vuurwerk en dieren

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 30 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn hond is panies van vuurwerk heb al verschillende dingetjes geprobeerd maar heb nog niet de oplossing gevonden wie weet het.
    heb al tabletjes bij de dierenarts gehaald eerdere jaren maar daar gaat ie dwars door heen. en om half 1 stort ie in

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Zielig he voor die beesten, hier lopen de katten zich ook al een paar dagen te verstoppen, en onze hond blijft blaffen bij elk knalletje!

3. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Je kunt van te voren oefenen door ballonnen stuk te prikken, heb ik wel eens gehoord. Wij geven onze honden altijd om iets voor 12 een lekkere kluif, dan zijn ze druk bezig met eten wanneer het vuurwerk begint. Een collega van mij geeft zijn hond een bakje advocaat! :confused: :confused:
    Die hond wordt daar toch zo rustig van! (ja, vind je het gek)

4. bengel

bengel Niet meer actief

tja ik werk bij de dierenambulance en train honden op cursus..ook vuurwerktraining. .helaas als ze bang zijn, doe je er niet veel aan.
    Ik haal ook voor mijnhond tabletten bij d.arts, en die gaan op kilo's. Misschien moet je een paar kilo erbij doen, zodat ze niet door de medicatie heen schiet, dat deed ik vorig jaar bij Bengel en werkte perfect.
    Verder: hond totaal negeren wanneer hij piept ofzo bijvuurwerk, daarmee bevestig je dat hij bang moet zijn, dus ook niet aaien of aah zeggen. Muziek hard binnen..
    helaas meer lukt niet...
    succes

5. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Misschien wat muziek aanzetten zodat hij het geluid niet zo goed kan horen. Vooral de hond niet aanhalen/ troosten, want dan wordt hij nog angstiger.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Toen we nog een hondje hadden sloot ik haar ook altijd op in de slaapkamer met de muziek hard aan en de gordijnen dicht.

We hebben haar ook een keer van die pilletjes gegeven, alleen liep ze toen te zwalken in de woonkamer haha..

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gelukkig is het hier niet zo erg met vuurwerk... We zijn bijna nooit thuis met oud & nieuw maar ik sluit de katten niet binnen op, ze komen vanzelf naar binnen als het begint.

Mijn ouders geven hun (doorgaans vrij snel gestresste) kat altijd Bach Bloesem Remedie. Hij krijgt wat druppeltjes door zijn eten is dan tegen een uur of 12 de rust zelve. Je hebt het speciaal voor dieren, en is bij een aantal dierenartsen en dierenwinkels gewoon te krijgen.

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Mijn kat is ook absoluut panisch voor vuurwerk. Bij iedere knal kijkt hij bang naar buiten en ik vrees alweer voor nieuwjaarsnacht. Wat dat betreft zal ik blij zijn als dat voorbij is!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik gaf de hond op aanrade van de dierenarts de hond 4 tabletten voor de onrust van VSM :) hij was dan een heel stuk rustiger maar niet loom ofzo gewoon kon hij dan relext blijven

10. ik weet niet hoe onze kat erop reageert, maar nu word er ook al vuurwerk afgestoken buiten.. het interreseert hem helemaal niks. gelukkig maar!

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier een kat (van de 4) die helemaal in de stress zit.
    Arm beest
    Mijn ouders gaven de hond altijd medicatie van de dierenarts en dat werkte altijd goed.

In iedere geval je dieren negeren als ze zo bang zijn anders beloon je ze in het "slechte" gedrag

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben zelf 3 katten en met oud en nieuw zijn wij er niet.

Maar wij doen onze katten altijd op onze slaapkamer (genoeg plekjes om te verstoppen) met de radio aan en het licht aan.

Denk ook niet dat je er veel aan kan doen..

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Wij geven onze hondjes ook een klein beetje advocaat, is echt het enige wat werkt en ze vinden het heerlijk, we hebben al van alles geprobeerd, maar van die pilletjes worden ze inderdaad wel loom, maar ze horen nog wel alles en kunnen dan niet meer reageren.
    Om 12uur ga ik altijd op de grond zitten met de hondjes op schoot, wordt alleen dit jaar een beetje lastig denk ik met mijn buik!

14. Samama

Samama Niet meer actief

Zielig he, 1 van onze katten is ook doodsbang..
    De hond valt wel mee, die slaapt er wel doorheen. Wij zijn niet thuis met oud en nieuw maar doe gewoon alle gordijnen dicht en zet de kastdeur voor de kat open zodat ze erin kan.

15. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Die van mij heeft ook pilletjes van de dierenarts gekregen. Hij wordt er wel erg sloom van en hij loopt dan alsof hij dronken is, maar of het echt helpt om de angst te remmen...? Ik betwijfel het.

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bachremedie helpt. En wij hebben een vuurwerk-cd om van te voren te 'oefenen' .

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij brachten onze hond naar het pension, een boerderij achteraf waar nauwelijks werd geknalt.

18. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Onze kat Jinxy, vind het allemaal wel prima. Gaat rustig voor het raam zitten kijken.

Onze bulldog Stitch, begint alleen bij hele harde knallen te grommen en soms te blaffen. Vorig jaar was hij nog een puppie, en snapte hij het niet helemaal geloof ik. Ik kijk vandaag nog aan, en anders krijgt hij morgen van die pilletjes. Ik heb ze voor de zekerheid in huis gehaald.

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Onze hond slaapt de hele dag niet nu er vuurwerk knalt. Ze is alleen nog maar meer aanhankelijk geworden en verliest je geen moment meer uit het oog. Ze is echt wel bang voor het vuurwerk. Meestal kruipt ze onder de bank met oud en nieuw.

Geef haar liever geen pilletjes als het niet perse nodig is. Ze raakt gelukkig niet volledig in paniek.

20. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Phoe wat een drama dit jaar. Andere jaren waren mijn honden helemaal niet bang, maar dit jaar! Bij ieder knal zou hij het liefst helemaal bij me weg kruipen. Ik negeer het compleet, maar zie wel op tegen morgen. ik dank dat ik ook maar pilletjes gaan halen. Hoop dat het niet overal uitverkocht is!

Deel Deze Pagina