baby van 3 weken slaapt weinig overdag (volgens mij)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happymam, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Hoi,
    Onze kleine man slaapt volgens mij erg weinig, en ik ben op zoek naar tips om hem te helpen om beter te kunnen slapen.
    Vandaag verliep de dag zo:
    4.00 uur werd hij wakker voor een voeding (borstvoeding)
    1 borst gedronken, en hem toen om 4.30 weer in z'n wiegje gelegd.
    Hij sliep bijna gelijk weer. Om 6.30 weer gepakt, verschoond en aangelegd, maar toen heeft hij niet gedronken, hij viel gelijk weer in slaap, dus weer terug in z'n wiegje gelegd. (Ik had hem om 6.30 gepakt, omdat ik hem eigenlijk wilde voeden voordat ik de andere kids ging wakker maken om naar school te gaan.)
    Om 7.45 heb ik hem weer gepakt, toen werd hij wel goed wakker, en goed gedronken en daarna in de kinderwagen mee naar school, hij sliep snel. Om 10.15 heb ik hem in bad gedaan, en daarna gevoed. Om 11.30 ging hij gapen, dus weer in z'n wiegje gelegd. Daar heeft hij gelegen tot 12.45, dus ruim een uur, maar niet geslapen. Het grootste gedeelte van die tijd is hij rustig, dan weer even mopperen, en dan weer stil. Om 12.45 ging hij harder huilen, dus ik hem weer gepakt, weer even wat laten drinken en teruggelegd. Om 13.45 was hij nog wakker, weer wat laten drinken en toen viel hij om 14.00 eindelijk in slaap. Om ongeveer 16.00 was hij weer wakker. Toen heb ik hem weer gepakt, gevoed, verschoont, 2e borst aangeboden. Toen was het inmiddels 16.50 en hij ging weer gapen, dus weer in z'n wiegje gelegd, waar hij tot 19.00 uur! ingelegen heeft, weer het grootste gedeelte vd tijd rustig, af en toe wat mopperen en dan weer poosje stil. Toen ging hij weer wat harder huilen, en het was inmiddels ook alweer 3 uur geleden dat hij gedronken heeft, en hij hield grote broer wakker, dus heb ik hem mee naar beneden genomen, gevoed, verschoont, 2e borst laten drinken, en net in de kinderwagen gelegd, waar hij nu wat ligt te mopperen.
    Dus hij heeft geslapen van
    0.00 gisteravond tot 4.00,
    van 4.30 tot 7.45,
    van 8.15 tot 10.00
    en dan van 10.00 tot 14.00 wakker :(
    van 14.00 tot 16 slapen
    en dan weer van 16 tot 20 wakker :(
    en nu hopen dat 'tie dan eindelijk in slaap valt.
    Dit is toch wel erg weinig slaap voor een baby van 3 weken??
    en wat kan ik doen om hem beter/meer te laten slapen?

Sorry voor het lange verhaal!! maar wilde het zo duidelijk mogelijk schrijven.

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Mijn eerste gedacht toen ik dat las, was van dat valt toch goed mee? Mijn zoontje sliep enkel 's nachts (en dan nog 4 keer wakker om te drinken) en overdag helemaal niet. Nu hij 4 maand is, slaapt hij nu 's morgens een uur en 's middags een uur en ik vind dat al heel wat :) Ik denk dat je kindje gewoon geen behoefte heeft aan meer slaap. En ik zou me er ook geen zorgen over maken. De kinderarts zei me dat sommige kindjes gewoon minder slaap nodig hebben, omdat ik vond dat mijn kleine spruit ook zo weinig sliep.

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier een mannetje van 8 maanden die eigenlijk niet vaak dan 2 of 3 keer 30 minuten op een dag geslapen heeft. Gisteren een toevalstreffer van 2 uur, maar toen lag hij bij mij in bed....
    Hij is verder best gezellig, vanaf een uur of 7 's avonds wordt hij moe. Hij gaat er om half 8 in en slaapt tot 's ochtends ergens tussen 05:00u en 06:00u. Slaapt niet elke nacht door, huilt ook nog wel eens een uurtje... Superslechte slaper dus maar ja kan hem ook niet dwingen meer te slapen. En hij kan er goed tegen vechten. Heb de moed voor nu maar opgegeven, hopelijk vindt hij alsnog de rust gewoon lekker te gaan liggen overdag....

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Zoals je het opschrijft is hij wel tevreden als hij niet slaapt?!
    Dan pakt hij waarschijnlijk wel zijn rust als hij zijn bedje prima vind.
    Zolang hij niet hard huilt/ontevreden is doe je het goed lijkt mij.
    Mijn eerste sliep ook niet zo veel... Deze meneer wel, al wordt het ook wel iets minder al...

5. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Mijn zoontje van nu bijna 8 maanden heeft ook nooit veel geslapen. En eigenlijk ook vanaf de eerste weken al niet. Hij slaapt meestal 2 keer 3 kwartiertjes op een hele dag en de rest is hij wakker! Maar is nooit lastig ofzo dus ik vind het niet erg! Ons geluk is ook nog dat hij snachts heel goed slaapt (en dat al vanaf 3 maanden ongeveer). Hij gaat rond 21.00 naar bed en wordt pas rond 08.00 weer wakker :D

Deel Deze Pagina