5 wk baby. .sprong? regel dag? fv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi
    Dochter krijgt vanaf drie wk flesvoeding.
    Netjes deed ze om de vier uur kwam ze zelf. Sliep lekker tussendoor en verzsdigd.
    Nu vandaag 5 wk en wil continu zuigen en happen. ..speen was niet goed genoeg na lange dtrijd toch maar speen geacepteerd maar laat steeds los vecht tegen slaap en niets helpt zelfs ik niet meer.
    Na zon nacht ben ij kapot en moet overdag even bijslapen maar moet continu speen geven xtra fles mag niet want ze zit al aan max met 6x90+3. Is 3, 5 kg.

Toch eten geven? Laten huilen tot ze toch slaapt?
    Ze is nu zoooo moe dat ze bijna opgeeft maar gaat roch weer huilen

Sprong of regeldag ofzo

Ze is 9 dagen te laat geboren en vanaf geboorte dag nu precies 5 weken

Dank

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekker tegen je aanhouden en haar met een newbornspeen laten drinken wat ze wil. Zo'n periode duurt hooguit een paar daagjes, en lekker tegen elkaar aan rust jijzelf ook beter uit (je bent nog aan het herstelen van je bevalling) Als je het geen vervelend idee vindt kun je ook aanleggen, er zal niets uitkomen, maar het troost wel, en je gaat niet over het maximum heen.

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Dat deed ik maar helaas ook huilen ook bij mij .

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Na douchen weer eigen bed en nu weer krijssen. Nu in mijn bed. Kijken hoe dat gaat. Maar ben zo bang dat ze went aan bij mij slapen

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze is 5 weken oud joh! Je hebt echt nog eeuwen de tijd om haar te leren alleen te zijn. Ze is net uit je buik en weet nog helemaal niet wat ze moet denken van die grote wereld. Gewoon dicht bij jou houden. De rest komt echt later wel

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Ze komt nacht ook veel vaker dan overdag sabbelen op handjes en huilen na krap 2 uur. 21....dan 00 of 01 en dan vaak 3-330 weer overdag houd ze vier uur beter vol

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze continue wil zuigen en happen lijkt het mij verborgen reflux, ze klinkt erg onrustig. Het alleen bij je houden helpt niet (meer).
    Je zou vandaag nog een comfort voeding kunnen halen (daar zit jbpm in) en na de voeding rechtop houden.

Ik heb erg baat gehad bij friso comfort, binnen 48 waren de klachten zo goed als weg! Ranitidine gaf net het laatste zetje.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Klinkt gek maar ze krijgt al week jbpm en rechtop ba voeding. Ook bed rechtop.

Vanmorgen kwam ze 0045-345-700 maar na 345 evej onrustig en vanaf 7 uur krijssen nu fles en lijkt alles goed. Ze krijgt genoeg voeding voor 3, 5 kg. Nl 6x90 (100)

Soms lijkt uren niets aan de hand...vooral overdag....maar nacht weer erg hongerig

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik heb dat ook gehad. Bij mij is het eigenlijk alleen maar erger geworden daarna. Mijn zoon is nu 11 weken en hij slaapt eigenlijk bijna alleen nog op de arm (ben wel in behandeling bij de ka voor o.a. koemelkallergie). Ik zou het nog even aankijken en anders naar de KA gaan, misschien is er inderdaad wel sprake van verborgen reflux ofzo.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Als ze zo hongerig is kun je eens op dat moment ern groter flesje geven om te kijken of ze dan tevreden is...
    Alleen weer niet zo goed voor de reflux als ze dat heeft.
    Doet ze wel 15-20 minuten over een fles?

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Volgens mij kregen ze rond 6 weken een groeispurt, dat zou het ook kunnen verklaren waarom ze opeens zo hongerig is.

12. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat had mijn zoontje ook. Rond de 5 weken.. overdag rustig maar 's avonds zo hongerig. Ik gaf dan gewoon extra hoor, en hij was weer tevreden. Ieder kind is anders, 6x90 is misschien niet voldoende voor haar..

13. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    dan zat dat het zijn denk ik. Het is zo moeilijk. Ze heeft namelijk ook krampen, maar niet na elke voeding.

zoals een voorbeeld dag:
    na elke voeding lekker wakker en in slaapvallen, niets aan de hand, ja 1-2 krampjes....dan ineens na een voeding van bijv 1700 ineens, aan 1 stuk door huilen, poepen en scheten laten, helemaal samen krampen, soms tussen door stil en dan ineens weer krijssen....maar ergste is, tegelijk ook zoeken/happen en op hand sabbelen, door dat laatste lijkt ze honger te hebben, vandaag van 171915 dit gehad, dus om 1915 dacht ik..ze zal wel inmiddels trek hebben, wil de waterkoker aan doen, en weg is ze, slapen..( lag inmiddels alweer even in de draagzak)

dus bijna 3 uur lang, zoeken, happen, sabbelen, krijsen, scheten laten en persen....en dan ineens slapen en is over....3 uur lang krampen maar rest van de dag niet?

Ik ga eens zoeken naar mensen die evt reflux hadden ofzo,

wat honger betreft, ja ze mg helaas niet meer omdat ze maar 3,5 kg is en dus voor nieren niet goed, ook ging ze eerder spugen bij teveel voeding.....heb nog wat BV ingevroren ga die maar exstra geven zodra ze op de max zit, en tegen de tijd dat die op is, ben ik week verder en kan ik verder kijken... gewoon Fv geven en 2x BV, dan krijgt ze toch eten maar niet teveel FV

sorry lang verhaal maar zit er echt mee, en CB praat zo met je mee :(

Deel Deze Pagina