Hoi, Ons zoontje van 2 heeft een vreselijke hoest sinds 2 dagen. Ligt nu alweer 3 kwartier bijna aan een stuk te hoesten. Heeft net tijmsiroop gehad maar maakt niets uit voor t hoesten. Verzacht misschien de keel wel een beetje. Tis echt om gek van te worden, het gaat maar achter elkaar door. Hij sliep eindelijk voor het eerst een weekje door en nu dit weer. Zijn luchtwegen zijn zn zwakke plek. Als hij maar even niet fit is gaat hij hoesten. Meestal duurt het 2 tot 3 weken. Hij heeft een puf, krijgt ie 2x per dag nu maar heb t idee dat ie niet benauwd is. We hebben een luchtbevochtiger in huis, zou dat helpen bij droge hoest of juist averechts werken? Pff, baal er zo van, altijd als ie net even beter slaapt s nachts komt er weer iets; griepje, verkoudheid, kies....
Het heerst, onze dochter is er bijna vanaf. Ik heb echte hoestdrank gehaald die ze mocht hebben (kruidvat met broomhexidine ofzo?) en dat hielp best aardig. Sterkte!
Herkenbaar! Helaas is dochter nog geen 2 dus die mag er niks voor hebben behalve tijm wat niet helpt. Zij en ik hebben het nu af en aan sinds oktober. Word er zo gek van Succes!
Oh hier ook bij dochter van 1,5! Ze sliep al dramatisch maar nu elk half uur huilend wakker vh hoesten. Afgelopen nacht maar 3 uur geslapen... Ik lees mee voor tips
Olijfolie. Gewoon zo van een lepeltje s ochtends en voor het slapen gaan. Hier heeft zoon al twee weken een nare hoest. Gister wilde hij dan ejndelijk olijfolie proberen en het is meteen al veel beter geworden. Toeval of niet, ik zou het even proberen.
Maandagavond begon het, dinsdag met de drank begonnen en vandaag er bijna vanaf (geen drank meer). Ze vond het drankje overigens wel vreselijk vies. Moet wel zeggen dat onze dochter een vreselijk goede weerstand heeft en, ondanks kdv, zelden ziek is. Tussikind gebruikten wij nog wel eens tussendoor even....
Mijn zoontje is 2,5 en hoest ook al weken.. Toevallig vd week bij de huisarts geweest en zij raadde hoestdrank met noscapine aan. Dit is het enige wat bewezen de hoestprikkel remt. Mag officieel niet onder de 3 jaar, maar volgens de huisarts was het geen probleem. (Op recept mag het wel vanaf 1 jaar geloof ik). Mag je wel alleen geven als er geen slijm opgehoest hoeft te worden, dus misschien dan eerst laten controleren door de huisarts.. Merk in ieder geval wel dat het helpt hier
De hoestdrank van Natterman voor kinderen werkt hier als enige. Zodra ik mijn kinderen dat geef, stopt het hoesten. Heb het standaard in huis, want mijn kinderen blaffen wat af . Geen enkele andere drank helpt hier, zelfs niet met noscapine. Sterkte ermee, is niet leuk!
Onze zoon wil absoluut geen pilletjes en drankjes. We zijn nu samen al zo'n 3 weken aan het hoesten maar de meeste nachten gaan wel goed. We leggen bij dit soort hoesten en bij verkoudheid een kussen onder zijn matras
Mijn dochter hoestte voorheen continu, dit bleek uiteindelijk veroorzaakt door haar keelamandelen, maar het enige wat hielp en wat zij zonder problemen in wilde nemen, was Prospan. Verkrijgbaar bij DA of de online drogist. Top spul!
Deze heb ik gehaald en werkt inderdaad goed! De droge hoest gaat hier na een dag of 2 vaak over in rochelhoest. Bisolvon helpt on slijm op te hoesten. Inmiddels werkt de puf ook goed, 4x per dag. En vannacht weer doorgeslapen!
En? Je bent nu al een paar dagen verder, heeft het echt geholpen? Hoestsiroop doet bij mij altijd weinig, meestal neem ik een hap honing om de nacht mee door te komen, dat wil nog vaak wel helpen.