Hebben jullie na aanschaf alles eerswt gewassen voordat jullie het gingen gebruiken? En dan zonder wasverzachter? Ik bedoel dus met name: dekentjes, lodger/draagzak, hydrofiel luiers, etc.
Ja ik heb echt alles gewassen. Voor hydrofiel luiers die gebruik je op het naakte lichaampje van de baby. Dus wel zo fris ook als dat gewassen is
De hydrofiel luiers gewassen, maar zoals het op de verpakking staat. (koud wassen). Kleertjes gewassen met wasverzachter.
hydrofiel luiers niet strijken neem ik aan ivm opname vocht? Hebben jullie ook het boxkleed gewassen?
wasverzachter mag volgens mij niet bij baby's maar dat weet ik ook niet, oh ik raad je trouwens ook aan om katoenen kleertjes eerst een dag in koud water te laten staan ( i.v.m krimpen)
hoi dames, ik denk dat ik over een hele tijd ook wel alles eerst wil wassen voordat ik het ga gebruiken, er kunnen al zo veel mensen aan hebben gezeten in de winkels enzo. en waarom moeten die hydrofiele luiers koud gewassen worden? en niet gestreken worden? en als je dus katoene kleertjes 1 dag in koud water staat krimpen ze dan minder?? zijn wel handige tips om ff te weten! hhahah
Alles gewassen. Hydrofielluiers juist heet gewassen (90), doe ik nu nog wel eens nu ik ze gebruik. Niet strijken omdat ze dan minder vocht opnemen. Hier tip van kraamhulp: randjes strijken. Als je er dan op bedje gebruikt ligt het mooier, ziet er netter uit. Verder heb ik echt alles gewassen, dus ook al het speelgoed. Geen wasverzachter gebruiken; kunnen kindjes gevoelig voor zijn. Hier een milde wasmiddel gebuikt (sensitive). Mijn kindje had eerste dagen toch beetje uitslag. Dus volgens mij is dat vooral voor begin van belang. En daarna kun je testen of je kindje er wel of niet tegenkan. Groetjes!
Dit keer alles gewassen. De hydrofieldoeken ook gestreken, maar alleen omdat ze dan nog zo keurig op het stapeltje liggen, daarna doe ik dat niet meer. Bij mijn dochtertje had ik de draagzak, boxkleed en het dekentje ook niet gewassen. Bij het dekentje zit er toch een gewassen lakentje tussen. Ik was sommige dingen zonder wasverzachter en andere met sensitive of neutral wasverzachter. En ik gebruik gewoon wasmiddel.
Yep, ik ook alles gewassen. Er zit in kleding en ook in de hydrofiele luiers een soort spulletje waardoor het netjes en schoon blijft in de winkel. Een soort stijfsel zeg maar, je voelt en ruikt het vaak ook wel. Het is hygienischer om het dus eerst te wassen en wat de hydrofiele luiers betreft zeker 1 0f 2 x wassen van te voren anders nemen ze voor geen meter vocht op...denk maar aan nieuwe handdoeken. En idd niet strijken, want anders nemen ze minder vocht op. Je zou een paar gestreken apart kunnen leggen die voor de wieg/kinderwagen gaat gebruiken, ziet er wat netter uit(mijn mening) want ze kreuken wel enorm
Hihi, heerlijk toch om die hele berg te wassen? Van mij had het nog wel 3 keer zoveel mogen zijn! Heerlijk om mee bezig te zijn en dan nu alles zo lekker schoon in de kast. Alhoewel, we hebben hydrofiele luiers tweedehands gekregen, een hele stapel. Misschien gaan die nog wel even in een 95 graden wasje extra...