Hoi hoi verloskundige. Ik ben ergens benieuwd naar. Kunnen de vliezen ook breken bij een onrijpe baarmoedermond of is die kans heel erg klein? Bij mijn eerste bevalling heeft de verloskundige ze gebroken met 3 cm ontsluiting en bij de tweede bevalling is het begonnen met spontaan gebroken vliezen. Is de kans nu groter dat het weer begint met gebroken vliezen? Ik heb nu de prikker gezien en vind het eigenlijk maar een heel eng ding zo scherp als die is. Veroorzaakt dat geen schade? Hebt zo een haakje denk ik als ze het verkeerd doen en dan bloed. Kunnen ze er wel bij als het nog niet verweekt of verkort is of moet er dan echt al ontsluiting en alles zijn? Hoe kan ik dat bevorderen? Ik weet niet hoe het nu is maar afgelopen week was het nog niet verstreken en voelde hij nog een tuutje. Denk ook dat er weinig gebeurd want het is heel rustig in mijn buik of zegt dat ook weer niks? Zijn er ook dingen die je als zwangere zelf kunt doen om het te stimuleren dat de vliezen eerder breken dan weeën? Vond het een fijn begin, was een teken dat het ieder moment kon beginnen. Kon nog rustig de spullen pakken en naar het ziekenhuis gaan.
hoi je hebt iets meer kans dta je bevalling begint met vliezen breken omdat de vorige keer ook gebeurde. Je kunt de vliezen alleen laten breken als er ontsluiting is. Dus niet bij een onrijpe baarmoedermond. Vliezen breken doet geen pijn, niet voor jou en de baby. Dat haakje ziet er eng uit maar we weten hoe we ermee om moeten gaan zonder iets te beschadigen hoor. Je kunt niet echt iets doen om de rijping te bevorderen. Succes en goede bevalling gewenst! Mirjam