Hallo allemaal, Even in het kort mijn situatie. 8 weken geleden ben ik bevallen van een prachtig zoontje met een spoed keizersnede. Hij maakt het goed, alleen mama is nog zwaar ontregeld. Ik ben in eerste instantie begonnen met kolven omdat aanleggen te zwaar was met de buikwond van de ingreep. Daarna heb ik een goede week live borstvoeding gegeven, maar zowel mijn man als ik merken helaas dat de borstvoeding te zwaar wordt voor mij. Mijn hormonen schieten alle kanten op, en ik ben blijkbaar enorm gevoelig voor het aanmaken van oxytocine, ik moet vechten om een paar uur per dag wakker te kunnen blijven. Mijn hb gehalte is heel erg laag, en fysiek ben ik uitgeput. Dat is natuurlijk niet houdbaar. Nu wil ik stoppen met de borstvoeding, maar afbouwen in een aantal weken zie ik als een berg tegenop. Nu heb ik een hoge productie, dus alleen afbinden en een paar dagen doorbijten lijkt mij gevaarlijk. Salie thee heb ik ook geprobeerd. Ik slik nu de driedubbele dosis (uit wanhoop) maar het doet niks. Toch een lang verhaal maar zijn er hier dames die ervaring hebben met dostinex en dan specifiek na al een paar weken vol borstvoeding gegeven te hebben? Zou dit kunnen werken? Of heeft er nog iemand een ander creatief idee? Deze moeder wil heel graag haar kindje vast kunnen houden zonder in slaap te vallen
Wat ontzettend vervelend dat je een lastige start met het geven van borstvoeding hebt gehad. Ik heb geen ervaring met het abrupt stoppen. Maar ik wil wel een tegengeluid geven, het is heel normaal dat je in slaap valt tijdens voedingen. Het is een ontspannen moment voor allebei. Je lichaam is nog maar 8 weken geleden bevallen en dan ook nog eens een keizersnede. Ik heb zelf een heftige kraamperiode gehad, veel ziekte en borstontstekingen en ik viel ook om de haverklap tijdens voedingen in slaap. Ik zag het als iets goeds, een voedingsmoment betekende voor mij een verplicht rustmoment. Inmiddels voed ik mijn zoontje nog steeds en verlang ik zelfs wel eens naar die momenten van totale ontspanning terug. Kortom; ik zou geen overhaaste beslissingen nemen als in slaap vallen echt het issue is dat je er mee hebt. Het is heel normaal en dat wordt zodra je lijf hersteld is vanzelf minder. Mocht je toch wel willen stoppen dan zou ik advies van een lactatiekundige inwinnen. Succes!