vuurwerk--> Elk jaar harder!?

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Hier is het ook harder hoor vind het doodeng maarja ben dan ook geen vuurwerk fan....

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    @angel naar binnen halen een paar dagen?

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Denk dat het de garage gaat worden. Helemaal binnen is niet goed nu! Verder hebben ze wel genoeg plek om zich te verstoppen.

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Nou heb niet het idee dat het harder wordt. Je vergeet gewoon elk jaar de kabaal weer

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ach ja joh, en alle gezinnen met jonge kids in de Maxicosi midden in de nacht naar een centraal plein. Zie je het voor je?

Sterker nog, een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren zal alleen maar meer leiden tot het stiekem afsteken van illegaal vuurwerk! Een verbod maakt illegaal vuurwerk kopen immers alleen maar aantrekkelijker?

Volgens mij is het inderdaad zo dat het vuurwerk steeds zwaarder en harder wordt. Ik ben fel tegen illegaal vuurwerk, maar ben voor het afsteken van toegestaan vuurwerk mits het alleen afgestoken wordt op oudjaarsdag en nacht.

6. meiss

meiss Bekend lid

Nov 11, 2012
    644
    0
    0
    ze zijn hier in de buurt aan het knallen met nitraat vuurwerk
    en ja het word elk jaar zwaarder en daardoor harder

7. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

May 15, 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Hoor duidelijk het verschil tussen rotjes en zwaarder vuurwerk. De laatste tijd kopen veel meer mensen illegaal vuurwerk lijkt het. Ze zijn hier al een paar dagen (en nachten) bezig. Hou m'n hart vast dinsdag. Gelukkig ben ik vrij :)

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier absoluut harder!!!

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een familielid die trots op Facebook liep te vertellen dat hij vuurwerk in Duitsland had gekocht en dat er vuurpijlen zijn waarvan de fundering trilt met vervolgens een 'bwhahaha'.

Het is verdraaid jammer dat ik niet weet waar dat familielid precies woont (welke straat, welk huisnummer) want anders had ik hem aangegeven bij het meldpunt van illegaal vuurwerk en dergelijke.

Siervuurwerk vind ik prima, maak wat mij betreft een vuurwerkscene in de lucht die vergelijkbaar is met Harry Potter and the order of the Phoenix, maar die knallen vind ik echt dikke ellende. BLEGH!

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Het is waarschijnlijk inderdaad illegaal vuurwerk, die schijnen harder te zijn kwa geluid en ook extra gevaarlijk!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier tot nu toe gelukkig nog niet veel gehoord, alleen ver van ons af dus geen idee of het hier harder zal gaan zijn.
    Maar af en toe lijkt het wel alsof ik een bass voel terwijl hier geen muziek of film opstaat waar het vandaan kan komen, ook hoor ik dan een knal maar niet zo hard gelukkig. Wij wonen rustig, pas 500 a 700m verder beginnen hier woonwijken.

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Het Belgische vuurwerk is al jaren hetzelfde. Het komt vooral uit de Oostbloklanden als Polen.
    Om een vergelijking te geven:
    In belgie mag er 2gram kruit in een knaller zitten.
    Het Poolse vuurwerk dus het echte illegale bevat 40-100gr flashkruit.
    En misschien nog wel gekker. Dat zijn dus die achterlijke harde knallen.

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik snap ook echt het nut niet van die harde knallen..

Onze dochter is 2 jaar geleden op 29-12 geboren en sliep pas voor de 2e nacht thuis met oud & nieuw. Wij wonen in een zeer nette wijk met 1 rotte appel en daar hadden ze een feestje met extreem veel en hard vuurwerk. Toen het 00.00 uur was lagen wij stijf van de zenuwen in bed en toen begon het..het leek wel of we midden in een zwaar oorlogsgebied zaten,de ramen trilden als een gek. We hebben samen met een deken het wiegje afgeschermd omdat het zo extreem tekeer ging. Ik was zo bang dat m'n meisje er last van had dat ik stond te janken als een kind en de moedermelk gutste serieus via m'n benen naar beneden.. Tsja,2 dagen geleden bevallen dus vol hormonen he..;):p

14. star2

star2 Fanatiek lid

Jul 16, 2010
    1,641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ja hier ook al van die harde knallen, niet normaal...

Share This Page