Semenonderzoek / SOT

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Baby234, 24 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal,

ik lees regelmatig mee op het forum.

In mei is bij mijn partner een zaadonderzoek gedaan, waaruit een VCM van 0,3 kwam. Dit zou zeer laag zijn en enkel ICSI-waardig. Bij mijzelf is de diagnose PCOS vastgesteld.

Deze dagen wordt er een nieuw zaadonderzoek gedaan: SOT (semenopwerktest). Over enkele weken krijgen we de uitslag.

ik vroeg me af of er mensen zijn met soortgelijke waarden (en wellicht succesverhalen) en of het bij een tweede onderzoek ooit (veel) beter is?

2. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Hier soortgelijke waarden. Is er niet beter op geworden; onverklaarbaar waarom

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft standaard een vcm van 1. Ook wij bewandelen daardoor het ICSI traject en hieruit al 4x zwanger geweest (helaas ook alle 4 de keren mis gelopen). Je zou je man eens aan de vitamine kunnen zetten: Ubiquinol 200mg/ ziek&selenium en foliumzuur. Mijn man is dit vorig jaar november ook gaan slikken en bij onze ICSI poging in februari had hij na opwerking 1.300.000 zaadjes, daar waar hij er daarvoor altijd tussen de 100.000 en 500.000 had. Ze hebben zelfs nog getwijfeld over IVF hierdoor.

4. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Ah, dat is echt vervelend!
    Maar als ik het goed lees hebben jullie inmiddels middels ICSI wel een zoon en dochter?
    Zijn het lange trajecten geweest?

5. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Oh, wat erg dat er al 4 zwangerschappen zijn misgelopen! :( Maar betekent dus wel dat je wel zwanger kunt worden! Hopelijk snel meer geluk voor jullie!!

Bedankt voor de tip, eerst de komende uitslag afwachten, maar houd het in gedachten. Vind het zo spannend...

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Mijn man had ook een VCM van 0.3, en daarna direct ICSI. Bij alle onderzoeken nooit beter geworden. Zkh gaf ook aan dat dat soort waardes eigenlijk alleen verbeteren als er een hele duidelijke leefstijlverbetering mogelijk is (fors overgewicht, roken, of bijvoorbeeld hoge koorts).

bij ons overigens prachtig succesverhaal. Beide keren heel snel zwanger (eerste keer een mislukte verse terugplaatsing en daarna zwanger van 5dgn cryo, tweede keer direct zwanger bij eerste tp van 5dgn cryo)

ik heb me altijd heel erg vastgehouden aan dat je met ICSI slechte zaadkwaliteit best wel behoorlijk oplost. Het is een diagnose die makkelijker en gerichter te omzeilen is dan onverklaarbare onvruchtbaarheid bijvoorbeeld.

miniVosje vindt dit leuk.
  7. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Wauw, proficiat met je 2e zwangerschap!
    Doet me goed dit te lezen. Iedere situatie is toch anders, maar het is altijd fijn te zien als er in (wellicht) soortgelijke situaties wonderen gebeuren :)

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    We hebben inderdaad een zoon en een dochter :) zoon is de verse terugplaatsing na de eerste punctie. Dochter is de eerste teruggeplaatste cryo van diezelfde punctie. We hebben, eenmaal in het traject, dus geen teleurstelling meer gehad gelukkig!

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  9. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Wauw, superfijn dat jullie toen jullie eenmaal in het traject zaten 2 maal zo snel zwanger hebben mogen worden, geweldig!

Volgden er bij jullie nog veel meer onderzoeken na een tweede semenonderzoek? Ik dacht begrepen te hebben dat bij onze volgende afspraak de resultaten met het team besproken zijn En ze ons aangeven wat ze ons adviseren. Stille hoop dat we daarna gauw verder kunnen.

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn man is nog verwezen naar een uroloog, maar daar is verder niets uitgekomen. Verder alleen een inwendige echo gehad en bloedonderzoek (die laatste is altijd als je voor ivf/ icsi gaat). Bij bij was er gelukkig niets mis en ik was toen 25 jaar. We hadden dus enkel het ‘zaadprobleem’ (wat natuurlijk wel een zeer essentieel stukje is)

hopelijk mogen jullie snel van start. Ik duim voor jullie!

11. Baby234

Baby234 Actief lid

24 aug 2020
    210
    255
    63
    Vrouw
    Ah, inwendige onderzoeken heb ik al diversen gehad, bloedonderzoeken ook. Maar dan gaan we het wel horen binnenkort. Dank voor jouw ervaringen en het duimen! Hopelijk over een tijdje ook een succesverhaal net als jullie! :)

LaLaS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina