@Vasca, ik heb nu in totaal niet 2 maar 5 terugplaatsingen gehad. De laatste 3 bij het VU en die eerste 2 in ander ziekenhuis. Omdat daar vanaf begin besloten was om 2 terug te plaatsen, deed Vu niet moeilijk om dat zo te houden. Normaliter pas vanaf 36 jaar, ik ben 33. Dus eigenlijk heb ik geluk dat het andere ziekenhuis wat soepeler was. At the end of the day heb je er maar 1 nodig!!! Eentje die lekker blijft zitten. Dat wachten blijft elke keer weer even akelig, wordt er echt niet minder op. Het enige wat ik vind helpen is (cliche) afleiding; werk, sporten, afspreken, leuke dingen doen! Zet m op!! Ik test wel altijd al 2 a 3 dagen voor NOD en jij?? @Snoes, dank je wel!!
Meiden, ben al wel terug in NL maar nog niet thuis (onderweg). Ben t wel zat inmiddels want heb volgens mij weer een blaasontsteking! Had m ook in Frankrijk en toen van dokter daar 2 soorten AB gekregen (1 voor eenmalig en de tweede voor 4 dgn). Maandagochtend laatste van ingenomen maar vrees dus dat het weer terug is. Even bedenken wat ik ga doen: of zelf voorschrijven of via HA regelen. Verschil is dat ik meteen kan beginnen als ik zelf voorschrijf en pas vanmiddag via HA (en werkt vaak pas na 2 dgn). Maar HA gaat Miss andere AB voorschrijven dan de standaard? Heb iig even vriendinnetje gewhatsappt die HA in opleiding is (volg jr klaar) wat handig is. Ben er zo klaar mee!! Net geplast en voel nu weer alsof ik moet en dat als je steeds in de auto zit... Oh ja, auto rijdt als een tierelier weer!!!
@Suus, wat fijn dat je weer in NL bent! Jullie zijn nu vast al thuis, heerlijk weer al je eigen spulletjes, je eigen douche en bed, ohhh joh daar kan ik altijd zo van genieten als ik na vakantie weer thuis kom . @Vasca, knuffel meis. Dat gewacht is ook gewoon zo niet leuk :x. Hoeveel iui's hebben jullie eigenlijk nog te gaan voordat er met ivf gestart wordt?
@suus: het zit je niet mee meis! Wat heb je uiteindelijk gedaan met de AB? @emma/saar: nee, het is hier in huis niet zo heel gezellig momenteel. Ik probeer ook afleiding te zoeken, maar dat lukt ook niet zo heel erg goed. Ben dus vrij, maar vascaman heeft juist een echt rot rooster, waardoor we juist niets leuks kunnen gaan doen . Ik zit nu in de WW van de 6e iui en we gaan hierna nog 1 doen. Daarna door naar IVF....brrr. Dat zal dus rond augustus/ september worden denk ik. @testen: ik ga denk ik 1 dagje van te voren testen. Had het eigenlijk helemaal gehad met testen (moet het elke maand ivm utrogestan en moet daarboven op ook standaard nog bloedtest), maar wil deze maand op tijd weten hoe of wat. Moet dus maandagochtend bloedtest, maar wil zondag zelf testen. Als die dan negatief is, neem ik maandagochtend de utro niet meer. Dat scheelt een dag met ongesteld worden en dan komen mijn FM's beter uit ivm mijn nieuwe werk (nl in weekend). Heel gepuzzel altijd weer . Jeetje, moeheid blijft :x. Moest vanochtend op tijd op (07.00) ivm tandarts, kwam om 11.30 thuis en ben ruim anderhalf uur out gegaan op de bank. En voel me nog niet fit. Vraag me wel af of al dat slapen dan ook nog iets positiefs doet voor mijn lijf. Het komt immers door de utro en eigenlijk heb ik het helemaal niet nodig om energie aan te vullen ofzo... Of zou de utro toch stiekem ook echt energie kosten? Vind t maar raar.
