vu-meisjes!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door vasca, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Wat irritant Noa, het is ook nog eens in een hoekje en dus tussen jullie en de buren. Hebben jullie buren er ook last van?
    Wel prettig zo'n handige man, bij ons is het mijn vader die zo handig is :D;).

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Bij mij werd er nooit naar gevraagd terwijl ik ook utro gebruikte. Ik vroeg er altijd zelf om als ik merkte dat het bijna op was. Dus vandaar dat ik er niet raar van opkijk dat ze er niet naar vragen ;).

3. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hoi,

De echo heeft bevestigd dat ik afgelopen maandag een miskraam heb gehad.

We zijn niet verdrietig, eerder opgelucht dat we nu weten waar we aan toe zijn. Natuurlijk is het moeilijk, maar de kans dat het mis zou gaan was na die bloeding heel groot.

Wel meteen het vervolg besproken. Heel fijn om te weten dat de kijkoperatie niet meer hoeft!!! Ik heb bewezen dat ik zwanger kan worden en dus is een kijkoperatie overbodig.

We mogen ons helaas nog niet met de eerstvolgende ongi aanmelden, maar die erna pas. We gaan we weer gewoon opnieuw starten met IUI zonder hormonen, omdat mijn lijf blijkbaar wel snapt hoe t moet. Lukt het weer 3 IUIs niet, dan meteen door naar de gestimuleerde IUI, zonder kijkoperatie tussendoor.

Ik ga nu eindelijk genieten van het zonnetje, ben blij dat ik na ruim anderhalve week m'n bed uit mag.

X

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Je klinkt sterk Nip, maar blijf wel goed denken aan je/jullie zelf hè?! Kan me ook wel een beetje voorstellen dat het niet onverwacht kwam en dat het goed is te weten waar je aan toe bent.. Aan de andere kant kan ik ook best geloven dat je je heel leeg voelt, of dat dat nog komt.. Dikke knuff en evengoed veel sterkte lieverd!!

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @nip: wat naar om te horen dat het echt over is. Je klinkt inderdaad heel sterk, knap hoor. Is het nu ook helemaal klaar? Ik bedoel, hebben ze gezien dat er niets is achter gebleven?
    Misschien een schrale troost, maar ik heb ook wel gelezen dat je na een miskraam iets vruchtbaarder zou zijn... waarom weet ik ook niet precies. En hebben ze iets kunnen zeggen over de reden dat het is misgegaan?
    Veel sterkte in elk geval meisje!

@noa: balen van de lekkage, best wel gek inderdaad 1 zo'n geïsoleerd plekje... Fijn dat noa-man zo handig is. Vascaman kan heerlijk koken en goed opruimen, maar klussen is niet echt zijn (of mijn) ding. Hier helaas ook geen vaders meer die dat kunnen, dus wij zijn aangewezen op ingehuurde krachten (gelukkig hebben we een huurhuis dat weinig onderhoud behoeft!).

