Wat doe ik fout? (Wassen)

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik kom dit nu voor de zoveelste keer tegen en weet me geen raad meer... Nu is het toevallig een legging van de zeeman maar vorige keer was het een jurkje van Replay van 70 euro.

Ik krijg het soms als ik dingen voor de 1e keer was. Dan zitten er ineens van zulke rare vlekken op, en altijd dezelfde soort vlek! Lijkt wel schimmel ofzo...

En wat ik ook doe het gaat er niet meer uit, heb op het jurkje (beige) zowel de kleuren vlekkenspul als het witte gebruikt van Xilit BANG of hoe dat dan ook heet, dat "vertrouw op roze vergeet vlekken". Zowel de kleuren poederpot als de witte schreeuwend duur maarja dat jurkje was 70 euro en na 1 keer wassen ondraagbaar!! Dan word je wanhopig ja... Maarja dat helpt ook niet, het word er niet eens minder van, het zijn echt hardnekkige vlekken.

Weet iemand wat dit is? (en dan vooral ook hoe je het voorkomt of verwijderd als het te laat is)

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Hmm lijkt alsof je wasmachine vlekken maakt.
    Iets anders kan ik me nauwelijks voorstellen.

Bij mij werkt Ariel vlekkenverwijderaar goed. Krijg er in elk geval erg rare vlekken mee uit!

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    denk dat het in je trommel zit...
    je moet even je wasmachine laten draaien op 90graden
    met soda of azijn....

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat raar!
    Ligt het niet aan je wasmachine???

Ik heb het ook eens gehad met een jurkje, die mocht ik gelukkig ruilen. Leek wel of het 'weer' erin zat. Zag er zo smerig uit! (had niet tussen vochtige kleding gelegen oid).

By the way; ik wilde net ook een was-vraag gaan posten, dus mocht je het antwoord op mijn wasprobleem hebben, graag!:)

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Lijkt wel smeer?

6. VrouwtjeRomy

Nou dat is het dus niet want ik had het met mijn vorige wasmachine ook! En heb een jaar geleden een nieuwe gekocht en deze doet het dus net zo goed...

90 graden wassen doe ik elke maand 1 keer met de witte was. Ik had gehoord dat dat idd goed was. Nog nooit gedaan zonder was... Weet ook niet of hij dat doet, hij heeft zo'n weeggeval erin zitten dat de was weegt en het programma daarop aanpast dus als hij niets weegt lijkt het me dat hij niet wast... Kan het allicht een keer proberen... En dan de Soda/azijn in de trommel gooien of in het wasmiddelvakje...?

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik dioe beide

8. VrouwtjeRomy

Haha ik zal eens kijken maar ben geen huisvrouwentype... Ik was uit pure angst alles appart! Kleur/zwart/wit of als er heel veel roze is doe ik dat ook appart (met 2 vrouwen krijg je dat he haha) En als er iets echt vies is gooi ik het weg, niet echt een gouden oma-tip iemand maar dit word me echt te gek nu... het gebeurd me zovaak met nieuwe kleding en ik koop genoeg van de zeeman wat te vervangen valt maar soms voor bijzondere gelegenheden is het fijn om iets duurders te kopen en dat word me wel lastig gemaakt zo...

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    idd je wasmachine even schoonmaken, helpt ws erg goed. Ik gooi regelmatig soda in de wasmachine en laat hem dan idd op 90 graden draaien. of bijv bij ons witte beddegoed wat soda gooien en dan op 60 gr wassen.
    Lijkt op vlekken van je wasmiddel, vaak krijg je dit met vloeibaar wasmiddel dat blijft in je wasmachine hangen.

10. VrouwtjeRomy

Ga het morgen meteen proberen!!

11. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Dat ziet eruit als vetluis. Komt vanuit je wasmachine. Waarschijnlijk was je vaak op lage temperaturen (30/40) en zelden op 60/90 graden.

1 keer in de maand je wasmachine leeg laten draaien op 90/95 graden met soda of azijn erin. Dan maak je je wasmachine goed schoon, en zorg je ervoor dat de vetluis weer verdwijnt/niet terug komt.

12. VrouwtjeRomy

echt waar? :$ he shit... dat klinkt wel logisch...

13. VrouwtjeRomy

Ja ik was kleur en zwart op 40 en wit op 60 en dan 1 keer per maand was ik de witte was op 90 graden... Omdat ik gehoord had dat dit goed is voor de wasmachine... Maar gewoon leeg wassen is beter dus? IPV met witte was erin?

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vloeibaar wasmiddel is sowieso slechter voor je machine als poeder

15. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Is dat geen vetluis?

Al lijkt het me sterk als je regelmatig een was draait op 90 graden.
    Maar dat was het eerste waar het mij aan deed denken.

*ah ik ben mosterd zie ik :D *

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik denk dat het vetluis is ..

Vetluis - Wikipedia

Je kan van HG speciaal spul kopen hiervan wat goed helpt hiertegen.

17. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik zou ook even dat plastic randje checken van de wasmachine waar de deur in zit zeg maar. Ik had namelijk dit probleem ook en vond onder dat randje allerlei viezigheid. Keer goed schoongemaakt en toen was het over.

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hmm als je al wast op 90 graden zou het daar niet aan kunnen liggen.
    Gebruik je vloeibaar wasmiddel? Dat is sowieso slechter voor je machine, dat blijft heel erg achter zeg maar. Zeker als je teveel wasmiddel gebruikt. Ik heb mezelf echt moeten leren minder wasmiddel te gebruiken., ik denk dat 'je' (lees:men) al gauw te veel wasmiddel gebruikt

De pest is, als vetluis eenmaal op je kleding zit, krijg je het er (bijna) niet meer af.... Balen!

19. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ga ik ook maar eens doen een was draaien op 90graden met soda.
    Had nog nooit van vetluis gehoord:(.
    Bah!
    Ga ik vanavond gelijk doen!

Ook namens mij bedankt voor deze link + tip!:D

Deel Deze Pagina