zwangerschapsdiabetici

Discussie in 'Gezondheid' gestart door spinnekop, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwangerschapssuiker heb.
    ik moet dinsdag naar de dietist.

ik kon verder niets over dit onderwerp vinden op de site.

zijn er dames met zwangerschapssuiker en hoe is dit verlopen in de rest van de zwangerschap

spinnekop

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    ik heb zwangerschapsdiabetes gehad, wat wil je er over weten? Ik weet niet of je op "diabetici" hebt gegoogled, maar het is dus "diabetes" ;), misschien kun je er daarom niet veel over vinden.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb het ook gehad vanaf ongeveer 28 weken ik heb zelf insuline moeten spuiten 6-8 keer per dag en de baby is met 36 weken en 4 dagen ingeleid en gehaald met 36 weken en 6 dagen hij heeft 4 agen aan het infuus in het ziekenhuis gelegen maar eigenlijk nergens last van gehad bij mij was het na de bevalling gelijk weg

4. spinnekop

hoi

dank je wel voor de reacties. ben inderdaad wel wat wijzer geworden.

ben nog wel benieuwd of er dames zijn die mij kunnen vertellen hoe hun zwangerschap verder verlopen is, nadat ze te horen hebben gekregen dat ze zwangerschapdiabetes hebben/hadden

maar alvast bedankt voor de tips

spinnekop

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kreeg vrij laat in mijn zwangerschap pas diabetes, ik geloof met 34 weken ofzo. Ik heb me de laatste 7 weken van mijn zwangerschap aan een STRENG dieet gehouden waardoor mijn waardes onder controle bleven. Dit was op zich goed te doen alleen was het wel een beetje jammer dat Sinterklaas, Kerst, oud&nieuw EN mijn verjaardag in die periode vielen. ;)
    Ik had nog veel meer complicaties dus ik was al lang blij dat ik het met een dieet af kon.

6. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Ook ik heb zwangerschapsdiabetes (ben nu 20 weken zwanger)en ben sinds twee weken begonnen met insuline spuiten, volgende week moet ik ook naar de dietist.
    Zelf vind ik het nog wel even puzzelen hoor, want als ik een tehoog suikergehalte heb wordt ik meteen draaierig en beroerd en is twee stappen zetten al teveel... herken jij dit ook?
    Nu ik insuline spuit blijven mijn waarden nog wel schommelen, dus waarschijnlijk wordt de dosis insuline nog wel verhoogd.....

Is het echt zo dat je een dik en grote baby krijgt als je zwangerschapsdiabetes hebt? Of is dit alleen als je je bloedsuiker niet stabiel houd...

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zo heb ik het wel begrepen ja. Omdat ik mij zo goed aan het dieet hield schommelden mijn waardes nooit erg en mijn dochter was 3040 gram en 49 cm. Helemaal niet groot dus. :)

8. spinnekop

hoi

ik heb de laatste tijd ook wel gemerkt dat ik soms draaierig en beroerd ben
    ik dacht dat het met de zwangerschap te maken had, maar het kan dus de suikerspiegel zijn.

dinsdag naar de dietist ik hoop dat het met een dieet af kan.
    mijn baby loopt 2 weken voor op de groei. dus als het zo blijft kan het een grote baby worden.

ik hoop dat je gelijk hebt en dat als de suiker onder controle is dat het gewicht van de baby ook onder controle blijft

spinnekop

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik zit precies op de grens van wat nog net wel mag...dus mijn arts heeft me een heel streng dieet voorgeschreven (ik ben niet veel aangekomen en ben van natuurlijk vrij licht ook nog eens!!!).

Fruit en groenten mogen wel (behalve meloen en watermeloen en vijgen) maar niet exessief veel fruit. yoghurt, eieren, melk, noten, vlees, vis allenaaml geen probleem. verder GEEN rijst, pasta, aardappelen en brood voorlopig (een sneedje max per dag).

Nu gaan we kijken of het niveau (mijn niveau was te hoog na 2 uur verder was het goed) beter is. Hopelijk hoef ik niet te spuiten maar denk van niet...ons kindje is met 30 weken vooralsnog niet te groot of te zwaar...(jongetje)

Meestal kan je met een goed dieet heel ver komen!

10. spinnekop

hoi

ik heb bij de dietist advies gekregen over mijn voeding
    hopelijk gaat het daar beter mee

a.s vrijdag naar de diabetesverpleegkundige

eens kijken wat zij zegt

spinnekop

11. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Tot nu toe groeit de baby bij mij naar wens, dus niet te groot voor het aantal weken dat ik zwanger ben.... Gelukkig. Heb de 20 weken echo gehad en alles zag er netjes uit.

Dinsdag naar de dietist...ben benieuwd of ik ook zo'n dieet krijg naast het insuline spuiten wat ik nu ook doe. Lijkt me wel lastig om geen aardappels, pasta en brood te mogen... maar als het wel zo mocht zijn, dan weet ik waarvoor ik het doe 'een gezond kindje'.
    Ze houden bij mij de suikerspiegel goed in de gaten, loop bij de diabetesverpleegkundige, internist en de dietist... wat een waslijst hé. Ik moet zelf 7x per dag mijn bloedsuiker meten en moet voor iedere hoofdmaaltijd insuline spuiten

Spannend spannend dus allemaal wat de dkietist nog gaat zeggen.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het lijkt me niet dat je zo'n dieet krijgt, het is ook belangrijk dat je volwaardig eet. Zeker als je insuline spuit en het instellen wil een beetje lukken is het niet nodig om gekke dingen te doen, als het maar goed op elkaar is afgesteld.

Deel Deze Pagina