Zindelijk worden-> blijft poepen in broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie roos, 17 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    We zijn met ons zoontje van drie bezig met het zindelijk worden. Allereerst op het potje, nu op het toilet.
    Plassen gaat goed (op af en toe een ongelukje na) maar poepen dus niet...
    Hij poept in zijn onderbroek en geeft dit ook niet aan. Het lijkt hem niks uit te maken, gaat er ook gewoon bovenop zitten...
    Ik heb gezegd dat hij best om een luier mag vragen of op het potje mag poepen maar ook dat helpt niet.
    Hij probeert het wel op het toilet; hij perst ook echt dus het lijkt niet persé de angst te zijn.
    Zijn ontlasting is vaak ook best dun dus wellicht kan hij het niet tegenhouden??
    Het blijft wel echt een dingetje want we trekken hem nu regelmatig een luier aan omdat we denken dat hij een poepje moet doen maar dit verwart ook waardoor hij ook soms weer in zijn broek gaat plassen omdat hij vergeet geen luier om te hebben...
    Iemand herkenning? Tips??

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Eerst verstopping uitsluiten. Het klinkt een beetje als overloopdiarree

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Kan dat zo lang duren? Hij heeft nog nooit echte drollen gehad...

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Weet ik niet eigenlijk.
    Hier hebben ze altijd goede drollen gehad.
    Peuter diarree kan ook. Of allergie.
    Maar kan ook zijn dat het niks is.
    Misschien eens afspraak met de huisarts maken om de ontlasting te overleggen.

5. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Bij ons hebben beide kinderen het nog een poos gehad. Was blijkbaar toch een ding dat poepen op de wc.
    De oudste deed het uiteindelijk over de douche op het potje
    En de jongste konden we uiteindelijk stimuleren met een zak poppetjes van peppa pig die ze heel graag wilde hebben. Ze heeft ze uiteindelijk in een paar dagen verdient.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.971
    113
    Vrouw
    Poepen lukt vaak pas later als plassen
    Ik denk gewoon blijven oefenen en de extra wasjes voor lief nemen. Goed belonen als het lukt. En er geen punt van maken als het niet lukt.
    Zou niet weer met luiers beginnen.

Tip van onze kinderarts. Vaak worden darmen tijdens het eten gestimuleerd. Zet hem standaard na het eten even op de wc. Goede zithouding: rechtop. Handjes op de knieën. Billen aan weerszijden ondersteund (met verkleiner) en voeten stevig op de grond (krukje).

Laten controleren op verstopping kan zeker geen kwaad. Misschien kan hij het daardoor minder goed aanvoelen.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Klinkt als hoe het bij mij ging.
    Zindelijk met plassen was hij binnen een paar dagen. Ook al gelijk snachts.

Poepen daarentegen heeft zeker 3 maanden geduurd.
    Heb heel veel onderbroeken weggegooid in die tijd.
    Gewoon idd altijd in zijn onderbroek poepen en ook niet zeggen.

En op het moment dat ik er zo klaar mee was en hem weer luiers wou aan doen, ging hij ineens op de pot/wc poepen.

Nu heeft hij nog af en toe een ongelukje waarbij hij te druk aan het spelen is en het eerste beetje dan al in zijn onderbroek zit.

We zijn begonnen toen hij 3jr en 4 mnd was. Toen praktisch gelijk plaszindelijk.
    En poepzindelijk is hij sinds hij 3jr en 7 mnd was.
    Hij is nu overigens 3jr en 9 mnd ;)

8. wepie

wepie Actief lid

2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier ook een kindje die steeds in zijn onderbroek poepte en niets zei en gewoon doodleuk verder speelde. Was sommige dagen niet 1x maar wel 3x.. Bleek toch met verstopping te maken Ondanks zijn ontlasting er wel prima uitzag qua structuur. Zijn de zakjes forlax weer begonnen en sindsdien voelt hij het toch beter aan. Op de wc blijft een probleem dit doet hij niet maar hij geeft nu aan mama ik moet poepen en krijgt dan een luier aan. En na 5 minuten komt hij ik ben klaar de luier mag af Voor nu vind ik het prima zo. Op de wc komt vanzelf wel wanneer hij eraan toe is.

9. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij zijn ook druk bezig met onze dochter van 3 jaar. Plassen is ze dag en nacht zindelijk met een enkel ongelukje. Ontlasting doet ze ook gewoon in der broek zonder te vergelijken of verblozen en vaak dan ook ontkennen. Ze heeft nooit echt een stevige drol gehad. Er is bij onze dochter een zeer grote kans dat ze lactoseintolerant is. Bij het cb zeiden ze tegen mij dat kindjes met een lactoseintolerantie moeilijker met ontlasting zindelijk worden omdat ze het gewoon niet aan voelen komen. Sinds kort heeft ze af en toe aan dat ze moet poepen maar vaak zit het dan al wel in der broek. We komen stapje je voor stapje dichterbij denk ik dan maar zo.

Ze draagt wel een luier tot dat ze gepoept heeft scheelt mij wassen :roflmao: maar zelfs met luier gaat ze netjes op de wc plassen en geeft ze het aan

Deel Deze Pagina