Vuurwerk ja/nee

Discussion in 'De lounge' started by MamavanEL, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Steek jij vuurwerk af op oudjaarsavond?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

:d:d:d

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nee nog nooit gedaan, en ik zal het ook nooit doen om verschillende redenen.

Ik hou er niet van, gevaarlijk.
    Ik heb het geld er nu niet voor,
    Ik vind het echt geld verkwisten, dus als ik het er wel voor zou hebben zou ik het doodzonde vinden.

Mijn zoontje heeft dan helaas ook pech en zal van mij nooit vuurwerk krijgen,
    Ik moet zeggen dat ik ook zo opgevoed ben, ik heb zelf nooit vuurwerk gehad/gekregen.
    Mijn man zal in de toekomst wellicht iets kleins willen afsteken met ons zoontje, ik ga dan in protest maar zal me er uiteindelijk bij neerleggen, mits het siervuurwerk is.
    Maar zolang ik het kan voorkomen, ja dan doe ik dat:)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben deze jaarwisseling gelukkig op een plek waar je vuurwerk mag afsteken. Ben al te vaak in buitenland geweest waar het niet mag. Nou ik vind er echt geen klap aan hoor, een jaarwisseling zonder vuurwerk.

4. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ja, ik steek het niet af dat doet mijn man.
    Alleen siervuurwerk.
    ik vind niet dat het verboden moet worden voor particulieren, maar ze moeten alle knallers verbieden en strenger controleren op vroeg tijdig knallen. Ik erger mij rot 's avonds een huilend kind 1 avond/nacht prima, en op evenementen maar voor de rest niet.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eens, en daarbij, ik vind dat het dit jaar in vergelijking met een jaar of 30 geleden enorm meevalt qua knallen. Ik herinner me nog dat je vanaf zo'n beetje de herfstvakantie al knallen hoorde. Nu is het al voorbij Kerst en ik heb nog nauwelijks iets gehoord.

Ik geloof die nieuwberichten over dat het dit jaar zo erg is en dat het elk jaar erger wordt dan ook totaal niet. Ik herinner me toch echt tijden toen het 'erger' was.

Wat mij betreft: autorijden is een stuk riskanter dan vuurwerk afsteken, op jaarbasis maken auto's meer slachtoffers.

Ik kan echt genieten van vuurwerk. Ook van de knallen, ook van het zelf afsteken. Ik zal het niet meer zelf maken (dat is veel leuker, maar het mag niet - onze scheikundeleraar kreeg een waarschuwing toen we onder zijn leiding in het scheikundelokaal 'veilig' mochten experimenteren), ik zal dat ook niet aan mijn kinderen leren. Maar ik leer ze wel hoe je goed moet uitkijken, en hoe je vuurwerk op een zo veilig mogelijke manier aansteekt.

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Vind het niet belangrijk en zonde van het geld.

7. Evientje

Evientje Niet meer actief

Nope geen vuurwerk, heb er niks mee, nooit gehad ook.
    Mijn ouders komen met oud en nieuw naar mij. Vl. Gaat naar zijn vader (sm is vorig jaar overleden op oudejaarsdag) vieren het dus niet echt uitgebreid. Hapjes op tafel en proberen wakker te blijven...

8. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Nee ik koop geen vuurwerk. Vind het eng om af te steken en ik vind het zonde van m'n geld. Gelukkig word er hier in het dorp genoeg afgestoken dus er is genoeg te zien, vind wel dat er bij een jaarwisseling vuurwerk hoort.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Echt ontzettend sneu voor je kind!
    De vader van mijn neefjes is ook zo'n hork, mijn neefjes vinden het zo erg! Al hun vriendjes steken af en hun mogen niks.

Als je het mij vraagt, vind ik het behoorlijk egoïstisch.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik vind siervuurwerk mooi om naar te kijken. Zelf ook regelmatig groot siervuurwerk gekocht. Als kind vond ik het ook zo spannend. Ook het knallen op straat met vriendinnen en vriendjes van te voren. (nee geen bommen)
    Ik koop het nu niet omdat ik het geld beter kan gebruiken. Er wordt hier gelukkig genoeg afgestoken.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aantal jaar terug zaten wij trouwens in Tsjechië ( reuzengebergte, grens Polen ).
    Vergeleken met daar gebeurt er hier in Nederland helemaal NIETS!
    Wat een vuurwerk, niet normaal. Ik ( en mijn man ) vind dat echt heel erg leuk. Kinderen gelukkig ook.

Wij hebben ook een keer in Portugal gezeten met de jaarwisseling, daar werd toen helemaal niks afgeschoten. Vond er geen hol aan.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Hier lijkt het al een maand of wat regelmatig oud en nieuw te zijn. Ik ben dus eigenlijk al wel behoorlijk klaar met het geknal.
    Ligt er dus maar net aan waar je woont...

Wij steken zelf geen vuurwerk af, geen geld voor over. Maar we gaan wel even op ons plat dak staan kijken. Heeft toch wel zijn charme.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Hoezo...geef jij je kind een furby als ze dat willen?

De hele klas heeft een furby...dus moet jou kind ook?

Ik weet het niet...

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Och dan lopen er hier nog 3 hele zielige kinderen

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, in Portugal doen ze dat vooral rond St. Jan, dus in de zomer...;)

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Nee vind het zonder van ons geld.

17. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    dat is zo, er word minder voor die tijd geknald, en ik vind vuurwerk ook altijd leuk.... maar nu je er steeds meer mensen tussen krijgt die zich niet verantwoordelijk gedragen... gigantisch veel opslaan, enorme knallers kopen.....waar je een auto mee kan opblazen dan vind ik het niet leuk meer....

vorige week die man bij rotterdam in de buurt.... 63 Jaar!! en dan je huis vol explosieven, dat snap je toch niet...
    En daarom als dat alleen maar te verhelpen is door vuurwerk te verbieden, als gezond verstand en een beetje verantwoordelijkheidsgevoel niet werken, dan maar een verbod, hoe jammer ook.... vooral ook omdat je mensen er mee pakt die het wel goed aanpakken.....maar ik zie geen andere oplossing.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    trouwens ik vind een vuurwerkshow altijd erg mooi, vind het niet erg om daar naar te kijken en niks af te steken!

19. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Nee, het mag van mij verboden worden:)

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Nee.

Ik moet werken dus kan geen vuurwerk afsteken.
    Mocht ik vrij geweest zijn had ik het ook niet gedaan, ik hou niet van vuurwerk.

Share This Page