vuilnisbak, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reina5, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Mijn zoontje wordt steeds handiger, is nieuwsgierig naar alles wat nieuw is en wat hij niet kent. Nu wil ik graag de vuilnisbak kidsproof maken, voordat hij er een keer iets ingooit wat er niet in mag (en ik dat niet zie). Of hij erin gaat zitten graaien ;).

Wat voor vuilnisbak hebben jullie? Scheelt het als je een pedaalemmer hebt? Ik heb nu gewoon zo'n bak met een deksel die makkelijk open kan. Maar een pedaalemmer heeft hij over wie weet een half jaar ook door en die dingen zijn ook best prijzig heb ik gezien.

Hoe doen jullie dat?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ik heb een cheap pedaalemmertje van de hema! Geweldig ding, kan alleen wat minder in dus vaker kleine zakjes in de grijze gooien maar ach.

3. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik heb binnen enkel een klein vuilbakje staan dat omhoog staat. Nu moet ik wel vaker naar buiten naar de kliko, maar liever dat dan regelmatig vuil moeten opruimen en ons ventje moeten schoonmaken. :D;)

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    ja die van de hema had ik ook gezien ja, maar vind hem zo lelijk dat glanzende. Maar het is wel een idee.

En ja liever vaker vuil wegbrengen, dan stinkt het ook niet zo snel he!

Dank alvast voor de tips!

Ik kan ook m'n bak op het balkon zetten (hier geen kliko) en binnen een klein emmertje zetten.

5. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Mijn dochter vind de prullenbak ook helemáál geweldig. Ze speurt de grond rond op zoek naar een papiertje of stukje plastic wat ze weg kan gooien. Wij hebben een kleine prullenbak binnen en die ook nog eens staat in een kastje, maar dat vind ze alleen maar leuk. Het is ook wel handig hoor, als grote broer het papiertje van zijn liga of wat dan ook laat slingeren, dan ruimt mevrouw het op:p.

Ze heeft een paar keer geprobeerd om speelgoed of een onderzetter weg te gooien, maar ze heeft nu al redelijk goed in de gaten dat dat niet mag (zeker weten dat ze het vanmiddag wel weer doet ;)). Verder probeer ik haar wel gelijk te leren dat het is om iets weg te gooien, niet om het eruit te halen (ook een leuk spelletje, doosje van de rozijntjes erin, doosje van de rozijntjes eruit, erin, eruit.) Het is een kwestie van wennen en leren en dat heeft tijd nodig, maar er zijn altijd andere dingen die nóg interesanter zijn dan een prullenbak, dus afleiden werkt ook heel goed.

Het scheelt wel dat ik er eigenlijk alleen maar droog afval in doe (schoonmaakdoekjes, een pakje limo o.i.d.), etensafval e.d. gooi ik gelijk buiten in de clico. Als ze er iets in gooit wat niet mag, dan is het in ieder geval niet gelijk heel erg vies.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 1 met een opening erin, die staat met de opening naar de muur. Ernaast een bak met oud papier. Daar mag ze wel aankomen dus dat bied ik als alternatief en dat is eigenlijk nooit een probleem geweest.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij hebben ook zo'n vuilnisbakmonster :D alleen hij is gelukkig nog te klein om er van alees in te gooien of uit te halen, hij beperkt zich tot pedaalkrabben :D

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb hem gewoon een tijd zo hoog weggezet dat hij er niet bij kon:) Heb bijna rondom in de keukens plateua's dus had er plek zat voor zonder dat het dicht bij eten kwam te staan

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De vuilnisbak is inmiddels verhuisd naar de bijkeuken en wij hebben een hekje tussen de keuken en bijkeuken. :D

Mijn sleutels hebben er inmiddels al ingelegen en ook een pedaalemmer is makkelijk open te krijgen ;)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben een redelijk hoge prullenbak met een klikdeksel. Onze zoon kan die openmaken, maar dat mag hij niet. Dus veel zeggen: Nee, dat is vies. Maar hij blijft het leuk vinden (net als de keukenkastjes en lades opentrekken), dus wat ik nu doe, is dat hij het open mag maken als mama het zegt. Dus als ik iets weg moet gooien of iets uit een lade moet hebben. Gevolg: Hij doet het niet meer op eigen initiatief! Nou ja, héél soms 'flirt' ie ermee, maar als ik dan nee zeg, is het ook over.

Oja en hij mag zijn eigen snoetenpoetsers en zakdoekjes er zelf ingooien.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wij hebben er een in de keukenkast maar sem gooit alleen dingen erin die bah zijn haha

Deel Deze Pagina