vu-meisjes!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door vasca, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Chantal, wat een verhaal meis! Heel veel succes met de ICSI behandeling en hopelijk snel positief nieuws!

@ Vas, heeeeeeeel veel succes vandaag meis! Ik duim!!!!

Liefs

2. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Wauw mooie woorden nipnip! Vas, succes vandaag! Laat je het straks even weten? Ga aan je dEnken x

@chan ik weet eerlijk gezegd niet of ik lang of kort heb omdat ik ga stimuleren vanuit lucrin. Dinsdag eerste decaspuit en Woe gonal

Fijne dag allemaal xxx

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Snoes, dat is kort protocol!!

4. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Oh oké ;)
    Kort protocol dus...

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Lieve meiden, ik snap het even helemaal niet meer :(:(:(:(:(

Ben net gebeld door het vu en de waarde was dus wel gestegen, maar volgens hun nog steeds te laag en ook te weinig gestegen. Het is nu 230. Maandag was het 47. Volgens deze vpk had het nu eigenlijk rond de 100 moeten zitten het liefst. Volgens haar moet het echt elke dag verdubbelen... Ik moet nu volgende week terug komen, zodat ze dan nog een keer kunnen prikken. Het kan nu nog alle kanten op volgens hun en er valt echt niks van te zeggen. Maar ze klonk heel erg negatief vond ik :(. Heb ook wel duizend keer gevraagd of ze rekening hadden gehouden met het feit dat ik eerder was geweest en dat er ook nu maar 4 dagen en geen week tussen had gezeten. Daar hadden ze inderdaad rekening mee gehouden zegt ze.

Ik weet dat ik op ze moet vertrouwen en dat er gewoon geen garanties zijn, maar ik zie er zo tegen op om weer een week in die onzekerheid te zitten:(:(:(

En ik snap het gewoon niet, want overal lees je dat hcg om de dag zou moeten verdubbelen en niet elke dag. Ik heb ook een site opgezocht waar je je waardes in kunt vullen (amerikaans) en die berekend dan of het goed verdubbeld is. En volgens die site is alles normaal:(. Maar die vind ook mijn eerste waarde wel gemiddeld...

Ben er echt een beetje stuk van, weet gewoon niet wat ik er nou mee moet. Mijn gevoel zegt dat het goed zit en dat wil ik natuurlijk ook gewoon graag geloven, maar het vu zal toch ook niet voor niets zo negatief doen?

Ben echt heel verdrietig ervan, ook al weet ik dat echt niet alles nu anders is. Maar had zo gehoopt op goed nieuws om er dan even op te gaan vertrouwen. We wilden het vanavond aan mijn zus gaan vertellen op een leuke manier, maar dat zie ik nu ook even niet meer zo zitten :(

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Vasca: Hee Vas, ik breek hier even heel brutaal in (was nieuwsgierig naar je uitslag vandaar dat ik hier even kwam kijken). Allereerst wat super balen dat je nu toch nog langer in onzekerheid zit. Echter, ik snap de reactie van het ziekenhuis niet helemaal. Als je waarde maandag 47 was en om de twee dagen verdubbelt dan ligt 230 toch heel mooi op schema :(. Ik denk eigenlijk dat de vpk die je aan de lijn had een rekenfoutje heeft gemaakt. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat ze iets verkeerd doorgeven, ahum ;). Ik wil je natuurlijk vooral geen valse hoop geven, maar als ik alleen de waarde had gehoord zonder de opmerking, zou ik je hebben gefeliciteerd.
    Knuffeltje!

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vas, jeetje meis wat ontzettend balen zeg! Weer een week onzekerheid! Bluh knuffel

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    lieve nana, ik snap het dus ook niet! Maar ik heb echt best wel lang met haar gediscussieerd er over en volgens haar hebben ze er echt rekening mee gehouden en is er echt geen rekenfout gemaakt.

