Nierstuwing... zo'n pijn!

Discussion in 'Gezondheid' started by Bajou, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    He dames... ik heb een helse nacht achter de rug.
    Gisterenavond rond 21u30 in bed gekropen met een soort van spierpijn in m'n zij (dacht meteen, oeeeh bandenpijn, wist niet dat die zo venijnig waren).
    Om 23u wakker geworden van helse pijnen! Het zweet brak me uit, kon me niet verroeren, heb in m'n hand zitten bijten om de pijn enigzins te kunnen verdragen. Ik heb een uur liggen puffen en kermen... en toen zakte het ietsje weg...
    Ben toen snel uit bed gekropen (eerder ging dit niet!) en heb de dokter gebeld.
    Hij zei; 2 mogelijkheden; een spier die verkeerd zit of nierstuwing/niersteen. Ik moest 2 dafalgans nemen en op m'n niet-pijnlijk zij liggen.
    Heb dan 4 uurtjes geslapen en wederom wakkergeworden met dezelfde erg pijn. (dit wens ik echt niemand toe)
    Heb 'm deze ochtend opnieuw gebeld om te zeggen dat dit echt geen spier kan zijn, het is zeker m'n nier.
    Heb er nu al het één en het ander over gevonden op internet en blijkbaar hebben wel meer zwangere vrouwen hier last van doordat de baby op de urineleiders drukt.

Wie heeft dit ook meegemaakt en wat werd eraan gedaan? Ik mag deze middag naar de HA toe voor verder onderzoek... hoop maar niet dat ik naar het ziekenhuis moet, ben pas 24 weken ver!

Eén positief punt... volgens hem zijn die pijnen echt veel erger dan weëen... dus dat is al geruststellend. Want ik dacht deze nacht, als ik nu al bijna onderuit ga van deze pijn, wat gaat dat niet worden met m'n bevalling. :(

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Veel erger als weeën geloof ik niet.. dan heeft hij mijn weeën niet mee gemaakt zeker! Maar iig wil ik je succes wensen!

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik vind nierstuwing pijnlijker als weeen eigenlijk maar dat is mijn mening ik heb er vaak last van want heb eigenlijk maar 1 nier en de andere werkt niet heel goed paar procent maar en juist de nier die niet goed werkt daar heb ik last van

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Mja, ga niet discussiëren over het feit of het meer pijn doet of niet maar het was vréselijk. Een uur lang, onuitstaanbare pijn en geen minuut ademruimte.
    Het is wel beter nu... zou het kunnen terugkomen? :(

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    het zou wel terug kunnen komen idd ook omdat het kleintje al groter word en alles wat in de verdrukking komt maar het kan ook wegblijven natuurlijk succes

6. klaproosje1979

Aug 3, 2008
    48
    0
    0
    ok, het is inderdaad geen discussie, maar ook ik vond de nierpijnen vele malen erger dan weeen. tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik vanaf 30 weken in het ziekenhuis gelegen met nierstuwing, nierbekkenontsteking en nierstenen. de pijn was zo ondraagelijk dat ik ervan moest overgeven en aan de morfine moest.
    maar het is uiteindelijk opgelost door een jj-catheter. dan wordt er een buisje geplaats in je urineleider zodat de urine niet terug kan stromen naar je nieren.. kleine ingreep, zo gedaan en onder plaatselijke verdoving. (achteraf gesproken lijkt het altijd minder erg dan het moment dat je er midden in zit...)

nu ben ik 25 weken zwanger en hou mezelf goed in de gaten. aan de ene kant ben ik bang dat het terugkomt, maar aan de andere kant weet ik nu wat er gelijk aan gedaan kan worden..

Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat! Heb je de pijn nog gehad?
    hou ons op de hoogte!

groetjes,
    klaproosje

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    #7 Bajou, Jun 2, 2010
    Last edited: Jun 2, 2010
    hey allemaal,

Ik heb vandaag geen pijn meer gehad maar heb me wel beroerd gevoeld, waarschijnlijk door de erge nacht.
    De dokter denkt dat ik een flinke schop in m'n nier gekregen heb van de kleine en omdat je nieren normaal heel goed beschermd zitten en supergevoelig zijn, deed dit zo'n vreselijke pijn. OF een niersteen OF inderdaad stuwing, de tijd moet het een beetje uitwijzen.
    Hij gaf aan; moet je ff naar een boksmatch kijken, daar mikken ze constant op elkaars nieren (mannen ;) )

Ik moet wel m'n urine laten controleren, want m'n bloeddruk was 14/8, beetje te hoog en hij wil dit ff in de gaten houden.

