De een vind het niet zielig en de ander wel. En de een vind mijn reactie overdreven terwijl ik dan weer niet begrijp dat een ander zich niet kan inleven in de dieren. Of het in ieder geval niet zielig vind. Iedereen heeft er een andere mening over en daar is verder niks mis mee. Het is in mijn ogen ook niet te vergelijken met dat ze wel vaker harde geluiden horen. Dat is toch heel wat anders dan continu harde knallen overal en nergens. Overal word vuurwerk afgestoken dus op elke plek maken ze het mee, helemaal wanneer het los barst vannacht. Ieder z'n ding. Ik ben blij als het weer voorbij is. Hebben de diertjes ook weer rust
Ik vind het super, hoop juist dat ze nu al een btje beginnen, de kids staan te hunkeren voor het raam om het te zien haha
Ik ben niet zozeer tegenvuurwerk, maar wel tegen bepaalde personen die het afsteken... Dit jaar lijkt het mee te vallen, maar vorig jaar waren er een oaar ettertjes die in de buurt steeds vuurwerk over tuinmuren en schuttingen aan het gooien waren. Je zult er maar net achter staan... Je bent in je eigen tuin niet eens veilig. Wij hebben een grote ren met konijnen in de tuin, dus ook als ik veilig binnen zit, ben ik niet dol op dat soort fratsen. Ik heb ook een hekel aan die types die als je langsloopt of langsfietst al met vuurwerk gaan klaar staan alsof ze het naar je gaan gooien. (nu kan ik heel goed preventief kwaad kijken en tot nu toe heeft nog nooit iemand het bij me geprobeerd. En dat is verstandig, want ik timmer je neus naar je achterhoofd als je het wel doet.) Er waren vanochtend in onze brandgang we een oaar jongetjes babypijltjes aan het afsteken op een manier die erom vroeg om een oog kwijt te raken. Maar daar heb ik persoonlijk dan weer niet zoveel last van. Zolang je maar alleen je eigen oog eruit knalt en niet die van een ander. Hoewel het in dit geval misschien we een beetje zielig zou zijn als het mis was gegaan. Het waren jongetjes uit groep 6 en groep 7. Ik vind dat die ouders echt totaal niet sporen dat ze hun kinderen zo met vuurwerk laten experimenteren. Dus in dit geval hadden ze wat mij betreft wel andermans oog eruit mogen schieten... Dat van hun ouders! Vuurwerk is wat mij betreft prima, maar een deel van de mensen die het afsteken niet.
Ook dat tupp. Ik hoop dat het dit jaar rustig blijft, en dat het heel erg gaat meevallen op gebied van vernielingen en dergelijke. Vorig jaar stond hier net een nieuw bushokje, en na oud en nieuw was het rondom bestrooid met stukjes glas. Alle ramen lagen eruit. En ook wat betreft jongelui die het grappig vinden om voor de grap vuurwerk naar elkaar toe te gooien of andere stunts uit te halen. Levensgevaarlijk.
Idd. Vuurwek/oud-en-nieuw-vandalsime, daar kan ik ook zeer slecht tegen. Hier hebben ze wel eens oud-en-nieuwgrapjes zoals plaatsnaamborden verwisselen oid. Da's dan wel weer geinig.
Tsja.... ik ben er niet op tegen, maar ik houd de jeugd om me heen goed in de gaten! ik heb 1 jaar iemand bij de keel gehad, omdat ie lollig wilde doen, maar ja, daar sta je dan te bibberen, dus dat doen we niet meer... Ik vind het persoonlijk ook het ergste voor de beesten, die weten niet wat er gebeurd! Ik ging toenstraks even met de hond, maar ik wist niet hoe snel ik weer binnen moest komen, gewoon bang dat er wat zou gebeuren, ik zag overal jeugd lopen... Mn hond is er gelukkig niet bang van, maar kan door zo'n irritant kind wel bang worden, dat gaat er nooit meer uit....dat vind ik zielig. Die rotjes enz. dat mag van mij verboden worden, gewoon alleen siervuurwerk, de lucht in en klaar. Iemand zei trouwens je beesten een pilletje van de dierenarts geven, daar was laatst ook een topic over, maar dat zou ik dus niet doen, want dat verslapt hun lichaam, niet hun angst, daardoor worden ze nog banger, omdat ze hun lichaam niet onder controle hebben. Maar ja bij het ene beest werkt het op de goede manier, bij de ander niet. xxx
Ik zou het prima vinden als het afsteken van vuurwerk zou worden beperkt, bijvoorbeeld van middernacht tot twee. En dat vuurwerk alleen mag afgestoken door of onder toezicht van een meerderjarige. Daar voorkom je niet alles mee, maar het zou wel een hoop gevaarlijke toestanden schelen. Ik heb de indruk dat de meeste rottigheid toch wordt uitgehaald voor middernacht en dan vooral door jongetjes van laten we zeggen 11 tot een jaar of 16 / 17. Ik wil niet zeggen dat meisjes of meerderjarige mannen geen rottigheid uithalen hoor. Maar dat komt hier in de buurt in ieder geval minder voor.
