Elke avond strijd (slapen/4.5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem93, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

De titel zegt het al.. Elke avond hebben we strijd als de kleine draak moet slapen.

Ze heeft een ritme van
    07.00/11.00/15.00/19.00/23.00

Overdag gaat het slapen tegenwoordig best prima, maar tussen de fles van 19.00 en 23.00 wilt ze alleen maar bij ons liggen/zitten/hangen/spelen.. Zodra je haar in bed legt schreeuwt ze het hele huis bij elkaar net zolang tot je haar weer uit bed komt halen, niks helpt.
    We hebben een vast ritueel maar echt niets helpt ook maar enigszins.

Slapen op de bank of bij ons is er tegenwoordig ook helaas niet meer bij.

Wanneer ze om 23.00 gaat slapen maken we haar 07.00 wakker voor de fles en daarna slaapt ze vaak tot een uur of 10.00/10.30

We zijn een beetje moe aan het worden en zouden het érg fijn vinden als we weer eens een avondje zonder entertainment samen op de bank kunnen zitten.

Iemand de gouden tip?:)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen strijd aan gaan met een baby van 4,5mnd ;) Ze slaapt van 23 tot 7; super! Accepteer voor nu dat ze van 19 tot 23 onrustig is, dat is een fase :) Ja kan proberen haar telkens een kwartiertje eerder in bed te leggen iedere week. Dus komende week om 22.45, week erna 22.30, daarna 22.15 etc. Kijken of ze zo haar ritme wat verschuift.

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Helemaal eens. Het gaat over. En accepteren was in ons geval ook het beste. Tijd met je partner komt wel terug!

4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hallo Bloem93,

Misschien kun je het Flessenschema loslaten. En haar zeker niet wakker maken om 7.00 smorgens. Dat zou ik doen, weet niet wat haar gewicht is, maar misschien kan ze al naar een flesje minder, en kun je t beter delen door de dag, dat ze bv om 21.00 laatste fles al krijgt.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nope dit hadden wij ook. Van 19-22 weigerde hij te slapen en huilde hij ook nog eens constant. Kon alleen rondjes met m lopen. Na de laatste fles viel hij zonder probleem in slaap (maar kwam nog 2 keer snschts dan dus ik vind dat je het al "luxe" hebt dat ze dan wel doortukt tot 7 ;)

Van de een op andere dag was het voorbij. Hij was toen 5,5 maand. Heeft weken geduurd. En bij 9 maanden sliep hij ook van de een op andere dag door.

Ik gaf wel de fles om 22 ipv 23 op een gegeven moment em dat pikte hij wel.. (Dus rond 18/1830 en dan 22)

Als ik iets geleerd heb is dat wat je ook probeert vaak niets echt helpt. Zw beslissen het zelf. Accepteren en comfortabel voor jezelf maken is het enige wat helpt, alles gaat in fases en dus weer voorbij :)

Ik weet ook dat je dat nu niet wilt horen want ik herken dat ik moe afgedraaid en klaar er mee was maar achteraf gezien was dat toch echt de tip. Het is niet echt te veranderen helaas..

Succes!

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Geen strijd aangaan, helpt toch niet ;). Hier heeft de fase geduurd van 3,5 tot 6,5 maanden. Maar dan ook met 2 nachtvoedingen en slecht slapen overdag. Laatste twee nog niet over trouwens, ons meisje slaapt nog steeds maar 2x 30 min overdag en komt voor 2 of 3 nachtvoedingen. Wel slaapt ze s avonds om ongeveer 19 uur of 19.30 uur :).

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Gewoon accepteren dat een avondje rust er nu niet in zit!
    Mijn zoontje is nu ruim 3,5 maanden en ook hij is iedere avond wakker. Soms valt hij bij mij in slaap, maar op bed leggen lukt echt niet hoor. Dan is hij zo weer wakker.
    Ik hou hem dus gewoon bij me, doe hem in bad en verder lekker bij me houden. Om ongeveer half 11/11 uur gaat hij naar bed. En dan slaapt hij door tot de andere ochtend. Dus 's nachts heb ik rust.
    Wees daar maar blij mee, want ik heb bij de andere kinderen ook wel gehad dat ze èn de hele avond wakker bleven èn 's nachts een keer kwamen. Dat is een stuk erger ;)
    Het gaat echt ooit een keer over.

8. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Eens met bovenstaande. Accepteren accepteren. Maar vervelend is het wel, wij hebben het ook een tijdje gehad.
    Wat als je probeert op verzoek te voeden in plaats van op schema? Misschien wil ze in de avond wat 'clusteren' en gaat ze dan wel eerder slapen? Wakker maken zou ik idd nooit doen, ik heb het ook weleens geprobeerd maar dan verstoor je het natuurlijke ritme...
    Succes iig, en idd....het gaat voorbij!

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit inderdaad... wij kwamen hierdoor uiteindelijk ook met de laatste fles rond 21.00 uit. Wel kwam hij dan om 5.00 voor de eerste, maar hij sliep daarna gewoon weer verder, zoals jullie dochtertje nu ook doet, was dan om 9.00 wakker en kreeg dan weer om 21.00 z'n laatste fles. Dit is langzaam verder terug geschoven naar 8.00.
    Je kan ook proberen om de laatste fles sowiezo al een uurtje eerder te geven, dus om 22.00. Kinderen kunnen geen klok kijken, dus wie weet gaat ze dan na een fles om 22.00 lekker slapen, voor jezelf ook een betere tijd, heb je nog even samen quality time.

Ik zou ook niet wakker maken voor de fles hoor. Ze kunnen het vaak prima zelf regelen.

Deel Deze Pagina