@hier moet ik ook even spuien over het vu hoor! Althans, niet zo zeer over het vu maar over horror vpk mevr van S@$&%#&*%wijk! Ik had vanochtend dus uitgangsecho en toen mijn naam geroepen werd krompen vascaman en ik al weer in elkaar: diezelfde ondaardige vpk die ik ook had met bloedprikken en die heel onaardig en boos was geweest tegen vascaman toen zij de uitslag door belde (negatief). Vind ik al zo stom, das toch kut om te horen, moet je juist een beetje lief zijn...
    Maar goed echo ging redelijk, alles goed en kunnen gewoon starten. Toen ging ze dus mijn kaart invullen en wilde ze dat ik op dag 7 terug zou komen. Dus ik gezegd: nou ik wil eigenlijk op dag 6 komen, dat lijkt me veiliger. Vorige keer was ik nl op dag 9 en toen waren we te laat. Zij heel snibbig: nee we waren niet te laat, we waren precies op tijd. Je ei springt een dag na je ovu-test. Ik: nee, mijn ei sprong diezelfde dag want ik heb hem gevoeld en die ovutest was de dag daarvoor ook al positief. Ei is dus gesprongen op dag 9, wat betekent dat ik op dag 7 al pregnyl had moeten hebben. En aangezien nu de dosis omhoog gaat, wil ik voor de zekerheid een dag eerder komen.
    Nou, was geen sprake van, was allemaal onzin en ik moest maar gewoon naar ze luisteren, want zij wisten het allemaal wel en wilden mij toch immers ook zwanger maken?! Ben er toen toch maar (wederom) flink tegen in gegaan en heb gezegd dat me dat vorige keer ook werd gezegd en ik toen braaf geluisterd heb en we dus te laat waren en dat me dat nu niet meer ging gebeuren. Wederom discussie dat we niet te laat waren etc. Ik heb poot stijf gehouden en na nog wat argumenten dat ik gewoon wil dat het volgens het huidige protocol gebeurt (met pregnyl) en niet net op het nippertje met een escape via een ovu-test. Ze wilde echt niet toegeven, vooral niet op het punt dat het vorige keer niet optimaal was gegaan. Stoom kwam mijn oren uit, maar heb poot stijf gehouden en toen "mocht" ik dan met veel gepruttel toch wel op dag 6 komen. :x Maar toen was ze nog niet klaar, kreeg nog recept voor utro (vroeg ze wel om trouwens!). Dus ik keek ook dat recept nog maar even na (ervaring :x) en zeg vragend dat ze maar voor 10 dagen voorschreef, wat te weinig is (had nl eerst de domme fout gemaakt om te vragen of ze niet weer gewoon net als vorige keren een herhaalrecept bij de apotheek konden schrijven, zodat ik alles in 1x kon ophalen). Maar goed, ze was in een wraakzuchtige bui, dus kreeg het precies afgepast. Toen ik aangaf dat 10 dagen echt te weinig was, snauwde ze me weer af dat het niet voor 10 dagen was, maar 20. Ik haar voor rekenen dat ik 2x3 gebruik. Zegt ze: nee hoor je gebruikt geen 2x3, das heel veel. Ik inmiddels redelijk aan het stomen, maar hield me nog in: Jawel, dat gebruik ik wel. Kan best veel zijn, maar zo heeft dr Janneke het voorgeschreven en dat doe ik al een jaar:x. Zucht steun kreun, heeft ze met veel moeite haar trots ingeslikt en het dubbele voorgeschreven.
    Kom ik bij de bali om een afspraak te maken, zegt die mevrouw: oké, dat wordt maandag (is dag 7). Dus ik uitgelegd dat ik dag 6, dus zondag moet komen en stond inderdaad ook op kaartje. Maar wat bleek, zuster S@$@)* had de data verkeerd opgeschreven. Dus ik zeg dat, kijk, ik zit nu op dag 3 en vandaag is geen 25 maar 24 mei. Nou ik ga het nog maar even navragen hoor. Ondanks dat deze vpk heel lief was hoor, had ik het toen echt geschoten!! Dus ik onder mijn adem (dacht ik) tegen vascaman: "ja, waarom zou je in godsnaam ook naar mij luisteren hier!". Denk dat ze het gehoord had, want toen ze terug kwam, was ze heel aardig en bood ze haar excuus aan en gaf ze aan dat die andere vpk inderdaad had zitten blunderen. Zij had niks verkeerd gedaan, dus was niet nodig om excuus aan te bieden, maar vond het wel lief.

Maar goed, was dus echt razend toen ik daarvandaan kwam. Ik baal er zo van dat je dan overal zo voor moet vechten en niet geloofd wordt. Maar tegelijk, als ik niet had opgelet, had die doos me dus gewoon op dag 8 laten komen (7, plus 1 dag in datum vergist) en was er best wel kans geweest dat we weeeer te laat waren geweest voor de pregnyl. En vooral dat idee kan ik niet uitstaan. En helemaal omdat deze lieftallige vpk mij nu dus een eigenwijze trut vind en mij dus voortaan op alles gaat tegen werken. Oke, klinkt een beetje cynisch, maar dat idee had ik na vorige keer al en dat heeft ze nu dus wel bewezen.

Oke, sorry dames, heel verhaal, maar moest het echt ff kwijt. Denk dat ik binnenkort maar een afspraak met dr Janneke moet maken om weer een beetje positieve vu-vibes te krijgen...;)

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nip, Veel sterkte met weer op de been komen. Gelukkig is er nu wel duidelijkheid en kunnen jullie verder. Ook ik heb heel vaak meegemaakt dat het in de 2 maanden na een miskraam heel vaak alweer opnieuw lukt. Dus ik zou zeker deze maand wel ovu testjes gebruiken en lekker middag-sexen! Hahaha

Vasca; ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb ook meerdere malen moeten knokken voor mijn 3x2 bollen. Ik kreeg het nu ook afgepast 126 stuks (21 dagen) terwijl ik er normaal altijd 150 kreeg.
    Emma; ik krijg elke poging een nieuw recept. Aangezien mijn 1e poging in het water is gevallen heb ik er altijd rekening mee gehouden dat ik wel eens een eigen betaalde poging nodig zou kunnen hebben. Vandaar dat ik de utro die ik over heb opspaar. Mocht ik een zelf betaalde poging nodig hebben dan heb ik dat iig nog genoeg.

