Wij gaan binnenkort een achterzitje aanschaffen. Dochterlief zit tegen de 15 kg aan, dus het wordt tijd. Maar ik krijg niet helder of ik nu wel of niet een XL drager nodig heb. Ik wil graag fietstassen gebruiken en een yepp achterzitje. Ik heb een gazelle bloom van dit jaar met verlengde bagagedrager, maar of dat lang genoeg is. De jongen van de fietsenwinkel keek me een beetje schaapachtig aan toen ik het hem vroeg.
Je hebt er een met bagagedrager bevestiging en een met zadelbuisbevestiging. Het beste is om te kijken wat je wil en wat kan. Voor de zadelbuisbevestiging heb je voldoende ruimte tussen je zadel en bagagedrager nodig, maar niets extra's. Dit is ook afhankelijk van het draaggewicht van je bagagedrager. Zie; YEPP | Yepp Maxi Zadelbuis Voor een op je bagage drager ligt dat anders, dat is afhankelijk van je bagagedrager. Zie; YEPP | Yepp Maxi Easyfit En op youtube een keuzefilmpje; https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=pIA4lB_MGxc&list=PLX-Di4D3E7rJFlaU9AZZHzx608pz0K5Iu Bij een voorzadelbuisbevestiging heb je niets extras nodig en kan je gewoon een fietstas. Bij een baggagedrager zal je een bagagedrager xl nodig hebben verwacht ik.