@jojo; Ik hoop zo hard dat dit niet terug komt!

@klaproosje... sjee, jij weet dus ook hoe erg nierpijn kan zijn. Die catheter etc klinkt idd wel eng, maar aan de andere kant kan ik héél goed begrijpen dat ze op die pijnlijke momenten wel verlichting brengen!
    Hoop voor je dat je dit niet meer hoeft mee te maken!

Liefs

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ook ik ben 2 weken geleden in het ziekenhuis opgenomen met een flinke weeënstorm en een niersteenaanval. De niersteenaanval heeft bij mij dus de bevalling opgewekt. Ik had dus heel gezellig beide tegelijk. Later toen de weeën gestopt waren (weeënremmers) ging de niersteen vrolijk verder. Uiteindelijk kwam ik tot rust met een spuit pethidine. Een paar dagen later weer een aanval van alleen mijn nieren en wederom een pethidine prik gehad. De volgende dag zat de niersteen in mijn broekje en de pijn was over. Als je zulke helse pijnen hebt bel dan direct je verloskundige, zij komen direct langs en checken of je in ieder geval geen ontsluiting hebt. Zij zal je dan ook doorsturen naar het ziekenhuis waar ze je met de juiste middelen kunnen behandelen. Ik heb ervaring met weeën (storm) en nierstenen, en ook ik vond de nierstenen meer pijn doen. Zeker omdat het niet weggaat, het lijkt wel of iemand een mes in je rug/zij steekt en daar rondjes mee gaat draaien. Je weet echt niet waar je het zoeken moet van de pijn. De weeën waren ook niet echt een pretje:( Persweeën weet ik dan nog niet.....
    De gyn zij wel tegen me dat de pijn van de bevalling nu wel mee zou vallen na die heftige dag. Dat hopen we dan maar. Ik moet wel zeggen dat ik nu veel minder bang ben voor de bevalling.

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    @zwitsal... ja, het waren echt helse pijnen. En je beschrijft het goed, alsof ze je gewoon helemaal openrijten. Ik heb gewoon de HA gebeld en 2 paracetamol genomen op zijn advies.
    Jij hebt ook je deel al gehad zeg... jeetje.
    Ik maak sowieso morgen een afspraak met m'n gyn, want ik wil een grondig onderzoek. Vandaag kreeg ik enkel haar assistente aan de lijn en zij ging 'het noteren".
    Ook zoiets om gek van te worden, laat me toch gewoon ff met m'n gyn praten!? Typisch de medische wereld van vandaag. Bel je naar je gyn voor wat gerusstelling, schiet je niks op met dat telefoontje.

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Hey dames...

Ik mag vandaag naar de gyn omdat ik zo'n opgezwollen handen heb en me eigenlijk helemaal niet lekker voel. Denk misschien aan beginnende zwangerschapsvergiftiging en dat is natuurlijk helemaal niet leuk.
    Maar ben wel blij dat ze me ernstig nemen, ik voel ook aan mezelf dat het ff niet lukt allemaal.

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    net terug van de gyn , met het kindje, baarmoederhals en vruchtwater alles zeer goed, alleen moet ik vanavond bloed laten trekken en urine laten controleren waarvoor ik morgen mag bellen. Gaan kijken of er geen eiwitten in zitten en of er sporen van een niersteen zijn...

12. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik wil je even sterkte wensen met jou en de kleine en ik hoop dat alles goed is verder groetjes

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    dank je wel jojo! x

14. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Goed dat ze het verder onderzoeken. Bij mij was er een blaasontsteking te zien. De niersteen was niet te zien, ook niet op de echo. We wisten pas zeker dat het om een niersteen ging toen deze eruit kwam. Toen ik zo'n pijn had heeft mijn man direct het spoednummer van de verloskundige gebeld. Misschien is dit voor jou ook een optie?

15. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een hele erge vorm van nierstuwing gehad bij 35 weken. Was 2de kerstdag. Gyn had geadviseerd een echo te laten maken en dat hebben ze op de spoed genegeerd dus werd naar huis gestuurd zonder diagnose. Na een paar dagen ging de baby verliggen en pijn zakte zo af! Toen gelijk een echo geeist en de nier was zo gestuuwd graag 3!!! Erger kon niet. Ik kom me op laten nemen maar niet gedaan. Tot 38 weken is het rustig gebleven. In de nacht nadat ze zijn begonnen met inleiden begon die helse pijn weer. Ik wens niemand deze pijn toe. Het is 10x zo erg als weeen. Ben 2x bevallen en echt dat doe ik zo weer maar die pijn van stuwing is walchelijk.
    Heel veel sterkte meid. Ik leef zo met je mee

16. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    hey Lady, wil je ff een knuffel komen geven. Sowieso is nierstuwing geen pretje (heb 3 dagen in het zH gelegen op 20 weken) en dan misschien zwvergiftiging. Hopelijk valt het allemaal mee hoor meid.
    Knuffel voor jou! :)

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    hey lieve meiden... wel een beetje een steun dat er zijn die weten hoeveel pijn het doet! Want had ook het gevoel dat m'n HA me niet serieus nam...

Nou, heb de resultaten gehad hoor! Er zijn sporen te zien van bloed in m'n urine, en ook niersteensporen.
    Waarschijnlijk zat er dus een niersteen vast in m'n urineleider en is m'n nier daarom beginnen stuwen... jeetje jeetje!

Volgens de gyn ben ik die steen nu wel kwijt en mag ik hopen dat het niet meer voorvalt!

@zwitsal, een spoednummer van de gyn heb ik niet, enkel spoedafdeling ziekenhuis. Maar in die nacht dat ik zo'n pijn kreeg was ik alleen thuis, en heb gewacht of het beterde omdat ik het wel heel lastig zou vinden dat ze me met de ambulance zouden komen halen etc. Gelukkig is de pijn toen gezakt en was dat niet nodig.

@petatje, dank je wel! Erg he, stomme nieren! ;)

@stef... erg! jij hebt je deel ook wel al gehad zeg! Ik mag er niet aan denken, wil dit echt niet meer meemaken! De gyn bevestigde ook dat dit héél erg pijnlijk is, er vallen niet voor niets mensen flauw tijdens nierkolieken... soms gaat het zodanig over de pijngrens heen.

Bedankt voor de berichtjes dames! xxx

18. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Lady ik zelf kom net gister terug uit het zh. Ik had precies hetzelfde, wat een pijnen had ik de afgelopen 3 weken. Eerst was het een urineweginfectie (kuur 1 gehad) Deze sloeg niet aan, terug naar de HA, volgende kuur gekregen (was idd terug gekomen) Na 2 dagen na de laatste pil, weer die opkomende pijn. De HA heeft me doorgestuurd afgelopen dinsdag naar de uroloog in het zh voor een echo van de nieren. En ja hoor, moest meteen blijven, aan het infuus ermee.Ik had een duidelijke nierbekontsteking !! Vanaf dinsdag dus aan het infuus gelegen in het zh tot aan gistermiddag. Nu moeten we nog 7 dgn pillen slikken en hopelijk slaat het dan wel aan. Misschien had de ontsteking even een 'boost'nodig van de antibiotica nodig.
    Anyway, zoals je ziet ben ik er vroeg bij, heb erge last van slapeloosheid (om de 1 - 2 uur wakker..pff, dat breekt je ook op hoor) En inderdaad dat heeft de uroloog ook tegen mij gezegd, op de kant gaan liggen waar de pijn niet zit, zodat het kan wegtrekken naar beneden vanuit de zere nier.
    Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen,hopelijk slaat bij jou de kuur aan en hoef je niet naar het zh.Doe vooral heel rustig aan, want dat zul je zelf ook merken, doe maar eens teveel, dan voel je de pijn zo terug komen.

Liefs Hope76 (ps ik ben 24 wkn en 1 dg zwanger, dus we mogen nog even he ?)

Share This Page