Constant moeten eten, bang voor gewicht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kleinepien, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik heb morgen een afspraak bij de vk, dus ik ga het ook met haar bespreken en evt naar een diëtiste als ik er zelf niet uit kom. Maar ik zoek toch wat tips of herkenning hier.
    Ik heb de eerste zwangerschap HG gehad, me uitelkaar gekotst tot ik uiteindelijk goede medicijnen kreeg. Eerst veel afgevallen, maar zodra ik weer kon eten, vrat ik ook alles wat los en vast zat, vooral foute dingen.
    Ieder pondje... juist. Uiteindelijk 24 kilo boven mijn normale gewicht geëindigd.

En bij het begin van deze zwangerschap was ik nog steeds maar 10 kilo lichter dan aan het eind van de vorige. Ik ben maar een kleintje, en mijn hele familie aan moeders kant is, laten we eerlijk zijn: ongezond dik. Gewicht is dus een dingetje hier.
    Ik heb nu weer HG, maar de 'droge' variant. Ik ben fulltime misselijk en duizelig, maar zolang ik blijf eten en mijn maag gevuld is, is de misselijkheid onder controle en blijft het overgegeven beperkt.

Echter, het eten van een crackertje, fruit of cup-a-soupje is in de verste verte niet vullend genoeg.

Ik moet dus dingen vinden die goed vullen, en die me niet direct weer kilo's laten aankomen.
    Wat bijvoorbeeld werkt, (en relatief nog gezond is, toch?) is een sushi-bowl. 2 eetlepels zilvervliesrijst, kwart komkommer (of avocado) in stukjes, en een halve zalmfilet (gebakken) in stukjes. Beetje sojasaus en klaar.
    Of geroosterd volkorenbrood met avocado en wat kaas.

Maar veel verder kom ik ook niet.
    Iemand dezelfde ervaring en/ of tips?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Op zich wel herkenning, althans ik heb absoluut geen HG gehad. Maar eten kon ik als de beste! Uiteindelijk +25 kilo aangekomen ( ik durfde na 36 weken niet meer op de weegschaal te staan) Ik moet er wel bijzeggen dat mijn gewicht voor de zwangerschap 51 kilo was en 3 dagen na de bevalling was ik alweer 15 kilo kwijt.

Wat ik deed om de honger een beetje te stillen was elke dag fruit in de blender met avocado, dat at ( dronk) ik dan de hele dag door. Meestal ging er 1 bak aardbeien, 2 bananen,4 kiwi's, 1 appel, 1 granaatappel en 1avocado in. Als ik het zo zie staan, dus nog best veel haha. :roflmao:

Nou ja, eigenlijk als ik zo nadenk kan ik je niet echt tips geven.:oops: Alleen herkenning. Bij mij is het positieve wel dat ik na 6 weken nog maar 6 a 8 kilo kwijt hoef om weer op mijn gewicht te komen voor de zwangerschap. Blijkbaar heeft je lichaam het nodig?

kleinepien vindt dit leuk.
  3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Ik zou inderdaad even met een diëtiste overleggen. Een zwangere vriendin van mij heeft dit ook gedaan en dat heeft haar echt wel goede tips opgeleverd en de kilo's beperkt. En als het niks is, dan stop je er weer mee maar het proberen waard denk ik.
    Sterkte hoor! Zo misselijk en duizelig zijn is ook niet niks!

4. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik dacht dat je met fruit niet moet overdrijven. Zeker ook niet teveel brood en kaas e.d. van groente kan je volgens mij maar moeilijk teveel eten. Mi

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Kijk eens naar havermout/noten/dadels/vijgen etc.
    Geven en goede vetzuren en voor langere tijd energie af. Dan in de vorm van müslibars (maar niet de gewone troep uit de supermarkt daar zit heel veel suiker in, je maakt ze zelf echt supermakkelijk!)

Fruit geblend, neem je al snel te veel van, omdat je makkelijker meer wegdrinkt dan wanneer je de hele vrucht zou eten en fruitsuikers doen juist je bloedsuikerspiegel pieken en dalen.

6. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik kwam vandaag lekkere recepten tegen met eierwraps! Google eens of Pinterest (low calory snacks, low calory diner)

Probeer zo weinig mogelijk vetten per keer te eten, dit levert namelijk de meeste calorieën. Uiteraard zeg ik niet dat je alle vetten weg moet laten, maar bij je 'extra tussendoortjes' die je nodig hebt om niet misselijk te worden niet teveel vet nemen.

Hou ook je eten eens bij in een app (bijv. MyFitnesspal). Ik herken de honger (gelukkig niet icm HG, wel misselijk als ik niet at), maar die app helpt wel echt om te bepalen hoe ik het meest kan eten met zo weinig mogelijk calorieën. En ik eet echt genoeg, tussen de 2000 en 2300 calorieën per dag, dus ik honger mezelf echt niet uit!!

Bij mij werd het na een week of 14 minder, toen had ik nog wel honger maar dat kon ik soms beter 'negeren' omdat ik er niet meer zo misselijk van werd. Ik hoop dat jij dit ook mag ervaren over een paar weekjes :)

p.s. @Ysabella Jij geeft wel ontzettende hoop, ik hoop dat ik ook meteen een groot gedeelte weer kwijt ben :p

Deel Deze Pagina