Na aanleiding van het topic "wat doen jullie met oud en nieuw" vraag ik mij af: Wie steekt er wel vuurwerk af en wie niet? Wij steken zelf geen vuurwerk af en van mij mag het op een algemeen punt in de stad afgestoken worden en niet meer in de woonwijken zelf. Vorig jaar dacht ik hier nog anders over maar ze steken hier gewoon bommen af en er zijn hier al een paar bushokjes en vuilnisbakken opgeblazen en het is gewoon niet veilig meer. Ik heb niks tegen vuurwerk op zich mits er normaal mee omgegaan word maar hier gebeurd dat niet echt helaas. Ik blijf lekker binnen op de 31e.
niks nada noppes njente!!! geef er niets om, dwz siervuurwerk is mooi de rest kan me gestolen worden. als het mooi weer is doen we wel de vuurkorf aan in de tuin. met uiteraard netjes droog hout.
In onze wijk gaan de mensen er gelukkig allemaal volwassen mee om. Dus hier wordt het wel afgestoken en mijn vriend heeft het allemaal al besteld. Persoonlijk vind ik het nogal zonde van het geld, maar goed, het is maar 1 keer per jaar.
nope, veel te duur! vind het wel mooi om te zien en dat is er altijd genoeg. die bommen die alleen maar vernielen mogen ze wat mij betreft verbieden.
Nee hoor doe mij maar een groot stadsvuurwerk. Ik hou absoluut niet van knallers, strijkers of bommen, maar mooi vuurwerk vind ik leuk om naar te kijken.
Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken ... En ik ben er ook heel erg op tegen. Vooral omdat veel dieren enorm in de stress schieten. En vorig jaar meende iemand grappig te zijn om rotjes naar eenden te gooien, toen is er een rotje in de bek van een eend afgegaan. Ik word nog misselijk als ik terugdenk aan de foto's die ik daarvan zag.
Hier ook niet! Eigenlijk nooit gedaan sinds ik samenwoon (mijn vader kocht vroeger nog wel eens wat voor enkele tientjes), en we hebben uitzicht op Bloemendaal, dus dat zit elk jaar wel goed! En ik erger me altijd wel aan de rommel die het na laat.
Nee, absoluut niet. Zonde van het geld en zie de meerwaarde er niet van in! Ik ben denk ik ook een van de weinigen die voor een verbod is op vuurwerk voor particulieren.
Ja, wij wel. Normaal komen wij elk jaar met een grote vriendengroep bij ons thuis (denk 50 man) en dan halen we wel voor een paar honderd euro aan vuurwerk. Vind het prachtig om naar te kijken. Mocht er trouwens veel regen voorspeld worden houden we daar met inkoop wel rekening mee. Heb zelf wel een bloedhekel aan de 16 jarige pubertjes die nog niet met vuurwerk om kunnen gaan en het dagen van te voren afsteken en dingen opblazen. Ben zelf ook niet van het knalvuurwerk (rotjes en duizendklappers) ik vind de pijlen en fonteinen etc erg leuk.
Nee ik niet, ik vind het doodeng.. Mijn vriend ook niet dit jaar normaal wel, maar met ons huwelijk in het vooruitzicht doet hij het ook niet.. Gelukkig
Nee zonde van het geld. Even 10 seconden ' ahh oh wauw ' voor dertig euro vind ik zonde En die bommen. Vreselijk irritant.
Mijn man steekt vuurwerk af, maar wel alleen siervuurwerk Zelf durf ik dat niet sinds ik in de fik ben gevlogen door een sterretje.. :') Hier ook al een paar keer bijna een hartaanval gekregen door die knallers. Ik kom ook eigenlijk niet meer buiten uit angst dat ze vuurwerk naar me gooien. De dieren zijn ook hartstikke bang van het vuurwerk en daar mogen ze van mij ook strenger op controleren. Volgens mij is het allemaal illegaal vuurwerk hier en ze laten de rommel lekker liggen..
Die zijn ook gewoon verboden hoor. Alleen trekken veel mensen zich daar niks van aan, helaas. Wij kopen zelf niks omdat ik het zonde van het geld vindt. En tegenwoordig blijf ik ook altijd binnen rond middernacht. Er zijn te veel oerdomme mensen. En dat iemand door zijn eigen lompigheid gewond raakt, is al treurig genoeg. Maar ik hoef niet zo nodig ook slachtoffer te worden omdat mensen bijv. weer vuurpijlen afsteken vanuit een lege fles en dat soort idioot gedoe.
Doen we al jaren niet meer. We kunne. Gelukkig mooi meegenieten van een chinees restaurant in de buurt, en een kampje op een meter of 600 hemelsbreed. We hebben wel 1 wensballon die de lucht in gaat.
Ik niet.. Ik vind het mooi om naar te kijken, maar ik vind vuurwerk wat door zatte mensen wordt afgestoken maar gevaarlijk.. Wat mij betreft worden er door de gemeente vaste locaties gekozen waar men vuurwerk kan afsteken..