Bij mij vergiste ze zich ook in de datums toen ik maandagmiddag terug gebeld werd. Ze vertelde dat ik 's avonds om 22.00 de pregnyl mocht zetten en dan zaterdag ochtend mocht bellen... dus ik dacht... huh? Dat kan niet kloppen. Maandag utro dan is zondag de TP. Nee hoor zegt ze zaterdag de 27e. Dus ik zeg dat is toch zondag dan? Waarom nu ineens een dag eerder? Oh nou even nakijken weer... zaterdag... zondag... oh... ik denk dat u gelijk heb... wat goed dat u zo wakker bent!

7. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    Mag ik hier even inbreken, ik heb een vraag:

Op de NVOG site staat een lijst met ivf resultaten van 2010. De VU scoort daarin heel hoog. Is dat de reden dat jullie voor dit ziekenhuis hebben gekozen? Hebben jullie een idee waarom ze zo hoog scoren?

Bedankt!!

8. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    goeiemorgen allemaal

wachtdag 10 maar denk niet dat het langer gaat duren voor ik mn ongesteldheid doorzet.
    bah
    we hebben een weekendje rotterdam geboekt om even uit te rusten
    we twijfelen of we gelijk aanmelden omdat ik er van uit ga na 2x starten dan weer moet wachten
    iemand de 3e keer weer mogen starten? want dan kunnen we wachten wat een dillema's gelijk hopelijk vinden jullie het niet raar of zo je zit zo in tweestrijd

groetjes diana

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Vasca, wat een star gedoe zeg! Beetje jammer dat ze dan toch weer zo aan hun protocol blijven hangen en niet per geval kijken wat de beste dag is om voor FM te komen.

Ik ben dan toch wel blij dat ik goede ervaringen heb met het VU, op de wachttijden tussen tp-en na ;). Iets wat mijn kijk op het VU misschien ook wat rooskleuriger maakt ;).

@Nip, dus toch een miskraam :(. Je had er zelf al wel rekening mee gehouden maar het blijft toch ontzettend jammer en klote.
    Wel lekker dat je nu geen kijkoperatie meer hoeft.
    Meis, ik hoop zo dat het héél snel weer raak zal zijn!

@Lien, waarom ze precies zo hoog scoren weet ik niet exact, maar volgens mij heeft het VU een heel goed lab.

Het is voor mij wel één van de redenen geweest om naar het VU te gaan. Maar ook omdat het voor ons het dichtsbijzijnde ziekenhuis is wat IVF doet ;).

Succes met je keuze!

Gisteren weer goedgekeurd door de verloskundige. Baarmoeder komt nu een stukje boven de navel uit, ze kon ook al voelen hoe ze lag :). Bloeddruk was mooi 105/60.
    Volgende keer bloedprikken aangezien ik Rhesus negatief ben.

Vandaag ook maar ff wat shirtjes met korte mouwen kopen, alles is te klein of te kort :D.

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Lien, de i vf cijfers zijn zo goed omdat het goedje waarin de embryo's groeien speciaal/anders is (in combinatie met lumc ontwikkeld). Daarnaast zijn de vriestechnieken zeer goed waardoor heel veel embryo's het vriesproces overleven en je dus meer kansen per poging hebt. De cijfers gaan per poging... dus hoe meer tp's hoe meer kans, hoe hoger de cijfers.

Fijn dat alles zo goed gaat emma! Nu lekker shoppen!

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Emma&Aklina: heel erg bedankt voor de info. Momenteel krijg ik IUI en ivf staat nog wel een eind van me af, vind het best wel een stap, ook omdat mijn dochter 'vanzelf' ging en mijn lijf het dus gewoon weer zou moeten kunnen, zonder ingrijpen..maar de bevalling is helemaal mis gegaan, en daarna dus niet meer gelukt.

12. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Diaaantje, maakt niet uit of je zelf een ronde niet aanmeldt... Heb ik met de IUI met de kerst gedaan, maar mocht de ronde daarna toch niet meedoen.

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Even een knuffel voor jullie meiden! Ben echt veel te druk de laatste tijd dus weinig online! Hoop na mijn vakantie wat meer rust te hebben! Liefs

14. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @diaantje: wat jammer dat je denkt dat het niet gelukt is... maar nog geen bloed toch? dus je mag nog niet opgeven hoor!
    Wat aanmelden betreft: ik zou juist altijd wel aanmelden. De kans is inderdaad groot dat je niet door mag, maar als je mazzel hebt en het kan toch, dan is dat toch mooi meegenomen? Het kan natuurlijk net zijn dat die dag dat jij ongi wordt er zich net weinig meiden aanmelden. En daarbij denk ik eerlijk gezegd dat als je je niet aanmeldt, je volgende keer meer kans hebt om dan weer niet mee te mogen doen.
    Meldt je je aan en wordt je afgewezen, krijg je namelijk voorrang. Ik denk dat je dat niet, of minder krijgt als je vrijwillig een maand overslaat... Je kiest er dan namelijk zelf voor en bent niet "zielig" zeg maar. Dus ik zou zeggen: zeker aanmelden, kan t alleen maar meevallen.

