Vuurwerk ja/nee

Discussion in 'De lounge' started by MamavanEL, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Steek jij vuurwerk af op oudjaarsavond?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ja, heerlijk. Maar niet voor kapitalen hoor. 25 tot 40 euro is zat.
    Meestalben ik degene die vuurwek koopt bij ons thuis, maar dit jaar blijf ik iets verder van het vuurwerk vandaan, ben dan ruim 39 weken zwanger en toch een stuk voorzichtiger. Had er al op gerekend dat we dit jaar niks zouden afsteken, tot manlief vorige week de vuurwerkfolders zat door te bladeren.
    Hij wou toch wel een paar mooie pijlen afsteken :)
    Vind het altijd schitterend om te zien. Het knalspul hoeft van mij niet hoor. Ben wel benieuwd wat er hier in de wijk wordt afgestoken, in onze oude wijk woonde een paar straten verder op een chinees gezin dat echt het mooiste vuurwerk afstak. Schitterend om naar te kijken!

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dit dus.

Mijn vroegere buurvrouw ging afgelopen week haar zoon van school afhalen en er is moedwillig vuurwerk naar haar toe gegooid en ze is nu blind aan 1 oog.

Hier staken wij voor heen ook altijd vuurwerk af en ook knallers maar het is tegenwoordig allemaal zo hard en zo gevaarlijk... ik heb het cht te doen met de dieren.

Gelukkig hoef ik met oudjaar niet te werken en blijf dus lekker binnen... ik woon in een flatgebouw dus ik heb sowieso een prachtig uitzicht.

3. Hoewel ik het ook zonde van het geld vind, hoort vuurwerk er voor ons toch echt wel bij. Wij houden ons elk jaar netjes aan het budget van 25 euro ;) We doen dus niet veel, maar het is wel altijd heel erg leuk.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wow MamavanEL, vreselijk zeg..

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Wauw...verschrikkelijk

Ja troep is het

Ik snap ook niet dat dit als een leuk pleziertje wordt gezien

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Ik heb er echt een bloedhekel aan.
    Vorig jaar hebben ze speeltuigen in het speeltuintje tegenover ons appartement vernield.
    Ik kan de hele 31e niet op mijn balkon, dan bliijf ik dood.
    En vorig jaar staken ze het gewoon op de parkeerplaats TUSSEN de auto's af..

Levensgevaarlijke rotzooi.

Ik vind dat dit iets is voor professionals en niet voor zatte mensen.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik ga lekker knallen hoor!
    We halen in Duitsland.. Misschien gaan we ook nog even carbid schieten. Maar we zijn onze melkbus kwijt dus een nieuwe regelen of alleen sier afsteken om 00.00 uur.

Ik heb er weer zin in, kan er helemaal in op gaan!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, kan echt niet begrijpen dat mensen aan dat soort dingen geld uitgeven...Ik kijk wel. Vanachter het raam wel te verstaan want was laatst ook op het nieuws dat de meeste vuurwerkslachtoffers omstanders zijn.

Van mij mag het verboden worden en dan gewoon elke stad 1 centraal punt waar het gecontroleerd wordt afgestoken en iedereen kan komen kijken.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Kan daar echt mijn geld niet aan uitgeven!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij gaan het niet afsteken; al heeft mijn vriend wel ergens sterretjes vandaan weten te halen - maar geen idee wat hij daarmee wil doen en wanneer. Ik kijk het liefst wel natuurlijk; maar nu ik een baby'tje heb ben ik geneigd om in een vierkante meter om hem heen te cirkelen.

"Issie wakker? Vind hij het eng? Zijn alle ramen en deuren dicht? Zo dadelijk komt er vuurwerk binnen. Nee, ik wil niet kijken, zo dadelijk overkomt ons iets"

etc. :D

Anderhalf jaar geleden zou bovenstaand mij allemaal een biet zijn en sprong ik nog uit een rijdende auto BIJ WIJZE VAN SPREKEN maar nu is alles eng, want ik ben een mama en mijn kind MOET ongeschonden door het leven gaan! :cool:

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ikzelf niet...de vriendengroep waarmee we zijn wel. Allemaal stuk voor stuk verstandige mensen die mooi siervuurwerk afsteken. Net zoals eigenlijk iedereen in onze omgeving..zou het echt belachelijk vinden als particulieren geen vuurwerk meer mogen afsteken en het op een centrale plaats gebeurd. Niemand met kleine kinderen kan dan nog kijken. Nu liggen die lekker te slapen terwijl wij bij de voordeur kijken.

Echt niet dat het vuurwerk afgeschaft moet worden omdat een aantal zich zo misdragen...we schaffen toch ook geen alcohol af omdat een aantal ladderzat in de auto stappen en iemand doodrijden??

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee niks voor ons.
    Het is geldverspilling, veel vuur werk is zelfs niet eens mooi, veel is wel mooi hoor maar waarom kopen mensen lelijk vuurwerk? maakt heel veel lawaai,...
    Geen idee meer hoe het hier vorig jaar eruit zag, ik was om 12u te fel aan het hopen op weeën maar ons zoontje wilde nog niet haha.
    Maar 2jaar geleden zag ik hier niks, was alleen maar mistig.

En dit jaar zal het wel heel hard gaan waaien dus is het nog gevaarlijker als normaal.

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik hou er dus echt niet van ! Zonde van mijn geld :p

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik vind siervuurwerk mooi om te zien, maar ik steek het zelf niet af.

Knalvuurwerk vind ik eng. Ik kijk dus wel van achter het raam.

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk niet dat ik zou gaan kijken op een centrale plaats, nieuwjaar wil ik met mijn familie vieren en niet in de kou en het donker de hele stad moeten doorkruisen om iets te zien.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Yup manlief haalt elk jaar.
    Meestal haalt hij in België

Overigens:) , ik steek niks af en blijf met dochter in de tuim staan

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Helemaal mee eens...

18. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Ik koop het nooit en steek het ook nooit af.
    Hooguit een sterretje maar daar houd het ook mee op. :)

Vind het meeste vuurwerk te harde klappen hebben en dat is vaak ook het enige wat er nog gekocht wordt.

Vind alleen dat mooie vuurwerk in de lucht wel mooi om naar te kijken, maar vind het ook leuker om te zien hoe anderen mensen hun geld wegschieten.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Het is hier streng verboden voor particulieren om vuurwerk af te steken, dus is het hier ook niet te koop. ;) Er wordt hier door de overheid een mega groot publiek vuurwerkspektakel georganiseerd elk jaar. En aangezien we vanaf ons huis een super uitzicht hierop hebben vind ik het helemaal prima zo! :):p

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk, hoort er bij!
    Man en ik steken allebei af, en de kinderen hebben hun kindervuurwerk.

Share This Page