Verstopt oor; tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Helaas ben ik al een tijdje flink verkouden. Nu het meeste gesnotter en gehoest voorbij is, zit mijn linker oor al een aantal dagen verstopt. Ik hoor zo goed als niks meer aan deze kant. Vanmorgen heb ik hier de huisarts over gebeld, gezien ik er behoorlijk last van. Zeker in drukke ruimtes is het lastig om iets te verstaan.
    Nu moet ik het tot na het weekend aankijken, het komt volgens de assistente door de verkoudheid.

Prima, dat snap ik. Maar tips om er iets aan te doen had ze niet. Gewoon aankijken en maandag terugbellen als het nog zo is.

Maar het doet flink pijn en ik word langzaamaan gek van het horen van een piep en mijn eigen hartslag.
    Iemand tips om hier zelf iets aan te doen?

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Neusspray gebruiken...

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Inderdaad neusspray gebruiken, liefst met xylometazoline, dan moet je alleen niet zwanger zijn ;)

4. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Niet zwanger hier haha.
    Neusspray gebruik ik al een paar dagen, maar geen idee of het erin zit. Zal straks eens kijken, anders haal ik morgen even een andere.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
  7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb het een paar maanden terug ook gehad.
    Bij mij was mn trommelvlies ingeklapt door de verkoudheid.
    Kunnen ze helaas niets tegen doen, als je verkoudheid minder wordt gaat je oor ook weer open

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Idd neusspray gebruiken en paar x per dag je neus spoelen met physiomer. Dit moest ik gebruiken na operatie aan mijn holtes en gebruik het nu nog vaak.
    Vorige week ook oor helemaal dicht en pijn. Nu gelukkig na het spoelen al veel minder

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    En echt stom, maar het werkt.. Dampo (vicks) onder je voeten smeren.eigenlijk dan sokken aan, maar dan kan ik nooit slapen.
    Voor mijn dochter zweer ik er ook bij.
    Grote gesneden ui naast je bed
    En als je morgen wakker wordt voel je je een stuk beter.

Mijn man lachte mij eerst uit toen ik dit deed, maar inmiddels doet hij het ook

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    audispray in je oor gebruiken, dat hielp mij er de vorige keer van af. Is speciale spray die je oorsmeer losser maakt zodat het makkelijker loslaat en dus vrij komt

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Neusspray en even je gehoorgang na laten kijken. Bij mij is het op mijn holtes geslagen dus ik zit er al maanden mee :( fietsen bijv is pijnlijk met de wind op mijn oor. Ik heb er nu speciale neusspray voor. Stomen helpt ook trouwens, gewoon heet water zonder spul erin. En extra vitamine C.

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Oorspray. Bij de drogist wel verkrijgbaar. Even vragen welke de beste is. Helpt heel goed!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bedankt voor de tips. Ik ga een rondje door de stad maken en het 1 en ander halen.
    Oren na laten kijken wil ze niet eerder laten doen dan na maandag.

In de neusspray die ik gebruik zou inderdaad de goede moeten zijn, maar aangezien ik die al een aantal dagen gebruik, denk ik niet dat dat het gaat verhelpen.

14. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

Warme olie op een watje doen en in je oor stoppen. Je kunt ook een druppel in je oor laten lopen. Olijfolie of baby olie.

Deel Deze Pagina