Ik heb vandaag een broodbakmachine gekocht. Nu heb ik even snel een pak broodmeel uit schap gepakt bij de supermarkt. Maar ik vroeg me af of mensen tips hebben waar je lekker meel kan kopen of recepten hebben.
Ik kocht mijn meel altijd direct bij de molen. Inmiddels gestopt met zelf bakken omdat we zijn verhuisd en ik hier brood voor 17cent kan kopen. Daar kan ik het zelf niet voor bakken.
Nou idd zeg dat is goedkoop Ik eet heeeeeel veeeeel brood dus helemaal uit kan het niet. Maar vind zo nu en dan een lekker gebakken broodjes heerlijk. Alleen wil ik dan wel lekker brood en geen koopmansbrood hihih
Nee inderdaad, ik zou naar de molen in de buurt gaan en gewoon wat mixen proberen, ik nam altijd zaden volkoren mix, gaf wel een zwaar brood, maar erg lekker.
Ik heb hier in de buurt een molen gevonden. Gaan we maar eens spieken. Net een stukje brood gesnoept.. nomnomnom
ik vind speltbrood echt heel lekker! Gezond leven van Jacoline: Speltbrood wordt wel wat sneller droog dan normaal brood, maar als je toch veel brood eet heb je daar geen last van
Boerenbond en aveve hebben ook veel soorten meel en bijbehorende pitjes etc. Ik zou je trouwens ook adviseren om verse gist te gebruiken. Die is bij jumbo te koop en meestal kun je het ook bij bakkers kopen. Veel lekkerder. Ik werk bij gistdeeg alleen maar met verse gist.
Hmm! Mijn ouders doen het al jaren. Zij kopen meel bij de makro, 5 kg zakken. En idd, verse gist. En niet het zout met de gist vermengen. Dan gaat de gist dood, en word je brood niet lekker. (Proberen De zout links en de gist rechts in je machine te doen) Vers meel bij een molen vandaan is ook heel lekker!