Eind november zijn we naar het cb geweest en toen woog ons meisje 7300 gram. Toen op de +1 lijn. Vorige week zou ik naar het cb moeten, maar die hadden de afspraak afgezegd, wegens een sterfgeval. Nu was ik toen wel benieuwd naar haar gewicht, dus heb ik haar gisteren avond en vanmorgen gewogen. Ik ben samen met haar op de weegschaal gaan staan, daarna haar weggelegd en direct zelf er weer op gaan staan. Beide keren kwam er precies 7,5kg uit. Mijn weegschaal geeft op de 0,1 nauwkeurig aan, dus een halve kg zit er niet in. Is dit een goede manier van wegen en moet ik me toch wel zorgen maken of niet?
Volgens mij is wegen met jezelf en je kindje op je eigen weegschaal nooit erg nauwkeurig. Ik heb dat ook wel eens geprobeerd maar dat klopte niet echt... Heb je geen inloopspreekuur waar je even kunt laten wegen en meten??
maar heb je vorige keer je kindje ook op die manier gewogen? Want mogelijk verschillen de weegschalen ook wel? Ik zou er niet te veel op vertrouwen eigenlijk... en als je nu harder twijfelt dan naar het inloopspreekuur om even te wegen/meten.
Op die manier wegen is inderdaad niet erg nauwkeurig... maar stel dat het zo is hoeft het ook niet gelijk een probleem te zijn. Mijn zoon is de afgelopen 2 maanden maar 280 gram aangekomen, beide keren gewogen op het consultatiebureau. Maar in die twee maanden tijd is hij eigenlijk voortdurend verkouden geweest, waardoor hij veel moest spugen en hij heeft een buikgriep gehad. En daarnaast is hij ook nog eens een heel stuk actiever geworden. Op het consultatiebureau maakten ze er niet zo heel erg druk over... Hij ziet er nog goed uit, is echt niet te dun, is altijd lekker aan het lachen, eet, poept en plast voldoende... dus dat zwaarder worden haalt hij wel weer in. Mocht je je echt zorgen maken zou ik gewoon even langs het meet en weeg uurtje gaan, maar zolang ze nog gewoon helder is en voldoende plast en poept is er niet iets waar je je druk om moet maken.
als je de vorige keer bij het CB hebt laten wegen is zelf thuis wegen niet echt betrouwbaar. Tenminste bij ons niet. ons zoontje is de laatste 2 maanden slechts 30 gram gegroeid en hij zat al op -2 lijntje. Toch maken ze zich op CB geen zorgen. Hij is ook 3x ziek geweest en erg actief. Wij gaan nu wel iedere 4 weken wegen
Bij ons komt het ook totaal niet overheen.... Ik zou lekker bij het CB extra gaan wegen. Bij ons kan je zo binnenlopen en wegen. Ons zoontje (nu 10 mnd) was een tijdje terug maar 150 gram in 2 maanden aangekomen Kon geen kwaad, maar ben wel extra gaan wegen Ben er nu achter dat hij meer vaste voeding nodig heeft, en hij is heel erg actief, en loop aardig voor op zijn ontwikkeling waardoor hij minder snel aankomt. De laatste tijd komt hij weer goed aan hoor! Dus probeer je niet al te druk te maken (deed ik toen wel hoor)