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi dames, wat is t stil hier! Iedereen lekker van t zonnetje aan t genieten?

Wij gaan zo ook lekker naar t strand, maar wilde jullie toch ff updaten:
    Vanochtend fm gehad en wat ben ik blij dat ik donderdag ruzie heb gemaakt! Follikel was 19 mm , helaas wel maar 1, althans er zat nog wat klein grut, maat dat gaat niet meer meedoen. Maar vamavond dus zws pregnyl. Zws, want ze vond m al zo groot dat ik een ovutestje moest doen, om te zien of ie niet al ging. Vanochtend nog negatief nog negatief, maar moet vanavond dus eerst testje doen. Als die pos is, geen pregnyl en morgen iui. Anders dus pregnyl en dinsdag iui. Spannend!
    Wordt er wel zenuwachtig van want heb t idee dat ik dus al heeel licht wat voel. Maar meestal voel ik het pas een paar uur voor de eisprong... Maar goed, test was negatief, dus zal wel niet. Had alleen wel net half uur daarvoor geplast al en veel water gedronken dus vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Maar ja, we zien wel.

Ik vind het aan de ene kant lekker, maar ook wel spannend dat t zoooo snel gaat nu. Het is vandaag gewoon dag 6 (!!) En ik mag dus al pregnyl spuiten! Iui dus dag 7 of 8... Gelukkig was bms al 8,1. Dus genoeg, maar er mag van mij nog wel wat bij.

Zo, nu op kraambezoek bij kanshebber (ook vu babytje!) En dan lekker door naar t strand :)

Iedereen fijne Pinksteren gewenst!

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vacs: super dat je zo op je strepen bent gaan staan! Regel 1: de patient heeft altijd gelijk. Regel 2: als de patient geen gelijk heeft... zie regel 1!!!
    Wel een super snel ei heb jij hoor! Kom ik aan met mijn eisprong op dag 22...
    Heb trouwens net nog even Les 5 van Evy gerent. Ging weer lekker! Ben jij ondertussen al weer verder? Geniet van je heerlijke stranddag meis! Morgen of overmorgen een spannende dag voor je!

Vanmorgen spannend moment voor mij... Moest bellen of ik een TP heb. En gelukkig mag ik vanmiddag om 13.30 komen. Ben heel benieuwd wat voor kwaliteit de emmy heeft! Hopelijk een toppertje maar eerlijk gezegd ben ik gewoon al heel blij dat ik nog een kans maak.
    Ik kom vanmiddag nog wel even langs om te vertellen hoe het gegaan is.

17. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Vas, ondanks dat je een -voor hun- wat irritante patiënte bent :D blijkt gewoon dat je dat niet voor niets doet! HA! Nu nog wel een dat ei binnenhouden!! *kijkt ei boos aan*

Aklina, super fijn!! Gelukkig je TP. We gaan er vanuit dat deze Emmy een plakbeeb is, en dat je net als ik vlak voor het moment supreme (DD) gewoon Swang bent!!!

Veel plezier in de zon allemaal,

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Terug van de Tp.
    Embryo was van vanmorgen naar vanmiddag nog mooi doorgedeeld en had nu het compacte stadium. Nog net geen blasto. Maar toch heel mooi en goed. Tp ging goed. Stond wel echt enorm op knappen... en kreeg bij het inbrengen van het rietje behoorlijk veel kramp... maar het rietje zat er wel snel in en de kramp verdween gelukkig ook weer voor het embryo'tje erin kwam.
    Dus nu zit ik o phet wachtbankje met als testdatum 8 juni...

19. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @aklina: wat fijn! Super dat ie goed ontdooid is en ook nog zo mooi verder gedeeld! Was zeker echt wel spannend of ie goed ontdooid was na vorige keer. Kunnen we gezellig samen op t bankje...ik kom dinsdag bij je zitten. Moet dan natuurlijk nog wel wat langer, maar ja.

Zoals gezegd dus, ovutest was negatief dus pregnyl erin gejast en dinsdag dus iui. En zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien, ik heb besloten dat het hem deze maand gaat worden! Dus als t goed is, was dat vandaag mijn laatste prik :D

20. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Vas wat fijn al zo snel!! Enne wat leuk dat kanshebber bevallen is!! Wij hebben samen hiervoor iui in hoofddorp gehad beiden en beiden met de eerste ivf in het vu zwanger! @ aklina fijn dat de tp goed gegaan is! We gaan weer duimen!!! Nip hoest nu met jou meis? Liefs

Deel Deze Pagina