vandaag curcus gehad bhv (bedrijfshulpverlening) en gelijk de aed moeten oefenen op de pop en ook reanimeren jammer geen brandje blussen morgen naar het vu zal mij benieuwen gelukkig niet veel bloedverlies meer en kunnen we door na de vacantie gaan we door we hebben parijs geboekt voor 9 dagen groetjes diana
Aaah fijn diaantje dat je nog op vakantie kunt! Geniet ervan @ vas vorige x rondom mijn poging zat ik ook thuis en heb ik mezelf leren naaien en haken. Was echt leuk, nu helaas niet zoveel tijd meer voor. Weet niet of je creabea bent? anders iets van Steigerhout maken ofzo? Noem maar even wat, maar iets met mijn handen doen deed mij echt goed @ Susan welkom thuis. Wat irritant van de blaasontsteking. Hier ook vaak en veel last van. Sterkte ermee @ Saar oh ja, dat van de cryo's had ik al eens gevraagd...sorry hoor. Ik zou ook wel twee willen omdat ik dolgraag in ƩƩn x klaar zou zijn. Weet dat er ook veel risico's aan vastzitten hoor. @vas ik ben wel benieuwd naar je zaadjesverhogende dieet. Zei al iets tegen manlief over alcohol minderen en daar werd hij niet blij van zeg maar... Maar ja, dat word ik ook niet van de hormonen.... Hier echt een dramadag. Sloot mezelf buiten, veel afspraken op het werk en tot overmaat van ramp belde mijn tante met het nieuws dat het heel slecht gaat met mijn oom en of ik dat aan mijn ouders op vakantie wilde vertellen. Natuurlijk wilde ik dat, meteen maar even een vlucht voor ze geregeld, maar dat waren wel vier uur van bellen, mailen, sms'en en nog eens bellen....maar het is gelukt. Morgen vliegen ze terug vanaf Kreta. Wel heel sneu want ze hebben een heftig jaar achter de rug en nu komt dit er ook nog bij. Heb ze maar niet verteld dat ik al vijf dagen bloed terwijl ik Lucrin spuit. Word morgen gebeld door het VU. Ze wilden me afschepen met de woorden: je status ligt al in het ivfcentrum en je bent laatst nog voor een echo geweest...Maar ik zei: luister, er is een hele grove fout bij mij gemaakt en daardoor maak ik me nu zorgen. En die zorgen gaan jullie bij mij wegnemen. Zo! Dat maakte verschil, want nu gaan ze toch mijn status terughalen en even kijken hoe en wat. Ik weet dat je in het begin van de Lucrin kunt vloeien, maar aan het einde vind ik wel een beetje raar. En het is ook echt helder, dus geen oud bloed... Wacht morgen maar even af. Zo ga nu lekker slapen. Morgen feestje en zaterdag stappen met vriendin in Groningen. Helemaal gezellig en leuk. X
@diaantje: fijn van jullie vakantie, die is nu vast echt heel welkom en welverdiend ook. Wanneer gaan jullie weg? @snoes: goed van opkomen voor jezelf! Hoop dat ze je gerust kunnen stellen. En het klinkt inderdaad echt als een horrordag. Ook voor je ouders niet leuk om zo de vakantie af te moeten breken... @"zaadjesdieet": wij hebben dus een periode van 6/7 weken helemaal geen alcohol gedronken, gesport, gezond gegeten en zijn aan de vitaminen van dusseldorf gegaan. En dat heeft gelukkig dus wel gewerkt. Bij ons was het ook wel nodig hoor, want we hadden dus net vakantie gehad en daarin heel veel gegeten, gedronken etc. Na die vakantie allebei behoorlijk aangekomen en met koninginnedag en vascaman zijn verjaardag ook nog stevig gedronken (en als wij stevig drinken, is dat ook wel stevig moet ik bekennen ). Na zijn feestje moest ik voor FM naar het VU (lees: feestje tot 05.30, om 09.00 uur in het vu aanwezig). We zaten daar dus helemaal in onze alcoholwalm en toen bleek ook nog dat mijn ei een enorme spurt had gemaakt en we eigenlijk te laat waren. Volgende dag iui en zaad van dus maar 3 miljoen. Dat was voor ons ff de wake-up call dat we dit zo niet wilden. Dus het was wel makkelijk de knop om te zetten. Ik moet bekennen dat vascaman zijn zaad vorig jaar ook schommelde rond de 11-14 miljoen. Of het dus echt verbeterd is, durf ik niet te zeggen. Maar het heeft in elk geval wel de kans gekregen om weer optimaal te worden. Ook denk ik dat onze vakantie in costa rica en de warmte daar een bijdrage hebben gehad aan de kwaliteit. Vascaman zijn zaad is gewoon erg gevoelig voor invloeden van buitenaf hebben we het idee. Ook met koorts etc is het direct heel slecht. Op deze manier hebben we in elk geval het gevoel dat we er alles aan doen. Wat ook scheelt met het geen alcohol verhaal: we hadden een duidelijke periode afgesproken (tot mijn verjaardag, ongeveer de 6e iui). Dat maakt het wel makkelijker. Nu mogen we dus weer, maar ik merk dat ik het eigenlijk vaak helemaal niet meer wil. Ben ook nog aan het lijnen en daar past het ook niet in. Maar we hebben wel afgesproken dat we het voor de ivf wel weer gaan doen (helemaal niets drinken dus). Vanaf het moment dat ik aan de pil ga (ter voorbereiding) tot de punctie in elk geval voor vascaman niet. Voor mij natuurlijk iets langer. Daarna kan hij dan wel weer even los, als we cryo's hebben tenminste...
