vuurwerk--> Elk jaar harder!?

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ligt het aan mij of worden de knallen met het jaar harder?

Al enkele dagen hoor ik mega knallen! Het dreunt door ons hele huis heen, hou me mijn hart vast met oud en nieuw! Ben echt een bangerik betreft vuurwerk!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou niet harder naar mijn idee.

Hoor wel elk jaar mensen zeggen dat ze weer harder is...

3. brocante

brocante Bekend lid

Aug 27, 2013
    645
    811
    93
    Hier knalt het ook veel. Maar echt de harde knallen vindt ik meevallen. Het Belgische vuurwerk geeft een enorme knal. Lijkt wel of steeds meer mensen daar hun vuurwerk halen.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wat ik hoor zijn geen "rotjes" dat zijn kippenscheten in vergelijking met deze knallen :D.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zijn ze niet ergens aan het carbid schieten?

Ik heb ook niet echt het idee dat het harder wordt.

6. knap

knap Niet meer actief

net ging er hier en af. voelde gewoon mijn stoel trillen. was echt boemmmmmmm.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Carbid dacht ik ook al aan aszz , dat deden wij vroeger ook wel.
    Maar reed zo straks langs een groepje jongeren die wat afstaken en dus geen carbid.
    Ach misschien word ik elk jaar wat ouder waardoor ik er gewoon meer van schrik en het dus voor mijn gevoel harder klinkt :D.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor. Had het hier toevallig nog met mijn vriend over, ze zijn hier al een tijdje aan het knallen. Komt omdat ze veel illegaal vuurwerk hebben, geweldig...

Lijkt wel of ze steeds makkelijker aan dat spul komen vind ik.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier is het sowieso harder. Van die harde, diepe knallen die overal doorheen dreunen. Zo eng! We wonen aan de grens, dus vuurwerk uit België zijn we nu wel gewend. Laatste trend schijnt vuurwerk uit de Oostbloklanden te zijn..

10. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

Dec 6, 2006
    975
    247
    43
    Female
    aan de kust
    hier is het vuurwerk ook harder ja! je merkt echt dat er zwaarder vuurwerk wordt afgeschoten.....

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja volgens mij word t steeds harder. Wij zitten dicht bij de Belgische grens en volgens mij is er hier veel illegaal vuurwerk... Ben zelf ook helemaal niet van t vuurwerk, ik vind t prima als het wordt verboden en er gewoon in elke gemeente vuurwerkshows komen....

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Was vandaag in het nieuws dat ze er ander spul in deden wat zorgde voor hardere knallen vooral in illegaal vuurwerk dus het kan wel kloppen

13. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Word wel degelijk elk jaar harder.

Begon met

- Rotjes
    - Strijkers
    - Vlinders
    - Cobra6

En nu is er de Thunder Storm die klappen geeft harder dan
    een granaat.

Denk ook wel dat het elk jaar ietsjes extremer word hoor :)

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nou,ik was afgelopen dagen bij mn schoonouders in Heerlen,als de ramen trillen van "vuurwerk" dat een straat verder word afgestoken vind ik wel zwaar ja.
    Heb geen problemen met vuurwerk maar wel met dat illegale spul.

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Ik vind het ook altijd zo vreselijk hard. Van mij hoeft het ook niet. Ik haat het echt.
    Van mij mag het ook afgeschaft worden.

16. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad!
    Buurjongen stak zojuist illegaal vuurwerk af. Spatte iets tegen het raam morgen maar kijken of er schade is. Zit er serieus over na te denken om of melding te doen van te vroeg schieten of melding te doen van illegaal vuurwerk. Heeft hij van de week tegen me gezegd dat hij alles illegaal heeft via een oostblokland.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Gelukkig niet de enige die het gevoel heeft dat het harder word!
    Vind vooral de harde knallers vreselijk, siervuurwerk vind ik dan wel weer mooi.

Verbaasd me overigens dat kinderen er steeds jonger bij zijn met vuurwerk af steken.

Rums zat ik ook over te denken, is een speciaal meldpunt toch? Maar aan de andere kant denk ik het is maar een paar dagen.

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ja dat idee heb ik ook, zowel harder als dat het elk jaar vroeger begint..

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb dat idee ook. Heb een superangstig konijntje en was hem vanmiddag even van een schoon hok aan het voorzien. Steekt er een of andere idioot ook zo'n keihard knalding af, denk paar straten verder. Hij sprong me net niet uit het hok! En bedankt!! Moet nog even bedenken hoe we het dit jaar met de konijnen gaan oplossen. Vorig jaar zaten ze nog binnen.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Was hier een aantal jaren geleden ook al.
    Van die knallen waarop je recht overeind schiet.
    Is nu de afgelopen jaren hier in de wijk een stuk minder omdat er veel gecontroleerd word.
    Ik vind vuurwerk overigens fantastisch maar niet dit vuurwerk.

Share This Page