En je hebt geen mogelijkheid om je hond een nachtje bij iemand anders te laten logeren? De hond van mijn schoonzus komt normaal altijd bij mijn schoonouders omdat ze zo panisch is. Mijn schoonouders wonen achteraf, en doen zelf niet aan vuurwerk.. Heerlijk rustig dus, voor de hond. Dit jaar was het zo erg bij mijn schoonzus in de buurt dat haar hond nu dus al een paar dagen in een kennel zit. Ze had thuis alles vol gepoept en overgegeven van de schrik.. T'is een golden retriever dus het zijn ook geen kleine hoeveelheden.. Zo zielig.... (lang leve irritante buurjongetjes.. ) Misschien is een nachtje kennel de oplossing? Daar moet je dan wel voor betalen natuurlijk en ik weet niet of het nog kan op zo'n korte termijn, maar het lijkt me de moeite van het proberen waard..
Hier ook een hond die bang is voor vuurwerk. Hij gaat vanavond naar mijn schoonouders omdat wij er niet zijn. Hij heeft om 10 uur al een kwart pilletje gehad. Hij is nu best rustig want het gaat hier toch te keer. Ik zal blij zijn dat het weer voorbij en dat hij weer kan genieten van het buiten zijn....
Onze kat kijkt niet op of om, maar waarschijnlijk omdat we hiervoor in zo'n asowijkje woonden, waar gewoon je hele raam trilde als er wat werd afgestoken. Van die lawinepijlen enzo. Hij mept wel boos tegen het kattenluikje, omdat hij naar buiten wil. De hond is gelukkig ook totaal niet bang. Gelukkig hebben ze dat ook op puppycursus getraind, met flinke knallen. Hier in de buurt zit ook een pension in het buitengebied, daar kun je je hond ook brengen, daar is echt amper vuurwerk. Als ik een bange hond had, zou ik dat wel overwegen. Zo zielig.
wij hebben een jackrussel van 6 maand en het vuurwerk is voor haar ook nieuw. vanaf het begin hebben we haar bestraft als ze ging blaffen bij een knal om de schade te beperken. natuurlijk word er vanacht veel harder geknald dus hebben we een tablet van de dierenarts, voor een hond die 4x zo zwaar is, die doen we dan in kwart stukjes. als 1 niet werkt dan een 2e erbij. ben zowieso benieuwd hoe het gaat want vanavond zitten we met haar bij vrienden die een rottweiler hebben die voor het eerst vuurwerk meemaakt.
ik heb slaappilletjes gehaald voor me arme schat. mijn poes trilt op der pootjes door de kamer en ligt bij elke knal onder de bank. ik heb er genegeerd dat zou de angst weghalen maar nee hoor lijkt wel erger te worden. hier dus rond 9 uur een slaappilletje en hopelijk heeft ze er dan geen last meer van. ze ligt nu lekker langs me te slapen doodsbang.
Hier hebben mijn 2 hondjes er geen last van. Geef ze wel elk jaar Bach dat is een natuurlijk product en ze worden er iets rustiger van.
Hier net wezen lopen met de hond en die is dus nog topfit Nu heb ik haar nog een kwart gegeven en hij heeft dus nu een halve gehad. Hopelijk wordt hij wat rustiger.
Onze hond heeft vanmorgen al een tablet gekregen. Ze is zo bang voor vuurwerk dat ze bijna door het raam springt. Is gewoon zielig. Vanavond krijgt ze nog een pil en dan hopen dat ze daar de avond en nacht goed mee door kan komen.
Oh verschrikkelijk he , zo zielig...onze hond was ook zooooo bang liet alles lopen, zelfs met pillen sleepte ze zich nog vooruit..., en mijn man ging dan met haar helemaal naar het bos rijden want daar was het tenminste een beetje rustig....helaas hebben we haar niet meer ...maar vind het wel een troost dat ze dit in ieder geval niet meer hoeft mee temaken...
Mijn hond vraagt de hele dag aandacht. Af en toen word ik er gek van maar ik vind het zo zielig voor haar. Ze is helemaal onrustig en als het 12 uur is en alles word afgestoken gaat ze heel hard blaffen. Dat doet ze al tien jaar en niks helpt er tegen.