@Snoes, wat een klote dag zeg! Vervelend voor je ouders dat ze hun vakantie af moeten breken, zeker omdat zij ook zo toe waren aan vakantie na een rotjaar. En heel goed dat je je poot stijf hebt gehouden voor wat betreft het VU. Ik heb er totaal geen verstand van maar hoop dat het iets onschuldigs is dat vloeien. @Esther, vertel eens hoe was je vakantie in Turkije????
Oh Esther, ik heb je net een vriendschapsverzoek gestuurd op Facebook . Zijn er hier nog meer meiden met facebook....vriendjes worden? Stuur maar ff een pb
Hey meiden, wat afwezig i.v.m. drukte thuis en op het werk. Nog zoveel dingen te regelen kwa overdracht en inwerken op kantoor en thuis nog klusjes afmaken naast nog verjaardagen, etentjes ed. Ik duim heel hard hoor voor de wachtenden onder ons! Knuffel voor degene die het nodig hebben! @ Emma, heb je geaccepteerd hoor! Vakantie was lekker maar eigenlijk wat te warm, voetjes en enkels gingen opzetten en wandelen in die hitte was ook niet echt een succes gezien het overdag 40 graden was en in de avond laat nog 31 graden hebben we voornamelijk de taxi gepakt naar het centrum. Kreeg snel harde buiken als ik een stuk wandelde. Verder wel goed uitgerust! Maar thuis zijn is ook wel weer heerlijk! Liefs
vanmorgen in het vu geweest. nou zag er nog niet goed uit dacht dat ik alles wel kwijt was maar nee. ze willen toch dat ik pillen neem want ze zagen ook geen bloed meer zitten en het zat goed vast dus vanavond 1e deel er in en morgen 2e als het niet is gekomen groetjes diana
@diaantje: wat naar dat het nog niet voorbij is voor je . Zo te horen staat je nog een zware avond/ nacht te wachten. Veel sterkte ermee meid! @esther: welkom terug! klinkt lekker, maar ook wel zwaar die hitte als je zwanger bent. Hier in huis is het ook bloedheet en lukt mij hier thuis niet eens om een beetje cool te worden puf puf. Dus daar zal het helemaal wel erg geweest zijn..! knuf voor iedereen!
@ diaantje, jeetje das echt k*t zeg! Sterkte meis! @ vas, dit moet hem worden hoor deze ronde voor jou! Ik duim mega hard!!
hallo allemaal voor mij geen pillen meer wat een nachtmerrie ben er goed beroerd van heeb me ziek gemeld hopelijk voel ik me gouw even wat prettiger groetjes diana
Gatsie diaantje. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was. Goed dat je je ziek gemeld hebt. Kom maar lekker bij. Ik hoop echt dat je gauw weer wat beter bent.
@diaantje wat balen zeg. Gaat het inmiddels al een beetje beter? @vas en saar hoe gaat het met de wachtweken? Wachten=niet leuk. Ik duim voor jullie hoor! @susan alweer een beetje bijgekomen na de vakantie. Heb je wel een paar mooie herinneringen overgehouden aan de vakantie? hier lekker op de bank na een leuk maar intensief weekendje! Gisteren wezen stappen in Groningen. Was erg gezellig, maar lag pas om 5.15 in mijn bedje. Vandaag een beetje brakjes dus, maar wat is het heerlijk om soms even een heerlijk feestje te bouwen (en 21 geschat te worden ipv 29 ) Deze week twee dagen werken en dan een paar dagen naar zuslief in Maastricht. Ga nu even filmpje verder kijken (en vroeg naar bed hihi) xxx
nog steeds flink aan het vloeien en krijg ook meer buikpijn hoop dat die ellende nou gouw over is groetjes diana
On my way to het vu... Vloeien nog niet over dus mag even langskomen. Maar goed dat ik gisteren even belde want ze waren me weer vergeten. Maar dat ik zo snel weer langs mag komen maakt een hoop goed. Hoe is het met de wachters? Fijne dag! X