, ze hadden het kunnen vragen maar zelf een beetje alertheid is ook wel belangrijk.
    Ik wil je niet aanvallen hoor, maar omdat je misschien al wat negatief over het VU denkt, kun je op een gegeven moment niks meer van ze hebben, dan doen ze zeg maar alles fout ;).

Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen en kun je gewoon beginnen met de utro. Ik duim lekker door voor je cryootjes van zondag....

14. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

mn klachtenbrief is ongegrond verklaard.
    maar ze hebben wel uitgelegd hoe die 6 cryo behandelingen verdeeld worden want omdat ze met meerdere ziekenhuizen werken hebben ze zelf nog 2/3 behandelingen over.
    maar in ieder geval gaan ze de folders, op voorlichtingendagen aanpassen dat het geen 6 cryo,s per dag zijn
    en dat is wel een positief iets

groetjes diana

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    goed zo diaantje, dat heb je maar mooi weer bereikt!

Maar als ik het goed begrijp, kunnen er nog maar 4 cryo's per dag worden terug geplaatst? Das echt heel weinig. Ik vind het ook heel raar dat ze capaciteit aan een ander ziekenhuis "weggeven" als ze zelf dus niet eens voldoende capaciteit hebben!
    Nou ja, ik zal het op de voorlichtingsavond wel horen dan :D

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hai meiden,

Ik heb geen één voorlichtingsavond van de VU bijgewoond, niet bij IUI en ook niet voor de IVF. En heb uiteindelijk 8 IUI behandelingen daar gehad en dus ook mijn IVF behandeling. Het is dus niet noodzakelijk / verplicht om dat bij te wonen.

@ Emma, leuk he die babykamer 'maken' / opknappen. Wat voor verfkleurtjes gaat je vader gebruiken? En wat voor kleur meubeltjes komen erin te staan?

@ Esther, inderdaad lage bloeddruk zeg, ik snap dat je er last van hebt. Zeker omdat je beeb (en buik) al zo snel groeit, de beeb 'snoept' misschien teveel van je eigen lichaam? Of loopt de groei zoals gemiddeld?

@ Hier, straks komt eindelijk een bedrijf bij ons langs om ons dak te bekijken, we hebben lekkage op de vloer in de babykamer (al 3 weken) en Noa-man kan daardoor niet verder met een nieuwe vloer leggen. Dus hopelijk dat die expert het lek kan vinden (in deze bloedhitte :$:$:$) Zodat we snel verder kunnen met de kamer en ik de meubeltjes kan laten bezorgen :)

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @noa, ze groeit niet meer dan normaal! Mijn buik wel haha. Maar ja wisselt, soms gaat het heel goed! Balen dat de expert niets kon vinden! Komt er nog een second opinion?? Je hebt toch echt lekkage! Zo kun je nooit beginnen!

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    de lekkage is zo klein dat het zoeken naar een speld in een hooiberg is. Zit tussen de spouwmuren van de buren en ons. Niet op zolder, niet op onze slaapkamer alleen een kleine plek op de vloer in de babykamer. Nee geen second opinion hoor, we hadden gister een aannemer en een dakexpert in huis. Noa-man gaat die lekkage nu op een bepaalde tijdelijke manier oplossen (handige kerel heb ik) en dan gaat hij in de zomervakantie het dak op. Is nu teveel werk, eerst moet die babykamer verder af pffffff gedoe dus allemaal

19. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Sorry emma, maar ik neem het ze nu wel kwalijk. Het is nu mijn 4e tp en ze hebben pas 1x er aan gedacht. De eerste keer denk je... ach kan gebeuren... gelukkig denk ik er zelf aan. De tweede keer vond ik het toevallig dat ze het weer vergaten, maar wel vervelend omdat ik toen dus een dag te laat begonnen ben... de 3e ronde dachten ze er wel keurig aan en was er niks aan de hand en nu de 4e ronde weer geen haan die er naar kraait. En natuurlijk moet ik er zelf aan denken (zoals altijd moet je overal bovenop zitten... dat zal in elk ziekenhuis hetzelfde zijn) maar na drie keer dezelfde fout vind ik het behoorlijk vervelend worden. Ik heb een zeer heftige vervelende week achter de rug waardoor mijn hoofd overloopt en ik er niet helemaal bij ben...

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    kijk deze plek is het die steeds nat wordt na regen

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina