@snoes: het is dat ik je gezien heb en weet dat het wel mee valt, maar het lijkt haast of je zo'n grijs muisje bent die altijd maar weer vergeten wordt!! belachelijk. Juist op jouw dossier zou een groot neonbord moeten zitten met: aandacht! aandacht! extra opletten! Wat zeiden ze vandaag in het vu? @diaantje: wat een ellende moet je toch door meid, hopelijk wordt het snel minder nu... Hier gaat het wachten nu wel goed hoor, want ben met mijn nieuwe baan begonnen en de tijd vliegt voorbij! Ben nu alleen nog meer bezig met wat voor smoes/ aanpak ik ga gebruiken waarom ik meteen volgende week al te laat moet komen (bloedtest). Denk dat ik maar gewoon ga zeggen dat ik bloed moet prikken ivm het vitamine tekort ofzo. @ nieuwe baan: JUBEL! JUBEL! Tot nu toe is het echt hartstikke leuk!! Durf het bijna niet op te schrijven, want ben bang dat dit slechts de honeymoonfase is en alle ellende precies dan komt als je lekker aan het jubelen bent... Maar iedereen is echt heel aardig. Ik werd goed opgevangen bij aankomst. Er was toegang tot de pc, een sleutel en een eigen werkkamer geregeld (geloof me, dit is de eerste keer dat ik meemaak dat dit allemaal geregeld is op mijn eerste dag!), er was een mooi inwerkprogramma opgesteld voor de 1e 2 weken en bij de eerste vergadering kreeg ik zelfs een welkomsbloemetje!! Ik wist niet wat me overkwam. Bij de rondleiding kwam ik de manager van de andere afdeling nog tegen (waar ik die baan had afgewezen) en ook die was weer super aardig. Ze was blij dat ik er was en grapte (half serieus) dat ik ook nog steeds welkom was op hun afdeling. Enige kleine nadeel is dat er ook een aantal leuke mensen over niet al te lange tijd al weer weg gaan. Vooral 1 waarvan ik dacht dat ik het mmm-verhaal wel goed mee zou kunnen delen, vind ik heel jammer. Maar goed, ik moet maar hopen dat er ook leuke mensen voor terug komen. Was gister zo hyper en blij van mijn nieuwe werk, dat ik vannacht bijna niet kon slapen en om 03.00 uur al weer wakker lag tot 05.00 uur. Vandaag dus iets moeier aan mijn 2e dag begonnen, maar ja. Ik zou nog 1001 dingen meer willen schrijven over wat er allemaal zo leuk is, maar hou me in (privacy he). Hopelijk kan ik het in augustus aan de high tea allemaal uitgebreid vertellen en ben ik dan nog steeds zo enthousiast
@Vasca, wat fijn voor je meid!! Het is vandaag de dag ook eerder uitzondering dan regel dat je op zo'n manier ontvangen en begeleid wordt op je eerste werkdag. Moet een fijn bedrijf zijn, hopelijk zit je daar voorlopig lekker en goed! Het wachten valt mij ook wel mee moet ik zeggen. Maar hoe dichterbij je komt hoe zenuwachtiger je wordt. Vorige week is voorbij gevlogen, maar nu........... Ik ben al aan het plannen wanneer ik zelf ga testen en welke testeb ik dan ga gebruiken. Het moeten in ieder geval testen zijn die je al 4 dagen voor NOD kunt gebruiken. De extra gevoelige dus. Heeft iemand misschien een tip? Welk merk bv?? Gebruikte tot nu toe sensitest maar ben er niet helemaal happy mee!!
Saar, gewoon kv testjes doen, 2 voor Euro 5,- Kan je prima gebruiken en zijn betrouwbaar (en kosten geen drol!). Ik zou 10 dgn na tp testen dan weet je waar je aan toe bent. @rest. Denk aan jullie maar ben mega druk. Ga nu ook lekker slapen!
@saar: ik heb niet echt een tip wbt testen, zelf gebruik ik gewoon die goedkope van marktplaats. Zijn van wondfo, das als het goed is hetzelfde als de kruidvat testen. Moet zo vaak testen, dat ik er geen dure testen meer tegen aan gooi. Als ik iets zie dat aan een streep doet denken, ga ik wel in een duurdere test investeren Maar de KV 2v5 schijnt wel goed te zijn. Heb hem zelf ook wel eens gebruikt, vond hem wel fijn. Maar ben nooit zwanger geweest, dus nooit streepje, dus weet er ook niet veel van. Wanneer ga jij trouwens testen dan? 4 dagen voor NOD al? vrijdag? Ik wacht denk ik tot zondag. Heel misschien zaterdag, want dan heb ik 2 feestjes. Maar vind het zo rot als ik nega heb getest om dan nog utro te gebruiken. En aangezien maandag pas bloed is, moet ik dan officieel wel door gaan tot die tijd. Denk dat ik dan toch nog wat hoop zou houden of juist toch al zou willen stoppen met utro. Dus nu is plan zondag. Maar misschien ga ik zelfs wel helemaal niet testen of pas maandagochtend...
Nou vooruit dan: even snel reageren.... KLinkt echt fantastisch Vas, die nieuwe baan! Bijna te mooi om waar te zijn, wat ik natuurlijk niet voor je hoop! Oh en zaterdag al testen, spannend @Saar hoor inderdaad altijd verhalen over kv testjes...die zou ik ook gewoon doen. Verder geen ervaring mee... Hier ook erg druk. Ga een paar dagen naar mijn zus en daardoor moest ik vandaag ineens heeeeeel veel doen. Net mijn mailbox pas weer bijgewerkt dus ga met een goed gevoel weg, maar neem laptopje toch maar mee (hoezo workaholic?!?) Het VU was goed. Niets aan de hand, cysten zelfs een beetje kleiner. Voelde me al bijna schuldig dat ik was gegaan. Totdat ik tegen mezelf zei dat ik best wel een beetje trots op mijn assertiviteit moest zijn. Als er wel iets was geweest dan was ik weer met een kluitje in het riet gestuurd. EN nu kan ik vannacht tenminste weer lekker slapen. EN dat is precies wat ik nu ga doen! Sleep welll!! x
@Snoes, fijn dat het er allemaal goed uitzag! En voel je niet schuldig dat je 'voor niks' bent geweest, beter voor niks langsgaan dan niet gaan terwijl er juist iets aan de hand is . @Vasca, klinkt super je nieuwe baan! En testdatum komt weer dichterbij....ik duimmmmmm Hier thuis gebleven vanwege vreselijke obstipatie. Gisteren op het werk wel 10x op de toilet gezeten vanwege aandrang maar er kwam echt helemaal niks. Ik raakte steeds gefrustreerder en gestresst omdat ik die aandrang continu bleef voelen, buikpijn had, niet normaal kon zitten. Dus vanochtend een klysma gebruikt en dat lucht aardig op . En ik zal jullie de details besparen maar dat had ik er niet zelfstandig uit kunnen krijgen . Maakte me wel meteen weer zorgen omdat ik ondanks klysma nog aardig heb moeten meepersen....als het maar geen kwaad kan voor beeb. Zo dat was mijn poepverhaal . Nu heel wat anders....vanavond hebben wij de 3d echo en de toekomstige opa's en oma's gaan mee. Ben benieuwd
@ Vas, wat heerlijk dat het je zo goed bevalt! Hopelijk blijft het allemaal zo gaan, klinkt in ieder geval erg goed tot nu toe! Heerlijk zo'n goed voorbereid bedrijf! Je voelt je meteen enorm welkom! @ Saar, hier ook de kruidvat testen gebruikt, echter 2 dagen voor NOD maar dit zijn volgens mij wel de beste. Er zijn testen die 4 dagen voor NOD aangeven die niet goed werken en soms zelfs vals posi aangeven. Ik zou het bij kruidvat houden 2v5euro @ Snoes, gelukkig geen rare dingen gezien! Enne je mag best voor jezelf opkomen! En juist daardoor ben je weer meer gerustgesteld! Ook beter voor je nachtrust! Wees maar trots op jezelf! Knuffel! @ Emma, heel veel plezier vanaaf! Hopelijk is jullie beeb minder eigenwijs als onze beeb en laat ze zicht mooi zien voor papa, mama en de opa's en oma's! Hier waren oma's ook mee en tante maar helaas tot 2x aan toe niets meer dan een ruggengraad gezien haha. Papa en mama zijn te nieuwsgierig en ze denkt bekijk het maar @ all, hier begint het zwaarder te worden, buik zit in de weg maar das nog niet vervelend. Wel de stuitpijn die ik heb! Heb pijn bij zitten en opstaan. De kleine drukt er flink op omdat ze al zo laag zit en behoorlijk groeit! Afgelopen zaterdag was ze al 1040 gram. Bovendien schopt ze ook flink richting mijn stuitje dus zou best eens beurs kunnen zijn of gekneusd. Moest het maar even aankijken van de gyn en anders nalaten kijken door fysio omdat het ook nog vanuit de bekken kan komen de pijn. Liefs
@snoes: heel goed dat je assertief geweest bent hoor. En je weet het zelf ook al, maar inderdaad: beter een keer te veel dan te weinig. Jou gerust stellen en uitsluiten dat er iets is, is ook een taak van het ziekenhuis. Veel plezier bij je zus komende daagjes! Oja, denk trouwens niet zeker hoor, dat ik zaterdag ga testen. Ik denk erover na. Was ik vroeger een test freak die echt niet snapte waarom je in vredesnaam niet heel vroeg zou kunnen testen (je kunt toch altijd later weer testen?!?) heb ik nu een beetje een grondige hekel/ antipathie ontwikkeld tegen testen. Dus liefst stel ik het zo lang mogelijk uit. Maar ja, beetje duidelijkheid voor feestjes is ook wel handig. @emma: wat klinkt dat naar! Ik heb het gelukkig echt nog nooit zo gehad, maar het klinkt vreselijk... Is een klysma dat wat patty brard ook op tv heeft gedaan? Veel plezier vanavond met de 3D echo trouwens! @esther: ook al zo'n oncomfortabele zwangere... Klinkt ook niet lekker. Ook wel jammer dat beeb zich nog niet wilde laten filmen, misschien wat verlegen..? @baan: inderdaad snoes, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn... ik houd ook steeds mijn hart vast wanneer het addertje onder het gras vandaan komt. Maar ook vandaag was het weer heel leuk! Ik geniet er maar gewoon van zolang als het duurt
@ Vas, nu je het zo naar je zin hebt zit je vast beter in je vel en dat is natuurlijk positief voor deze ronde ga je testen zondag?? Ik duimmmmmm
vandaag een brief van vu gehad naar aanleiding van mn klachtenbrief. wat ze gingen doen dat naar de mensen word aangegeven dat het niet van zelf sprekend word dat de volgende maand begonnen word met een cryo ivm drukte toch netjes eindelijk begint het op te lijken dat het bloeden minder begint te worden je word er zo moe van groetjes diana
@diaantje; blij dat t eind in zicht is... Je zal je vast snel (lichamelijk) weer beter gaan voelen. @all; warm hè? Houden onze vu-meisjes-zwangeren t nog n beetje vol? En de rest? @all well, geen nieuws van t front!
Hoi dames, Nieuws aan deze kant: vanochtend opgeschrikt door een onverwachte menstruatie. Einde oefening deze ronde Ik had m nog wel pas maandag verwacht. Lekker weekend gaat dit worden. Daar gaat al mijn positiviteit en motivatie....................... Ik weet niet of het er ooit voor mij in zit!!
@Lieve Saar, wat een grote teleurstelling weer meis . Ik snap je gevoelens van 'gaat het bij ons ooit lukken'. Blijf de hoop houden hoor meis, ik heb wel eens ergens gehoord/gelezen dat veel stellen toch zo'n 6 terugplaatsingen nodig hebben. En goed, dat zegt niks over hoe het bij jullie zal gaan, maar ik wil er meer mee aangeven dat niet iedereen na 3 terugplaatsingen al zwanger is . Nu voel ik me wel een beetje stom, maar is er bij jullie een reden gevonden waarom jullie IVF doen? Kan het me even niet meer herinneren. Dikke knuffel....
@Esther, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je stuitje. Hopelijk trekt het nog een beetje bij. @Diaantje, fijn dat het bloeden minder wordt. Knuffel meis... @Vasca, testdatum komt in zicht. Hoe voel je je? @Noa, hoe gaat het nu met slapen? @Suus, hoes't met jou? @Nip, hoe gaat het met jou meis. Hoever zit je in je cyclus? Na deze cyclus weer verder met iui toch? @Snoes, hoes't met bloedverlies? Woensdagavond dus de 3/4d-echo gehad. Het was erg leuk, alhoewel die dame wel heel snel ging waardoor ik het idee had dat het voor de opa's en oma's een beetje te snel ging. Ik had af en toe al iets van wie,wat,waar??? Meisje ligt nog mooi in stuit, met de beentje naar beneden, lekker tegen mijn blaas aan te schoppen. Veel voetjes, beentjes, armpjes en handjes gezien maar haar gezichtje wilde ze niet laten zien. Verder groeit ze goed en weegt ze nu al zo'n 1200 gram. De echoscopiste wil graag een 2e poging doen als deze dame is gedraaid, dan heb je een grotere kans om het gezichtje goed in beeld te krijgen. Dus hopelijk binnenkort een 2e kans .
Hi Emma, Dank je wel voor je positiviteit. Ik zal niet opgeven maar het wordt nu wel heel eng. Na 8 IUI's en 3 verse en 2 cryo terugplaatsingen, Zooooooooo moeilijk!! En dan nog te bedenken dat er bij ons nooit iets is gevonden wat de reden daarvoor is. Onverklaarbare infertiliteit!!! We hebben nog 1 rietje over, dus daar is nu alle hoop op gevestigd........ Mooi om te lezen dat je de voetjes en handjes zoo duidelijk kon zien, prachtig!!! Geniet van het wondertje in je buik
Aaaah saar wat k voor je! Inderdaad de hoop niet verliezen, maar ik weet als geen ander dat de moed je in je schoenen zinkt! Sterkte!
@emma hier geen bloedverlies meer. Gelukkig! @vas hoe is het met je? Al getest? En thuis? Hoop echt voor je dat het deze x raak is!!! ik heb leuke dagen in Maastricht gehad. Was echt heel leuk! Morgen nachtje logeren in een boomhut en dan weer heeeel hard werken tot de vakantie (nog zeven weken) Fijn weekend allemaal x
vanmorgen in het vu geweest hoef niet meer terug te komen zit nog wel stolsels en bloed maar daar hoeft niks aan gedaan te worden. dus nu afwachten wanneer alles gewoon op gang komt deze arts heb ik nooit gezien wat ligt alles daar open ze zijn goed aan de weg bezig groetjes diana
Vas! En? En? @diaaantje, fijn dat je niet meer terug hoeft. Je cyclus komt vast snel weer op gang. Bij mij was ik de eerste maand nog niet "normaal", deze tweede maand lijkt het erop dat alles weer volgens t oude schema verloopt. Ik kon zowaar weer een ei spotten dit weekend. @em, alles dus bij weer normaal. Duimen of mijn ei deze maand in gebruik genomen wordt, anders over een week of 2 aanmelden voor de 4e ronde IUI. Heb zin in t vu-meisjes-uitje!!!