Mijn zoontje sabbelt sinds een paar dagen aan zijn vuistjes en het lijkt net of hij honger heeft. Hij doet het ook nadat hij net borstvoeding heeft gehad. Zou het kunnen zijn, dat hij niet genoeg melk krijgt, en nog honger heeft, of is het gewoon een ontwikkelingsfase?
vaak is dat een teken dat ze aan iets nieuws toe zijn bijvoorbeeld fruit hapje zie dat hij 3 maand is en weet natuurlijk niet of je vanwege allergie tot 6 maand moet wachten
misschien gaat hij binnenkort wel duimen (als hij dat niet al doet).. mijn zoontje begon het wel op die manier te ontdekken zeg maar groetjes van Ramona
Thom is daar ook net een weekje ofzo mee bezig. Dolkomisch gezicht Heb niet het idee dat hij honger heeft. De speen is ook opeens minder interessant, hij is liever op zijn vuistjes aan t knagen
Dat hij toe zal zijn aan een fruithapje vind ik een beetje een vreemde redenering....? Hij is gewoon zijn handen aan het ontdekken. Ik ken geen enkel kind dat niet geprobeerd heeft om zijn hele vuistje in zijn mond te stoppen Het kan inderdaad ook nog zo zijn dat hij zuim duimpje zoekt, maar dat dit door de oog- en handcoördinatie (nog) niet lukt. Het is in ieder geval niks om je zorgen over te maken, en als jij het idee hebt dat hij genoeg melk binnenkrijgt, zal ik niet extra voeding geven.
Je kan natuurlijk proberen of 'ie wel wat meer melk wil, bv is op verzoek en kun je nooit te veel geven.
Sabbelen betekend niet direct dat ze honger hebben! ..en dan al helemaal niet in een fruithapje oid. Ze ontdekken hun handjes, of er komen tandjes aan..
Dat is gewoon handjes ontdekken. Soms probeerde ze hier zelfs 2 vuistjes tegelijk in dr mond te stoppen... En dan wist ik echt zeker dat ze geen honger had. Maar als je twijfeld, gewoon aanleggen zou ik zeggen.
hier ook gedaan hoor, twee tegelijk en dan kokken omdat een vinger er te ver in ging, haha. Hij wordt bewuster van zijn handen inderdaad en ja alles moet in de mond he? Lekker laten ontdekken zou ik zeggen! Met borstvoeding is het verstandig te wachten met bij voeden tot 6 maand, daarvoor is extra bv aanbieden beter voor de productie.
Mijn meisje deed dit ook de hele tijd! Soms gingen haar beide handjes helemaal in haar mondje! Nou ja, dit probeerde ze dan Uiteindelijk heeft ze haar duimpje gevonden en is helemaal blij met haar geliefde duim! Ik denk inderdaad dat baby's rond die leeftijd hun handjes ontdekken en ook gaan voelen met hun mondje. Dit hoort gewoon bij de ontdekkingsreis. Ik zou zeker GEEN bijvoeding gaan geven hoor! Dat hoeft echt pas na 6 maanden! Leuk dat Olvarit op de potjes zet dat je vanaf 4 maanden moet gaan bijvoeden maar dit is echt boelsjit!
Nou prima, dan hou ik het maar even op handjes ontdekken. hij begint er overigens ook erg bij te kwijlen, dus misschien binnenkort toch een tandje...we zullen zien! Ik kan Tycho op elk moment van de dag wel aanleggen en hij neemt altijd wel een slokje, maar speelt dan meer, dan dat hij echt drinkt, dus ik ga er gewoon maar van uit dat hij dan gewoon vol zit
goh jullie hoeven me niet aan te vallen hoor ik zeg ook maar wat ik dacht als het in het boekje staat zal het wel zo zijn dan zal het idd wel ondekken zijn hahah
@marline1983: Geen probleem hoor, ik ben blij met iedere reactie. En een fruithapje is gewoon een suggestie. Toevallig had mijn schoonmoeder het daar ook al over, dat ik dat kon gaan proberen. Dus het is niet helemaal uit de lucht gegrepen! Ik wil voorlopig (in ieder geval nog de komende drie maanden) doorgaan met alleen borstvoeding. Mijn zoontje groeit prima, dus hij krijgt zeker niet te weinig, maar ik dacht dat hij nog wel honger zou kunnen hebben, gewoon niet zo verzadigd, zeg maar...Vandaar. Maar nu ik weet dat alle andere babies ook hun vuistjes opeten, ben ik gerustgesteld.
Dat over dat fruithapje is volgens mij een achterhaald idee over op vuistjes sabbelen. Rond die tijd was het vroeger ook gewoon om de kindjes wat erbij te geven. Zoals idd een fruithapje. Die 2 jochies van mij moesten met 3 maanden ook aan t fruit. Tegenwoordig doen ze dat niet meer ivm allergieen. Ik denk ook dat t gewoon handjes ontdekken is. Als ze straks wat verder zijn en speelgoed gaan ontdekken gaat dat ook t mondje in. Kleine kinderen bekijken alles met al hun zintuigen. Daar hoort proeven ook bij. Sommige proberen hun voedjes zelfs in hun mondje te stoppen als ze die eenmaal gevonden hebben....en sommigen slagen daar zelfs in
Ja hier ook 1, die probeert dr hele vuist erin te stoppen, of aan het kijken is of ze dr huig eruit kan trekken. Haha.
Mijn dochter is ook altijd druk in de weer met haar voetjes en zuigt soms zelfs op haar grote teen alsof het haar duim is!