Moest huilen op het eind en mocht wel nog terug bellen als ik nog vragen had. Die had ik wel maar ik krijg er steeds gewoon geen goed antwoord op. Ik wil gewoon weten met hoeveel (%) het moet stijgen etc.
    Eigenlijk wil ik graag en door een arts terug gebeld worden. snik

9. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vasca, lieferd, ik snap dat die onzekerheid vreselijk is, maar probeer her los te laten, echt... Een zwangerschap is en blijft super onzeker en zelfs een supergied hcg waarde biedt helaas geen garantie op een goede afloop... Hier is eentje met mooie donkere testjes en toch een MA... En tegelijkertijd hoor je over veel meiden met lage hgc waarden, die pas weken na NOD voor het eerst positief testten, die wel gewoon kindjes kregen na 9 maanden...
    Je waarde is gegroeid, dus je zwangerschap blijft zich ontwikkelen en dat is het enige wat je kunt zeggen op dit moment... En ik hoorde ook dar hcg moet verdubbelen om de dag en niet elke dag, dus ik vind jouw uitslag ook gewoon normaal...

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Kun je anders niet vragen of je een arts mag spreken? Dan doe je gewoon alsof je het allemaal niet snapt en vraag je of de arts het je kan uitleggen. Overal op internet staat dat het om de 48 a 72 uur met 100% moet toenemen en dat heeft jouw waarde heel braaf gedaan. Dus het is me echt een raadsel waarom ze denken dat het te weinig is. Internet is natuurlijk niet met meest betrouwbare medium, maar als de consensus zo overweldigend is op zoveel verschillende sites heb ik wel de neiging om het te geloven. Ik kan me gewoon alleen maar voorstellen dat iemand ergens een foutje heeft gemaakt. Ik vind het zo rot voor je dat je nu weer die onzekerheid hebt, terwijl het misschien helemaal niet nodig is! Dikke zoen!

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @nana: ja, ik heb nog (2x!) terug gebeld en vascaman net zelfs nog een keer. Maar er is geen arts beschikbaar vandaag. Ik mag maandag op het spreekuur staan. Maar dan bellen ze om 12.00 uur en dan zit ik op mijn werk in allerlei vergaderingen. Ik heb dus nu een telefonische afspraak gemaakt met onze eigen dokter voor dinsdag. Das onze trouwdag en dan ben ik in elk geval vrij. Er was nl ook geen eerdere mogelijkheid om haar te spreken.
    Haar vertrouw ik namelijk wel 100 procent.
    Grrr. Vind het echt k*%&$*&t. Ik neig er naar om gewoon toch te doen of het een foutje is, maar dat durf ik toch ook weer niet.
    En daarbij is/ was de waarde maandag natuurlijk ook vrij laag. Das wel iets wat vast staat.
    Er zit niks anders op dan nu maar te accepteren dat er een week vol onzekerheid weer aankomt.

Ik zit nu trouwens wel te twijfelen of ik niet toch heel stout maandag of dinsdagochtend al weer zal gaan om bloed te laten prikken... Want als we dan dinsdag contact met dr Janneke hebben, heeft die misschien wel al weer iets meer om op af te gaan?
    Maar deze vpk heeft wel gezegd dat ik echt pas over 1 week weer hoefde/ mocht.
    Wat vinden jullie?

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vas, wat een onzekerheid toch!! Ergens begrijp ik de voorzichtigheid van de VU wel want natuurlijk hadden ze m graag hoger gezien! Desalniettemin is HCG wel doorgestegen.
    Kan me herinneren dat iemand hier (Saar??) met de IVF ook een laag HCG had en ook niet genoeg verdubbelde. Dat is dan helaas een miskraam geworden. Maar weet je, jij gaat gewoon het tegendeel bewijzen!! Wanneer moet je nu weer terug trouwens?

Enne, ik snap dat je het nu je zus niet wil vertellen, aan de andere kant mocht het toch misgaan, dan kan ze je ook steunen he! Iig een hele dikke knuffle meid want deze situatie is gewoon NIET leuk :(

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vas, ik wil je niet alle hoop ontnemen maar de meiden die dit ook hadden waarvan ik weet is het niet goed afgelopen. Ondanks dat de waarde wel toegenomen is. Meestal houden ze het in de gaten omdat het ook buitenbaarmoederlijk kan zijn en de waarde daardoor ook stijgt maar niet voldoende. Hoop natuurlijk voor jou echt dat ze het fout hebben! Knuffel

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vas, ik denk dat maandag of dinsdag prikken, wel vrij kort op elkaar is. Begrijp dat je eea met dr J wil overleggen maar miss zegt zij wel dat je anders woensdag al mag. Dat kan je dan op zn minst overleggen met haar, toch? En ja, je waarde was al vrij laag maandag dus ik had geen 2000-er verwacht... En remember, hoogte HCG zegt niet alles he! Diana had een superhoog HCG dus dat biedt geen garanties.

15. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hoi vas,

Wat een onzekerheden allemaal... Je had zo graag gewoon een duidelijke felicitatie gehoord... Maar zoals nana als zei, ook een duidelijke hoge waarde zegt helemaal niks. En ook die lage van jou dus niet. Vertrouw nu gewoon je gevoel. Je gevoel is altijd goed. En je schreef t net zelf al, dat voelt goed. Dus geloof er in! Als t zo moet zijn, dan moet t zo. Geloof in die natuur! T komt vast goed!

En vwb extra bloedprikken; ik zou t niet doen. T zegt helemaal niets op zon korte termijn. Je maakt jezelf alleen maar zenuwachtiger... Vertrouw op je lijf! Geloof er in!

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ben het wel eens met Esther trouwens... Alle gevallen die we hier hebben gehad met een (te) laag HCG (rond 50) is allemaal misgegaan. :( Maar ja, je was ook 1 dag eerder met prikken toch? Daardoor maak je het voor mij verwarrend en moeilijk te vergelijken.

Aan de andere kant heb jij IUI gehad en degene die ik ken met HCG waarden, zijn alleen maar IVF-ers. Dan weet je precies in welk stadium het embryo is teruggeplaatst en op welke dag in de deling je zit. Bij IUI weet je dat natuurlijk niet zo exact als bij ivf en kan het een dag schelen.

Dit is gewoon een rotsituatie en ik denk niet dat iemand je twijfel weg kan nemen. Alleen de tijd zal het leren, en die zal wel langzaam gaan vrees ik ;)

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @suus: ik snap wel dat ze wat behoudend zijn, maar wat ik niet snap, is hoe ze dat nou berekenen dan...
    Ik zat ook al aan saar (?) te denken, die fietste hier in t topic toen een tijdje mee. Maar ik dacht eigenlijk dat haar waardes nog veel lager waren, toch? Weet niet zo goed meer hoe ik dat terug zou moeten zoeken... Weet iemand dat nog?

Op zich kan ik inderdaad met dr Janneke overleggen, maar lastige is dat we dus dinsdag onze trouwdag hebben en dan van plan waren een nachtje in een hotel te gaan. Wel in de buurt hoor, maar dan om 08.00 uur op en neer naar het vu breekt de romantiek wel heel erg...

De reden dat ik dacht aan dinsdag is ook dat het dan (ruim) een week na de 1e meting is. Dus dan kun je iets beter zien of de stijging wel goed genoeg is. Want ergens heb ik het idee dat ze geen tabellen hebben per dag, maar gewoon weten hoeveel het op de vaste meet momenten (dag 16 dpo en een week later) moet zijn... Of is dat naïef gedacht?

Nog een vraagje: volgens mij zeggen ze altijd dat ik 16 dagen na de iui terug moet komen voor het prikken... maar nu zei deze vpk dat het standaard 15 dagen is en daar hoor ik jou ook over suus... ben ik nou heel erg in de war?

Misschien is het allemaal wishful thinking en zoek ik gewoon hoop. Maar ergens zegt mijn gevoel dat het allemaal gewoon goed zit en dat ik me nu onnodig zorgen maak, doordat ik niet op de juiste prikmomenten ben geweest... en dat vind ik zo zonde. Dat komt misschien ook door eerdere ervaringen, waarbij vooral de vpk zonder na te denken het protocol volgen zonder daarbij zelf na te denken of te corrigeren voor afwijkende omstandigheden.

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vas, wellicht latere eisprong, innesteling ed. zou natuurlijk ook kunnen! Denk wel dat het ziekenhuis niet teveel hoop wil geven. Bij IUI weet je natuurlijk niet zeker waneer er een eisprong en bevruchting geweest is. Bij ons vorige ziekenhuis prikte ze nooit bloed na IUI dus kan het je helaas niet vertellen. Ik duim natuurlijk wel heel hard voor je! Knuffel

19. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Ben uiteten met collegas en lees snel even bij. Maar moet even snel een knuf geven hier x

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @suus: weet jouw zus niet iets meer over die gekke tegenstrijdigheden wbt verdubbeling en het belang van de stijging vs de absolute waardes?
    Of vind je dat vervelend om te vragen mocht je haar zien?

Deel Deze Pagina