Nou mijn man kwam thuis met de mededeling dat ze iets leuks gaan doen op het werk iedereen neemt een taart mee, nu zitten ze er met wat evrschillende nationaliteiten, engels, russisch, duits, canada, belgisch. Dus iedereen neemt iets mee/ maakt wat zelf nu was de vraag wil ik er 1 met marsepein maken, we maken allemaal een wat kleinere trouwens, ik ga dit doen, maar het zijn ontzettende zoetekauwen daar, wat is nu de meest lekkere vulling om erin te doen en ook inspiratie voor de buitenkant? Dacht het logo van de zaak, maar dat zijn alleen maar letters in een kleur, saai?
Ik vind bastogne botercreme altijd HEEEL lekker, maar het is wel enorm zoet, dus misschien is dat iets? Gewoon heel simpel, je maakt botercreme zoals normaal en daar meng je bastogne kruimels door. Je kan eventueel nog een laagje met aardbeienjam doen, zodat je 2 lagen hebt, maar 2 lagen met bastogne creme is ook heerlijk. Je kan ook bonbonbloc vulling doen of toblerone vulling. Kijk even op de leukstetaarten.nl daar staan heeeeel veel recepten op! Wat voor werk doet je man? Misschien daar iets mee?
Favorieten hier zijn zelfgemaakte lemon curd of frambozenmousse. Zelf banketbakkersroom (of Zwitserse room) maken is ook ontzettend lekker. Hier absoluut geen fan van botercreme iig.
Ik heb laatst een taartje gevuld met witte chocoladepasta van AH. Even een beetje in de magnetron verwarmen (20 seconden), anders smeert deze niet lekker. Lekker zoet, simpel en snel! Het was trouwens een taartje met chocoladebiscuit, 1 laag frambozen (met daaronder een laagje pasta tegen het "lekken" van het vocht van de frambozen) en 1 laag van die pasta. Het taartje zelf ook afgesmeerd met de witte pasta en marsepein er over. Nou, wij hebben gesmuld hoor!
Banketbakkersroom is hier een favoriet. Ook de bonbonbloc vulling en toblerone vulling zijn erg lekker maar vallen wel zwaar. Zelf vind ik de "basic" taartvullingen toch het lekkerst, jam/botercreme/banketbakkersroom.
Kippiekip hoe maak je bokkenpootjes vulling? Ik ken wel bokkenpootjes taart, maar er is er 1 helemaal gek van marsepein dus heb beloofd er 1 met marsepein te maken anders had ik die wel gemaakt
op de leukste taarten website kun je ook recepten vinden voor vulligen, ook voor bokkenpootjes creme. Ik gebruik vaak vlaaifruitvullingen (zo'n blik van hak) en dan in combinatie met botercreme met een smaak, maar de laatste tijd vaker met banketbakkersroom.