Nou, hier heb ik momenteel een hond die ook panisch is. Kom net thuis en van die rotjochies hebben een rotje in onze brievenbus gestopt. Brievenbus lag op de grond, terwijl ik dacht dat ie van de muur was gevallen omdat ie niet meer zo stevig hing. Ons hondje was dus helemaal door het dolle heen net, wordt nu gelukkig al iets rustiger. Germ!
Hier valt het ook wel mee, ze liggen alle 3 te slapen. 2 van de 3 komen sowieso al niet buiten ( het zijn Ragdolls) en de andere is een huis tuin en keuken kat die nu alleen maar boos is dat hij niet naar buiten mag. Wij laten hem al een paar dagen niet naar buiten, ik ben zo bang dat ze vuurwerk op hem gooien.... Het is ook zo'n goedzak die met iedereen wil knuffelen. Verder doen wij ze op de "kattenkamer" met de gordijnen dicht, lichten aan en genoeg plekjes om te verstoppen want het gaat altijd zo belachelijk hard hier rond 12 uur Verders krijgen we vrienden langs die hun hond meenemen (engelse Bulldog) en die heeft een half pilletje al gehad (lijkt wel een houseparty). Ben benieuwd hoe dat gaat...
Wij hebben twee katten die altijd binnen zitten (Britse Korthaar) Mijn kater is niet mega bang maar rent af en toe heel booskijkend een rondje door de kamer. Mijn poes ligt al drie dagen onder een kleed dat wij op de bang hebben liggen. Ze is doodsbang en eet haast niets. Ik heb pilletjes van beapher gehaald. Daar worden ze niet loom en slaperig van maar alleen lekker relaxed (zenuwtabletjes) Hier in de buurt wonen namelijk ongelooflijk veel ettertjes die de laatste dagen de hele dag aan het knallen zijn. Er zit hier ook een vuurwerkhandel in de straat dus slechter kun je het niet treffen. Wij zijn de hele avond weg dus heb ze nu allebei een half pilletje gegeven en als we weggaan geef ik ze er weer een. En radio aan en gordijnen dicht. Ze blijven gewoon in de woonkamer dus verstopplekjes zat. Ze hebben een grote krabpaal en een kleine en ze kunnen onder de tafel of onder de deken op de bank. Maar ik vind het wel heel zielig om ze zo te zien.
Hier in de buurt lopen ook heel veel honden angstig achter hun baasje aan tijdens het uitlaten, zo zielig.. Maar onze twee honden lopen kwispelend overal op af. Ze kijken nu het donker is het siervuurwerk helemaal na in de lucht. Gekke beesten!
Miza, ik ken het hoor..! Mijn hond ging achter van die voetzoekers aan..! En leuk dat hij het vond! Alleen wij wat minder.. Onze katten die vinden het maar niks..! die zitten heel sneu onder de bank!
Nou, onze franse bulldogpup van net 4 maanden heeft totaal GÉÉN last gehad van het vuurwerk, ze lag de hele tijd fijn op de bank bij ons, niets aan de hand. Dat belooft weer iets goeds voor volgend jaar gelukkig maar
Vanmorgen is 1 van onze katten ontsnapt naar buiten, en nu nog steeds niet terug Ik hoop zo dat hij morgen weer ongedeerd op de stoep staat
Oh, bah wat erg Esther... Ik hoop voor je dat hij er straks weer is of misschien is hij er wel al. Onze katten waren ook bang... De oudste lag vanavond om 19.00 uur al onder het bed. De jongste was minder bang gelukkig. Wij waren ook niet thuis vanavond... Heb wel ff aan ze moeten denken toen het 0.00 uur was, arme stakkers!
Al mijn 9 katten zaten op onze slaapkamer met gordijnen dicht en deur dicht, tv voor geluidje aan en verder hadden wij het licht laten branden... Er waren er 3 echt onwijs bang, de overige 6 sliepen gewoon lekker door xxxx Maria