Van mij part mag die knal dingen verboden worden. Toen mijn neefje nog in de wagen lag vonden paar gasten het leuk om een rotje (poging tot) in de kinderwagen te gooien vanuit een trein =O en het was echt op die wagen gericht want het kwam er net naast. Echt die jonge lui weten niet waar ze mee bezig zijn en zien het alles een lolletje nou ik zie het niet als een lolletje! En natuurlijk zijn er weer mensen die zeggen ''ach die eene dag in het jaar...'' nou niks die eene dag in het jaar, men moet normaal met vuurwerk omgaan doen ze dat niet hoop ik dat ze hun flerken kwijt raken hoe hard het ook klinkt >.>
Ik vind idd 1 dag niet erg, maar dat gebeurd helaas vrijwel nooit. Altijd heb je van die etterstralen die al in september beginnen. En dat vind ik dus belachelijk, het is punt 1 verschrikkelijk voor de dieren zowel binnen als buiten en 2 verboden. Maar 1 dagje vind ik best kunnen. Alleen dus niet de dagen, weken of maanden ervoor. Of erna.
heb je wel eens gezien wat voor imbecielen er in het verkeer zijn? Die moeten eens normaal met verkeer en autorijden omgaan, en dat is elke freakin dag, die zorgen voor meer overlast en irritatie dan die ene kutdag vuurwerk. Heb je wel eens gezien hoe mensen met mensen omgaan, elke dag? Elke dag worden er dieren en mensen mishandeld, elke dag wordt er vandalisme gepleegd, elke dag wordt er brand gesticht, elke dag worden er mensen in elkaar geramd en er worden elke dag wel dieren bekogeld met stenen, zand of stukken ijs/sneeuw. Dat ga je gewoon niet tegen, klaar, hoe verschrikkelijk het ook is. Maar om er dan, op 31 december, ALTIJD over te gaan ZEIKEN, ben ik persoonlijk echt zat. Sommige mensen lijken wel een stel oude hypocriete zeikerds, alsof die personen het vroeger niet leuk vonden om rotjes in een putje te gooien voor de echo, die ene dag, die ene freakin' dag in 365 dagen in het jaar, die ene dag, komt al het gezeik weer naar boven, puur omdat er 14 uurtjes lang wat vuurwerk wordt afgestoken. Mensen moeten verdomme eens realiseren dat er ergere dingen zijn in het leven dan te zeiken over een paar klappen op 31 december, en dat 1 dag per jaar je hond de boel onder schijt, ja het is zielig ja en je zou liever anders zien, maar om dan gelijk te gaan roepen om alles te verbieden, kom op zeg. Een beetje lopen zeuren om vuurwerk, dat 1 x per jaar je kind 3 uur eerder wakker is, je 1 keer per jaar de stront van je hond van de mat moet schrapen en 1 keer per jaar niet naar buiten kan omdat je bang bent voor vuurwerk. Mensen zoeken altijd iets kleins om over te zeiken, terwijl je je eens moet indenken dat er mensen zijn die veel ergere dingen meemaken en echt onder zowel lichamelijke als emotionele gebeurtenissen leiden die wel genieten van 1 zo'n dag, 1 dag vuurwerk afsteken, omdat ze de overige 364 dagen zich al druk moeten maken en dingen afvragen. Je zou eens 1 dag moeten voelen wat sommige mensen voelen, 1 dag, en dan je mond weer opentrekken, ga dan asjeblieft opn 31 december naar vakantiepark "Het verwelkte zonnebloempje" om daar van de rust te gaan genieten. Maar nee hoor, een stelletje mensen moet dat weer verpesten door met een chagerijnige rotkop de hele dag voor het raam zich te gaan zitten ergeren aan 450 astronautjes die afgaan, de politie te bellen omdat er 10 minuten te vroeg een gillend keukenmeidje de lucht in wordt geschoten. Pfffff. En daar heb ik nou een spuughekel aan. Mensen die zeiken om 1 dag in het jaar, het zou verboden moeten worden.
@devilschase: Wat een gezellige tekst. Leuke jaarwisseling gehad? Mogen mensen misschien ook nog een andere mening hebben dan jij of moeten we voortaan maar eerst even toestemming aan jou vragen voordat er een topic geopend wordt? Wat een overdreven reactie zeg....
Hi hi, was een zware nacht denk ik. Ik vind persoonlijk vuurwerk vreselijk. Als kind al. Rotjes afsteken deed ik dus echt niet. Had wel leukere dingen te doen. Maar heb stiekem wel genoten van het siervuurwerk gister ( bedankt buren) Behalve die vreselijke klappers
Nou ik ga nog even door met zeiken. Ik laat me namelijk niet vertellen wat ik wel en niet mag vinden, ( weet zeker dat de dames vast zelf ook wel wat te zeuren hebben, zijn zelf ook geen heilige boontjes) Anyway: Hier heeft het geregend en dat betekent dat al het vuurwerk buiten nu dus nat is en er niet erg veel knallen meer komen, Ook een stuk veiliger ( las dat er een kindje van 13 was overleden door een bom, die hij zelf niet had gemaakt)
Ja ik begrijp 2 kanten, illegaal vuurwerk is niet goed te keuren. En 1 dag is helemaal geen probleem, maar ook in de buurt waar ik woonde was het weken lang en als klap op de vuurpijl (hehe) 31 December. Ik kan me er eigenlijk niet aan storen, vind het wel heel vervelend en word daar erg kwaad om als ze mensen bekogelen en dieren. Een aantal jaar geleden had een jochie het lef een rotje naar mij te werpen, heb uit reactie rotje weggeschopt. Maar die eindigde dus precies voor zijn voeten, was niet mijn bedoeling. Maar hij was zo geschrokken heb er geen last meer van gehad hahahah. Toen ik een stuk kleiner was, hebben een aantal jongens uit de buurt vuurwerk naar onze hond gegooid. Daar had ik er 1 van met zijn hoofd tegen de muur geramt. Keur ik ook niet goed (mijn actie), en ben geen vechtersbaas. Maar kan daar zo kotsmisselijk van worden.
Ow dan ben ik maar een oude zeikerd, ja ik zeik, omdat ik in 3 dagen 6 uurtjes heb kunnen slapen. Omdat mijn asociale overburen hun kinderen 2 dagen voor oud en nieuw tot 4 uur in de ochtend rotjes laten afsteken. En afgelopen nacht zijn ze tot half 7 bezig geweest, yoehoe. Wanneer je vraagt of ze 2 dagen voor oud en nieuw om 3 uur s'nachts kunnen stoppen ben je een vuile k****rh**r. Godzijdank is het voorbij, nu nog wachten tot over 6 weken en het afval ook een beetje is weggesleten omdat het nooit wordt opgeruimd.
En overigens heb ik niks tegen oud en nieuw en vuurwerk afsteken, maar houdt je dan gewoon aan de afsteektijden, dan is er niks aan de hand.
Ik kan me wel vinden in dc. Op 1 of andere manier is het altijd hip om als vrouw te zeiken op dingen als oud&nieuw, en ik heb het nut er nooit van ingezien. Het zal niet zo snel afgeschaft worden, dus waarom zeuren? Ipv zeurend op de bank te zitten en net te doen alsof je bang bent voor een grondbloem kun je ook gewoon even over een drempel heenstappen en genieten van het vuurwerk, alleen al omdat het leuk is voor je man of kinderen. IK vind het vuurwerk vervelend, dus van MIJ mag het afgeschaft worden want IK slaap er slecht door en IK vind het nog eng ook, het is zo verschrikkelijk egoistisch.