Weet iemand hier toevallig Spaans talige kinderboeken om uit voor te lezen (0-6 jaar). Ik wil het liefste origineel Spaanstalige boeken en niet vertaald. Een beetje de Spaanse kip en Janneke, pinkeltje, puk en de petteflet etc. Liedjes of rijmpjes vind ik ook erg leuk en liefste ook met leuke tekeningen. We willen ons zoontje graag 2 talig opvoeden, maar we hebben alleen nog maar Nederlands talige boeken. Omdat hier bijna geen Spaanse boeken worden verkocht, wil ik ze bestellen op internet, maar dan kan ik de boeken dus niet inkijken... Ik hoop een beetje op een Spaanstalig iemand, of iemand die in Spanje woont en die hele leuke boeken weten. Mijn eigen man weet niets, aangezien in zijn familie nooit voorgelezen wordt (gelukkig wil hij dat veranderen bij ons zoontje)
Dat is lastig he! Ons zoontje wordt ook 2talig opgevoed. Dan wel Portugees en NL. Wij vragen aan mensen die we kennen wanneer ze bijv. op vakantie gaan naar Portugal om iets te kopen voor Lino. Zo heeft hij nu 2 dvd's (thomas de trein en Maya de Bij, en een stuk of 5 boekjes. Iets met vormen, iets met erachter/ervoor/erin/eruit, iets met baby dieren en waar deze dieren van houden. En ook nog een sticker boek voor als hij goed slaapt Goed in de gaten houden dus wie er naar bijv. Spanje vertrekt en t dan vragen Hij "praat" nu voornamelijk NL, maar je merkt dat het Portugees steeds meer komt. Hij zegt kusje, op, slaan, geef of hier, mond dicht (haha.. leert hij van zn nichtjes ook wel) in t Portugees en in t NL.
Zit hier niets voor je bij? Spaanse kinderboeken - Spaanse Kinderboeken Of Amazon.com: Libros en espanol para ninos de 0-3 anos En hier staan wat tips: Libros para bebés desde que nacen hasta 6 meses - BabyCenter Ik heb wel een paar vakken Spaanse literatuur gevolgd tijdens mijn studie, maar geen jeugdliteratuur helaas
Ja, in was am op amazon aan het kijken en daar hebben ze inderdaad best wel veel. Nadeel van internet is alleen dat je de boeken niet in kunt kijken. Is het verhaaltje leuk geschreven, mooie tekeningen, stevig genoeg etc. Daarom was ik benieuwd of iemand wat aanraders had Maar die laatste website is wel heel handig, bedankt. @ wihe: ja lastig, het lijkt me ook zo leuk als hij ook de 'echte' Spaanse (of zuid Amerikaanse) klassiekers kent. Maar ja, geen idee welke dat zijn :s en van google wordt ik ook niets wijzer. Is inderdaad wel slim om in de gaten te houden wie er naar Spanje gaat. Heel dom, maar helemaal nog niet bij stil gestaan.
Ik heb ook spaanse kinderboeken van bol.com Ik wil ook erg graag de jip en janneke in het spaans maar hier is helaas niet aan te komen. De familie in spanje zoekt al bijna een jaar mijn schoenmoeder heeft zelf contract gehad met de drukker maar helaas. Dus als iemand een tip heeft waar ik deze vandaan kan halen
Ik woon in Spanje maar ik moet zeggen dat zo een typische boekjes zoals jip en janneke en zo ik hier nog niet opgemerkt heb. Wat hier nu wel een hype is is Peppa Pig en daar zijn ook boekjes van. Libros | Peppa Pig | Cuentos Maar wat voor soort voorleesboekjes zoek je dan? Echte boeken of in karton waar zij ook mee kunnen spelen? En waarom mogen ze niet vertaald zijn? Anders moet je hier eens kijken, dit zijn sites met boeken van spaanse auteurs: Notas del archivo 'Libros infantiles (espaoles)' :: bienvenidosalafiesta :: Los Mejores Cuentos Infantiles De Autores Españoles