Vulpes borstkolf of gelijkend?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door WinBel, 4 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    Hoi!
    Ik weet niet zeker of het hier moet of bij borstvoeding, hopelijk is dit oké.

Ik ben aan het oriënteren op kolven, en nu spreekt de Vulpes Goods Pro kolf mij erg aan. Heeft ook goede reviews, maar ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze kolf en er meer over willen vertellen? Of een kolf die hieraan verwant is. Elvie valt af dat vind ik echt veel te duur, Medela heb ik ook mindere verhalen over dit type kolf gehoord en valt daarom ook af.

Mrs1 vindt dit leuk.
  2. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    284
    106
    43
    Geen ervaring, wel aan het twijfelen over deze kolf dus ik volg even :D
    Had zelf de vorige keer de Medela Swing, maar het leek me juist zo handig om draadloos te kunnen kolven en niet dat gedoe met die flesjes..

WinBel vindt dit leuk.
  3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb 10 maanden met een Youha (gen 1) gekolfd en ben echt lyrisch over dat ding en het fenomeen de handsfree kolf. Dus raad het zeker aan.

Mrs1 vindt dit leuk.
  4. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    595
    760
    93
    Vrouw
    Ik heb de Vulpes Baby Care. Ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen beide kolven, maar ik ben erg tevreden. Ik moest wel even wennen, moest namelijk de overstap maken van de Medela Symphony (dat bakbeest dat ze in het zkh gebruiken). Zijn er dingen die je specifiek wil weten?

De kolf bestaat uit verschillende onderdelen. De eerste paar keer was het even prutsen om die handig uit en (vooral weer) in elkaar te krijgen, maar met behulp van de handleiding heb je dat zo onder de knie.

De kolf heeft drie verschillende programma's die je op verschillende standen kunt instellen. Ook dat is even een kwestie van uitproberen en kijken wat je prettig vindt. Geef jezelf daarmee wat tijd! Ik doe zelf bijv. 3 minuten tsr opwekken en daarna het normale kolfprogramma. Die programma's staan ook wel uitgelegd in de handleiding en ik vind de displays prima te bedienen.

Helpdesk is ook goed bereikbaar en vriendelijk!

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wist je dat je ook een borstkolf kunt huren? Hier bij dezelfde leverancier als waar je je bedklossen leent.

Grote voordeel is dat je dan kan kijken of het kolven wat voor je is. Zo ja, dan kun je daarna een echt goede halen. Zo nee, dan bespaart je dit een dure aankoop.

Mocht je de kolf alleen willen gebruiken om de borstvoeding op gang te brengen, dan is het helemaal ideaal.

Voor mij is het alweer wat jaren geleden en ik had er één gekocht. Ik vond het echt verschrikkelijk en ben er na twee keer kolven mee gestopt. Echt zonde van het geld. Wel borstvoeding gegeven overigens.

6. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    @Cobon @Puttertje Ah leuk om te lezen! Hoe vonden jullie het schoonmaken ervan, kon je een beetje zien hoe vol het opvangbakje zat en hoe ging het overgieten? En is hij gevoelig/zwaar op de borst doordat het handsfree is of valt dat mee? En waar van toepassing, hoe was je opbrengst vergeleken met andere kolven?
    Ook niet onbelangrijk, hoe was het geluid tijdens kolven, en zou je hem weer opnieuw kopen als je de keuze opnieuw moest maken?

@Berte goede om te benoemen ja. Ik was hier toevallig van op de hoogte maar veel inderdaad niet! Als dat iets voor jou is, is het echt ideaal om zo te proberen

7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Opbrengst was bij mij hetzelfde als met een horigen. Ik zou m zeker opnieuw kopen en iedereen aanbevelen. Niet zwaar aan de borst, hij hangt gewoon in je bh zegmaar. Schoonmaken was makkelijk, het zijn maar een paar onderdeeltjes. Er staan ML op de schalen. Hij maakt geluid maar vond ik niet vervelend, vond het wel een rustgevend ritme eerlijk gezegd :')

Volgens mij is nu alleen nog de youha gen 2 verkrijgbaar trouwens.

8. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    @Cobon heel erg bedankt voor je antwoorden, dat helpt me ontzettend. Ik heb inderdaad tot nu toe de gen2 gevonden, maar ga er dan maar naïef vanuit dat die even goed of zelfs beter is toch haha. Hij staat er in ieder geval bij op de lijst

9. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    595
    760
    93
    Vrouw
    Sorry, late reactie! Hopelijk heb je er nog iets aan.
    Zodra je door hebt hoe je de kolf moet (de)monteren, is het schoonmaken goed te doen. Ik vind het lastig om te zien hoe vol het opvangbakje zit, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat hij overstroomde. Overgieten gaat ook goed, zolang de kolf goed in elkaar zit. Ik vind de kolf fijn in de bh zitten, nooit problemen mee ervaren. Toen ik overstapte van de Medela Symphony naar de Vulpes Babycare was mijn opbrengst in eerste instantie minder. Maar het was even een kwestie van wennen, al snel kolfde ik meer dan met de Medela Symphony. Hij maakt wel een brommend geluid maar de keren dat ik in het openbaar heb gekolfd viel het geluid weg in de omgeving. Ik zou hem zo weer opnieuw kopen, ben erg tevreden!

WinBel en Mrs1 vinden dit leuk.
  10. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Was erg benieuwd welke het is geworden. Vulpes heeft volgens mij 3 uitvoeringen zelfs. Ik heb zelf altijd met de Medela gekolft. In mijn tijd had je nog geen draadloze kolven. Echter mijn buurvrouw kolft gewoon handsfree met terwijl er nog een peuter rondloopt. Wellicht heb je iets aan deze vergelijking van alle Vulpes modellen. Staan ook nog andere handsfree kolven genoemd.

11. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    Ik heb hem nog niet aangeschaft, maar besloten voor de Vulpes Pro te gaan. Het feit dat deze de meeste verschillende modussen heeft spreekt mij aan, meer keus als het ene niet werkt voor je. Heb nog even gekeken naar de handsfree van Medela die je tegenwoordig hebt, maar die reviews waren veel minder en je moet met draadjes aangesloten blijven aan de accu, dat haalt het effect van geen slangetjes wel weg dan voor mij. Zonde want dat heb ik altijd gehoord als een erg goed merk? Dank voor jullie meedenken!

Lotteke1980 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina